Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Telenet mail server is compleet nutteloos qua ziften van mails, hopen spam die gewoon in de inbox zitten.
En dan steeds terugbetalingen van Fluvius, steeds hoger wordende bedragen.
Telkens vragen ze mijn rekeningnummer, gebruik toch gewoon het nummer waarop de legitieme terugbetaling gebeurd is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Telenet mail server is compleet nutteloos qua ziften van mails, hopen spam die gewoon in de inbox zitten.
En dan steeds terugbetalingen van Fluvius, steeds hoger wordende bedragen.
Telkens vragen ze mijn rekeningnummer, gebruik toch gewoon het nummer waarop de legitieme terugbetaling gebeurd is.
Bwa, over het algemeen filtert die de spam nogal goed bij mij. Alleen de laatste dagen komt er plots weer heel wat spam door.
En die Fluvius mails krijg ik ook veel de laatste rijd, op 2 verschillende emailadressen, bij mij gaat het wel steeds op hetzelfde bedrag.

Maar liefst 6(!) emails gaande van u hebt een prijs gewonnen tot u hebt nog geld te goed tot uw kaart wordt geblokkeerd tenzij ..
Alle 6 blijkbaar van identiek dezelfde bron (nadat ik dit heb gecontroleerd). En meteen allemaal asap na elkaar verzonden. Hallo, gaat het zo'n beetje?

Zien ze dan niet dat ze mij aan het spammen zijn? Blijkbaar dus niet? :support:

Jullie gebruiken allemaal zo'n Telenet.be adres zeker? Of bekijken jullie mails in de spam folder telkens? Hier weinig last van al die zever. Alleen al door het onderwerp te zien delete ik meteen alle scam en phishing mails.

Jullie gebruiken allemaal zo'n Telenet.be adres zeker? Of bekijken jullie mails in de spam folder telkens? Hier weinig last van al die zever. Alleen al door het onderwerp te zien delete ik meteen alle scam en phishing mails.
Ik gebruik een mail adres, waar mijne naam niet instaat, lekker handig.
Hallo beste X

=> rapporteren als fishing mail in Outlook

Spijtig genoeg blijven die doorkomen daarna ook nog

Gisteren een collega die ineens wat overstuur was op het werk. Bleek dat ze de typische “Mama ik ben mijn gsm kwijt en heb hulp nodig. Dit is mijn nieuw nummer met shady whatsapp link” SMS gekregen had.

Ik zei bel gewoon uw dochter, op haar gewoon nummer op, dit is duidelijk een scam.

Gelukkig nam haar dochter direct op, zodat ze gerust was. Maar het toont toch aan dat mensen daar toch snel mee weg zijn als ze panikeren.

Daarnet deze sms gekregen :

Itsme: Onze app is onlangs bijgewerkt! Om de app te blijven gebruiken moet uw account opnieuw gekoppeld worden. Ga naar : itsme.be -117.info /koppelen

Ik heb wat spaties gelaten zodat er niet op kan geklikt worden, maar lijkt me toch uiterst fishy

Zou daar nog een code achter zitten? Ik heb er uiteraard ni op geklikt maar enkel de tekst gekopieerd

Was wel onderlijnd die tekst... Maar via sms weet ik het ni zo goed... Is gaan kijken in de Itsme app, uiteraard nikske in te zien

Daarnet deze sms gekregen :

Itsme: Onze app is onlangs bijgewerkt! Om de app te blijven gebruiken moet uw account opnieuw gekoppeld worden. Ga naar : itsme.be -117.info /koppelen

Ik heb wat spaties gelaten zodat er niet op kan geklikt worden, maar lijkt me toch uiterst fishy

Zou daar nog een code achter zitten? Ik heb er uiteraard ni op geklikt maar enkel de tekst gekopieerd

Was wel onderlijnd die tekst... Maar via sms weet ik het ni zo goed... Is gaan kijken in de Itsme app, uiteraard nikske in te zien
Delete *.* duidelijk scam.

Wees waakzaam

Gisteren een collega die ineens wat overstuur was op het werk. Bleek dat ze de typische “Mama ik ben mijn gsm kwijt en heb hulp nodig. Dit is mijn nieuw nummer met shady whatsapp link” SMS gekregen had.

Ik zei bel gewoon uw dochter, op haar gewoon nummer op, dit is duidelijk een scam.

Gelukkig nam haar dochter direct op, zodat ze gerust was. Maar het toont toch aan dat mensen daar toch snel mee weg zijn als ze panikeren.

