Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Net een brief uit Spanje gekregen blijkbaar met de vraag of ik interesse had om 7,5 milj Euro te krijgen .
Dus letterlijk een brief die in de brievenbus zat . ;)

En ook eentje dat ik extra pensioen kan trekken …

Via Instagram een paar aantrekkelijke advertenties voor Tommy Hilfiger winterjassen aan dumpingprijzen...
Helaas te goedkoop om waar te zijn.

met postzegel? of iemand dat dat in uw bus heeft gestoken zomaar? creepy
Met een postzegel en afgestempeld in Valencia op 3/10/2022 .
Afzender was een zekere
Luis Cacicedo Egues
Avinguda de l’abat Marcet 60
Terassa Barcelona Spain
bedrijfsnaam denk ik Gavel Chambers

Is zo geschreven als een typische mail dat ge de som kunt krijgen maar ge moet eerst kontakt opnemen met hem om de voorwaarden te bespreken (en waarschijnlijk dan een beetje geld storten héé om zijn medewerking te krijgen . ;) )

Brief is geschreven in het Engels .
Achja , hij is zogezegd een advocaat en dan kan hij dat gedaan krijgen dat ik dan erfgenaam zou worden omdat de achternaam hetzelfde is . ;)

Ik zou toch niet graag bij de FOD werken zenne.
Nu laten die hun werknemers om 2u57 nog sms-en versturen 😁 met

"FOD
Uw aanslagbiljet is uitgerekend..."

Heb er niet op geklikt want ik moet toch betalen 🤣

Ik zou toch niet graag bij de FOD werken zenne.
Nu laten die hun werknemers om 2u57 nog sms-en versturen 😁 met

"FOD
Uw aanslagbiljet is uitgerekend..."

Heb er niet op geklikt want ik moet toch betalen 🤣
Om er mee te lachen: automatische berekening en verzending gebeurt 's nachts in bulk maar dat zal dan gewoon in myminfin of taxonweb terug te vinden zijn

Met een postzegel en afgestempeld in Valencia op 3/10/2022 .
Afzender was een zekere
Luis Cacicedo Egues
Avinguda de l’abat Marcet 60
Terassa Barcelona Spain
bedrijfsnaam denk ik Gavel Chambers

Is zo geschreven als een typische mail dat ge de som kunt krijgen maar ge moet eerst kontakt opnemen met hem om de voorwaarden te bespreken (en waarschijnlijk dan een beetje geld storten héé om zijn medewerking te krijgen . ;) )

Brief is geschreven in het Engels .
Achja , hij is zogezegd een advocaat en dan kan hij dat gedaan krijgen dat ik dan erfgenaam zou worden omdat de achternaam hetzelfde is . ;)
Maf, nog nooit gehoord dat ze echte brieven schrijven. Ik heb eens op Google gekeken en blijkbaar is het een gekende scam.

Vrouw uit Weelde ziet 100.000 euro verdwijnen door spoofing: "Ik werd gebeld met het nummer van mijn bank"

OK dit gaat niet over mijzelf, maar dit hoort hier wel thuis - 100000 balletjes .. :unsure:
Dit is nu al tig keer in het nieuws geweest, op sociale media rond gegaan en waarschijnlijk in elke gazet verschenen dat een bank je nooit gaat opbellen en al zeker niet of je even wilt inloggen op je pc om een programma te installeren.
Als je dan nog zo dom en argeloos bent dan verdien je het misschien om opgelicht te worden.

Dit is nu al tig keer in het nieuws geweest, op sociale media rond gegaan en waarschijnlijk in elke gazet verschenen dat een bank je nooit gaat opbellen en al zeker niet of je even wilt inloggen op je pc om een programma te installeren.
Als je dan nog zo dom en argeloos bent dan verdien je het misschien om opgelicht te worden.

Het kan nog erger hoor... :unsure:

Ruim 20 jaar geleden, heb ik 200 dollar geinvesteerd in een Canadees project waarbij je een aandeel kon kopen van een mooie camping (in die tijd was dat investeren in een bouwproject).

Ik heb regelmatig gevraagd om dat geld inclusief de interesten terug te betalen. Deze camping heeft gedurende de jaren, enorm veel succes en op 20 jaar tijd, is de eigenaar daar rijk van geworden. Maar mij die 200 dollar (laat staan de interesten) terugbetalen ondanks zijn rijkdom? Neen hoor, zelfs geen rotte fucking cent.

Nu ben ik dus een beetje kwaad geworden op hem en als tegenreactie, heeft hij mij permanent geblokkeerd op facebook (zowel op gebruiker als op IP), en als ik een email stuur krijg ik nu een 'return to sender'. Hij weet natuurlijk ook dat ik, voor dat bedrag niet naar de rechtbank zal stappen (omdat we ook uit twee verschillende landen komen en hij heeft geld genoeg om mij blut te maken voor ik één cent zie), maar ik vind het triestig dat voor iemand van zijn status, dat hij zo reageert.

