Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
tussen kerst en nieuwjaar ietwat "gescammed" geweest, maar het viel al bij al wel nog mee.

Op reis in thailand, werd ik aangesproken door een schaars geklede dame. Ze vroeg me of ik een massage wou voor 300 baht.
(in bangkok is het toch meestal 400-500 dus ik dacht, ok why not).

Ze leide me mee naar een obscuur straatje, met een vrouw die beneden kamers verhuurde.
Normaal moet je enkel de massage betalen nadien.
Hier moest ik voordien al 300 baht aan de balie bediende betalen. (voor de massage dacht ik, zo was toch afgesproken)

Toen het achteraf uit kwam, was dit gewoon een "short time room", waarbij je 300 baht betaalt om de kamer een uurtje te huren (aan die balie dame, niet aan de massage dame)

Dus de massage zou dus "gratis" geweest zijn. vond al dat er iets niet klopte, maar kom.

Na 5 minuten masseren begon het spelletje. ze deed meer en meer, en ik liet het begaan.
ik dacht, ik heb al betaald, al wat nu komt is bonus. got you now!

uiteindelijk, nadat ze vriendelijk mijn man juice had geproefd en me prompt "merry christmas" wenste, wou ze opeens 1000 baht.
Ik dacht bij mezelf, zo hebben we niet afgesproken he. Maar aan de andere kant heb ik ook haar nergens doen stoppen, dus wou er geen fuzz om maken. Bovendien weet ik niet welke obscure handlangers ze voor de dag kon toveren, dus heb ik maar "de scam" betaald, en weg gewezen.
Gelukkig is het maar 1000 Baht extra en geen 1000 Euro's extra hé ;)

Als het een buitenlands nummer is dan weet ik drekt hoelaat het is maar deze keer was het een belgische gsm nummer. Dus ik neem op en ineens was "do you want to redeem your trading balance sir?"

Bij mij vorige week 3 keer een ander Duits nummer, dat was al een paar maanden geleden.

En ook een SMS van een Frans nummer, zogezegd van een pakjesdienst, dat er iets niet klopte met het gewicht van mijn verzending en dat ik moest bijbetalen.

ik vind het altijd wel plezierig, als ze bellen van "microsoft" voor mijn computer die "gevaar loopt".

Ik krijg wel om de 2 a 3 maand zo'n telefoontje op het werk op de vaste lijn.

Dan ga ik er 1 a 2 minuten in mee, laat ik ze voelen dat ik er in trap...

Om dan keihard over te schakelen "you fucking low life loser. your mother must be so proud to bring a useless fucker on the world like you. why don't you get a real job. asshole". :D :D

dan moeten ze precies toch efkes slikken, en weten ze nie wa gezegd. Maar tegen dan ligt ook mijn telefoon al terug neer :)

Vandaag deze mail gehad:
PEekZzI.jpg

Ik vraag me af of dit nu ook echt scam is. Heb gisteren weldegelijk een pakket ontvangen met Bpost. Meeste lijkt voor de rest OK. Enkel die links (zoals de pop-up) lijken me vreemd.

Vandaag deze mail gehad:
PEekZzI.jpg

Ik vraag me af of dit nu ook echt scam is. Heb gisteren weldegelijk een pakket ontvangen met Bpost. Meeste lijkt voor de rest OK. Enkel die links (zoals de pop-up) lijken me vreemd.
Ik krijg die ook vaak na het leveren van een pakje, dus het lijkt mij straf mocht een scam zijn. Ik negeer ze sowieso.

Vandaag deze mail gehad:
PEekZzI.jpg

zeker weten spam, niemand bij B-post die toch gelooft dat iemand 9 of 10sterren zou geven voor hun dienstverlening

Eergisteren een ‘Net-Flix’ sms van een Frans nummer. Genegeerd. Gisteren maar liefst 3 sms van dat en een ander Frans nummer, dit maal voor ‘Netflix’. Mijn abo vernieuwt zich normaal ergens eind de maand dus ik twijfelde toch echt een halve minuut, ik klik toch eens op die link (ik weet het, maar de website was professioneel op een ander niveau, damn en ik twijfelde aan mijzelf). Eerste weggever al dat je met ‘f*ckyou@f*ck.com en paswoord f*cker al kon inloggen. Soit, ik sms die nummers terug ‘rapporté a la police’ en ik krijg toch wel een bericht terug: ‘trompé de numéro.

Vandaag deze mail gehad:

Dit is inderdaad geen scam maar spam van Bpost zelf. Deze mail gaat steeds mijn prullenmand in.

zeker weten spam, niemand bij B-post die toch gelooft dat iemand 9 of 10sterren zou geven voor hun dienstverlening
Als ik in een goeie bui ben durf ik gerust een 9 of 10 te geven met een stomme boodschap als "Post (mijn gemeente) is de beste" 🙈
Denk dat die die scores ook doorkrijgen want die zijn buitengewoon vriendelijk en behulpzaam hier :laugh:

Okay deze keer hadden ze mij bijna goed liggen. Ik kreeg een mail over mijn belastingteruggave en was totaal mee.

Dus ik login op myminfin en zie nergens een aanslagbiljet staan dus ik check terug de mail en maar goed dat ik niet op de link had gedrukt.

Enigste reden waarom ik er mee weg was, was omdat ik ook effectief nog wacht op mijn belastingteruggave.

Veel bpost-track smsen vanaf een frans nummer en in het frans. Ze worden steeds onderschept door de spamfilter.

Tegenwoordig ook veel Bpost/douane achtige mails, ook vaak in het Frans. Maar waar je aan het e-mail adres al ziet dat het spam is, qua inhoud denk ik wel weer dat veel mensen er zouden in trappen als ze het standaard formaat van de echte mails niet kennen.

Hier mail gehad van Engie om €23,08 te betalen die ik blijkbaar achtersta om de netwerkkosten te betalen en dan zou ik zo QR-code moeten scannen om naar de pagina te gaan ….tja moesten ze nu Fluvius gebruikt hebben zonnig effe getwijfeld hebben maar ik heb niks met engie Vandoen . ;)

Op het werk worden we regelmatig getest met door het IT departement opgestelde fishing mails…..na jaren clean sheet er toch ingetuind.

Mail die er zo echt uitzag waarin men ons deed geloven, ik werk voor een multinational die wereldwijd 78000 werknemers telt, dat de firma alle gebruikte Apple laptops, macs, phone’s en tablets tezamen brengt in een online shop en daar verkocht worden aan giga kortingen.

Toegang met uw login en uiteraard klikken op een link want wie eerst is kan de mooiste kopen doen….dat ik zo dom ben en er ingelopen ben, na de login kom je op een pagina terecht die je met je neus op de feiten drukt( je bent erin gelopen)
Als je de pagina sluit zie je dat er een mail is van het IT departement die je nog eens door het zout rolt en je wijst op je fout…en de waarschuwing dat je de volgende jaren meer zulke mails mag verwachten er hopelijk niet weer inloopt….

Terug
Bovenaan