Highguard

SpeedyP

Well-known member
highguard.png

release: 26 januari 2026
genre: hero shooter
dev: Wildlight

/!\ free-to-play

Van de makers van Apex Legends en Titanfall.

Highguard is a PvP raid shooter where players will ride, fight, and raid as Wardens, arcane gunslingers sent to fight for control of a mythical continent.

Team up, secure your base, then ride out across vast uncharted lands to loot, harvest resources, and upgrade your arsenal as you face off against a rival Warden crew looking to claim your territory as their own. Battle for possession of the legendary Shieldbreaker in the open field; fight to carry it to the enemy base to bring down their shields—then raid to destroy their base before they can destroy yours.

Iemand deze al gespeeld?

Krijgt al gigantisch veel haat maar het concept is op zich wel tof en speelt naar mijn mening wel ok.

Ik ga het nog even een kans geven.

Ik heb gisteren wat gekeken naar paar streamers via Twitch, niet mijn ding onmiddellijk.

Heeft wat weg van Arc Raiders op't eerste zicht, en zo'n games kunnen mij echt niet bekoren.

Ik heb gisteren wat gekeken naar paar streamers via Twitch, niet mijn ding onmiddellijk.

Heeft wat weg van Arc Raiders op't eerste zicht, en zo'n games kunnen mij echt niet bekoren.
Trekt totaal niks op Arc Raiders arc is een extraction shooter dit is een hero shooter met een kleinere map waar je de andere team hun base moet raiden.

Persoonlijk vond ik Concord er beter uitzien 😅 🙈 ... Maar ok, ik heb het nog niet gespeeld, maar aan de beelden te zien, zegt het mij totaal niks. Arc Raiders is zoals Gentei zegt iets totaal anders. Niet te vergelijken....

Dik uurtje gespeeld en ik ga het niet afbreken op de queue en technische issues die zich voordeden met de servers.
Maar ik vond het zo boring.
Die map is heel groot voor een 3vs3.
En dan moet je ook nog geluk hebben dat er geen leavers zijn.
Want ik heb 3 matches gespeeld en er waren iedere keer leavers.

En idd niet te vergelijken met Arc raiders, leunt veel meer aan bij een overwatch achtig game.
Uninstalled en ik zal het niet snel nog installeren.

Ziet er inderdaad vreemd uit als 3v3.
Heb geen vrije ruimte op mijn PC om te installeren maar heb ook niet meteen zin gekregen, na gameplay te zien, om plek vrij te maken.

Gisteren ook net onder de 100k spelers op steam maar dat is nu al naar 18k.
Zeker beter dan Concord maar denk niet er veel volk gaat blijven hangen.

Laatst bewerkt:
Trekt totaal niks op Arc Raiders arc is een extraction shooter dit is een hero shooter met een kleinere map waar je de andere team hun base moet raiden.

Ok, had ook maar 5 minuten gekeken. Maar had gelezen dat het ongeveer hetzelfde is.

Thx for the verklaring!

Alleszins, ik vind er niks aan.

Pijnlijk...
Zeker na de uitspraken dat player counts niet belangrijk zijn. :unsure:
Nu blijkt het dat het dus wel belangrijk is

Terug
Bovenaan