Dit voelt voor mij aan als een 'scam'. Om rijk te worden, moet je echt een klootzak zijn in deze wereld zeker?

Laatst bewerkt:
Ruim 20 jaar geleden, heb ik 200 dollar geinvesteerd in een Canadees project waarbij je een aandeel kon kopen van een mooie camping (in die tijd was dat investeren in een bouwproject).

Ik heb regelmatig gevraagd om dat geld inclusief de interesten terug te betalen. Deze camping heeft gedurende de jaren, enorm veel succes en op 20 jaar tijd, is de eigenaar daar rijk van geworden. Maar mij die 200 dollar (laat staan de interesten) terugbetalen ondanks zijn rijkdom? Neen hoor, zelfs geen rotte fucking cent.

Nu ben ik dus een beetje kwaad geworden op hem en als tegenreactie, heeft hij mij permanent geblokkeerd op facebook (zowel op gebruiker als op IP), en als ik een email stuur krijg ik nu een 'return to sender'. Hij weet natuurlijk ook dat ik, voor dat bedrag niet naar de rechtbank zal stappen (omdat we ook uit twee verschillende landen komen en hij heeft geld genoeg om mij blut te maken voor ik één cent zie), maar ik vind het triestig dat voor iemand van zijn status, dat hij zo reageert.

Dit voelt voor mij aan als een 'scam'. Om rijk te worden, moet je echt een klootzak zijn in deze wereld zeker?
Bwa, als die camping nu 10 keer zo veel waard is heb jij wel 2000 euro tegoed. Da's al de moeite vind ik.

Bwa, als die camping nu 10 keer zo veel waard is heb jij wel 2000 euro tegoed. Da's al de moeite vind ik.
Ja maar de kans dat ik dat geld terug zie is quasi nihil.

Sinds ik hem het geld gestort heb, heeft hij mij eigenlijk continue genegeerd.
Ik heb altijd om de x aantal tijd eens vriendelijk gevraagd wanneer ik mijn deel zou krijgen. En dan dus nooit antwoord verkregen.
En nu ik dan eens niet vriendelijk ben na al die jaren, geblokkeerd hij mij gewoon. Dat hij dat doet, zegt al genoeg.

Rijk zijn en zelfs die 200€ (of nu 2000€ maar goed dat eis of vraag ik dus niet van hem) niet willen uitbetalen, ik lig er niet wakker van, maar ik vind het gewoon 'zielig' van hem. In de tijd heeft hij echt bij mensen liggen bedelen voor geld (letterlijk). Maar ja zo word je dus blijkbaar rijk.

Lesson learned: Alles beter op papier laten zetten (maar zelfs dat garandeert niets). Ik heb nu alleen maar een bewijs van storting. Maar dat zegt niets he, zeker niet na al die jaren. En wat ga ik als Belgske doen tegen een rijke Canadees. Maar goed ..

Net wanneer je denkt het allemaal gezien te hebben, weer een mail in de spam box.
Deze keer van The Illuminati, met een interessant zakelijk voorstel.
Was is het volgende, een uitnodiging van ET voor een reis naar zijn thuisplaneet?

We hebben een whatsapp groepje voor de familie.
Mijn moeder stuurt wel wekelijks door: "pas op, valse mails in omloop door -insert firmanaam-, niet op klikken!"

Telkens antwoord ik haar dat we echt niet zo naïef zijn dat we (mijn zus en ik) geloven dat ze ons per se geld willen geven...
7 dagen later: *ping!* "Pas op! Valse mail van...." 🙈

In dat geval zou ik al lang uw ma zijn beginnen trollen van: "Maar nee dat lijkt mij wel een goed aanbod om zo geld te krijgen voor niks. Ik ga dat toch eens ne keer doen denk ik."

Da's niet pesten he. Da's een beetje plagen. 😇

Da's gelijk wanneer ik de was doe en mijn vrouw aan mij vraagt of ik er wel wasmiddel in gedaan heb. Dan antwoord ik ook altijd: "Nee, kben daar tegen". Dan krijg ik altijd een heel grappige blik toegeworpen.

Weer een convocation van de Franse justitie.
Morgenvroeg verwacht ik de speciale eenheden hier om 8u30, ik zal het wat helpen door de deur al open te zetten, scheelt weer wat werk.
Ze komen het hier ondersteboven keren, op zoek naar sporen van kindermisbruik en vuile filmpjes rond dit thema.
Weet er iemand hier wat die gasten graag drinken, dan haal ik het nog snel in huis.

Terug
Bovenaan