Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Someone matched with you on Tinder!
FIND OUT WHO

moest ik nu nog op tinder zitten hé? :laugh:

Ik krijg de hele tijd telefoons van ne +49 nummer met Indiërs die beweren dat er vanuit mijn account bestellingen op Amazon zijn geplaatst.

Ik krijg de hele tijd telefoons van ne +49 nummer met Indiërs die beweren dat er vanuit mijn account bestellingen op Amazon zijn geplaatst.
+49 is meteen geforceerd afbreken en instant block hier. Ik krijg daar regelmatig telefoons van. Ik neem nooit op.

De laatste week dagelijks zulke mails in mijn mailbox. Komt altijd in mijn gewone inbox i.p.v. spamfolder terecht.

spam.jpg

Vandaag een whatsapp berichtje verkregen, van een knappe blondine die in het Engels plots tegen mij begint te praten en vraagt hoe het met mij gaat. En dan met zo'n hartje erbij. :unsure:

Wie trapt in zoiets? Dit is toch maar iets stom - maar goed ik heb dus net dit mailtje ontvangen :)

Van Léonie P ([email protected])

Dit is een update over een mislukte bezorging van uw pakket.
De bezorging van uw pakket kon niet worden voltooid.
Ga hierheen om uw pakketbezorging in te plannen.

x
Kies een tijd en datum waarop je beschikbaar bent.

Gegevens van uw zending:
Status: Uitgesteld tot opnieuw gepland.
Tracking-ID: 103731799

Gelieve uw zending onmiddellijk opnieuw in te plannen.
Je bezorging wordt direct verwerkt nadat deze is ingepland.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit heeft veroorzaakt.

+49 is meteen geforceerd afbreken en instant block hier. Ik krijg daar regelmatig telefoons van. Ik neem nooit op.
Met een *Indisch accent :

But sir, we have to talk about your security system that has been breached. This is very dangerous, we need you to transfer a small amount of money to our account so we can verify it and then send you back this money after

Met een *Indisch accent :

But sir, we have to talk about your security system that has been breached. This is very dangerous, we need you to transfer a small amount of money to our account so we can verify it and then send you back this money after
"This is Microsoft calling."

"This is Microsoft calling."
But sir, but sir, we need you to transfer the money temporarily to our account to be able to fix this. I keep telling you this is necessary to deblock your account...

80

Ik wil nu niet vervallen in stereotiepen, maar feit blijft dat het toch zeer vaak medewerkers zijn met een accent uit die regio die zich bezighouden met zulke scams ...

Al 8 scam emails verkregen sinds maandag (van Bpost, van Hubo, van mijn bank, van GalaxyWorld enzovoorts) en het tempo wordt nog opgedreven, want zonet 3 (!) binnen een half uur tijd, allemaal vermoedelijk van dezelfde bron.

En het domein blokkeren helpt gene zak, ik word echt doodgespamd. :wallbash:

Terug
Bovenaan