Schoonmama kreeg vorige week zo'n bericht, vreemd genoeg wel vanuit een whatsapp-account die de naam van haar dochter (mijn vrouw) vermelde (maar ik vermoed dat je die info met wat rondzoeken online wel kan vinden). GSM kwijt, dringende betalingen te doen, vraag om even voor te schieten en die betalingen in haar plaats te doen, etc. het gekende verhaal...
Resultaat: paar duizend euro kwijt eer haar frank was gevallen :wallbash:

Schoonmama kreeg vorige week zo'n bericht, vreemd genoeg wel vanuit een whatsapp-account die de naam van haar dochter (mijn vrouw) vermelde (maar ik vermoed dat je die info met wat rondzoeken online wel kan vinden). GSM kwijt, dringende betalingen te doen, vraag om even voor te schieten en die betalingen in haar plaats te doen, etc. het gekende verhaal...

Gek hoeveel mensen daar blijven inlopen, sneu voor je schoonmoeder man :/.

Ik stamp het hier continu bij mijn moeder in dat ze NIETS mag vertrouwen en mij altijd moet bellen. Maar ergens ben ik er toch ook niet gerust op en zie ik mijn moeder als een potentieel slachtoffer.

Heeft iemand van jullie zo'n internetverzekering? KBC biedt dat bv aan voor12 euro per maand per gezin. Ik twijfel nu wel omdat te nemen voor m'n moeder en eventueel ook voor mezelf. Al was het maar om mij iets van gemoedsrust te geven.

Je raadt het nooit, maar 5 minuten nadat ik bovenstaande had gepost kreeg mijn vrouw telefoon. Haar ma zat bij de bank en die hebben al het geld nog kunnen tegenhouden! Vraag me niet hoe of wat, want dat weet ik nog niet, maar de opluchting is alvast erg groot.

Wel kudos voor woordgrapje 👌 En gelukkig goed afgelopen lees ik in ander bericht 😌

Gek hoeveel mensen daar blijven inlopen, sneu voor je schoonmoeder man :/.

Ik stamp het hier continu bij mijn moeder in dat ze NIETS mag vertrouwen en mij altijd moet bellen. Maar ergens ben ik er toch ook niet gerust op en zie ik mijn moeder als een potentieel slachtoffer.

Heeft iemand van jullie zo'n internetverzekering? KBC biedt dat bv aan voor12 euro per maand per gezin. Ik twijfel nu wel omdat te nemen voor m'n moeder en eventueel ook voor mezelf. Al was het maar om mij iets van gemoedsrust te geven.
Ge moet maar eens per ongeluk op iets verkeerd klikken, ge moet daarvoor niet per se uw bankapp opendoen eh, dus ik kan u wel volgen...

Je raadt het nooit, maar 5 minuten nadat ik bovenstaande had gepost kreeg mijn vrouw telefoon. Haar ma zat bij de bank en die hebben al het geld nog kunnen tegenhouden! Vraag me niet hoe of wat, want dat weet ik nog niet, maar de opluchting is alvast erg groot.
Blijkbaar was het een geheel van factoren dat ervoor gezorgd heeft dat ze haar centen nog terug heeft:
- ze is onmiddellijk aangifte gaan doen bij politie én bij de bank
- omdat het om een aanzienlijk bedrag ging, is politie ook onmiddellijk in actie geschoten en werd er direct contact opgenomen met de bank
- en omdat de transactie binnen dezelfde bank was gedaan, kon de bank de transactie nog ongedaan maken.

Voor dat laatste waren de oplichters blijkbaar ook beducht want in een van hun laatste berichten vroegen ze zelfs of de betaling niet via een andere bank kon gebeuren.

Nieuw bericht verkregen van de overheid dat de terugbetaling van de belastingen gearriveerd is in TaxOnWeb. Nice! Ik keek er al naar uit!
Helaas scamlink met de vraag eerst in te loggen (met de kaart). Heu neen dat doe ik niet. Fucking scammers. :frown:

Ik verwacht dus wel een teruggave van de belastingen, maar in TaxOnWeb zelf staat het dus nog steeds 'In behandeling'.

Nice try, maar ik trap daar dus niet in.

Deze heb ik nog niet eerder gehad :)

Uw account en e-mail zijn geblokkeerd!

Uw account is geblokkeerd vanwege een systeemfout CODE:OO233335100.

Als u uw e-mailadres wilt blijven gebruiken,

Verifieer nu uw account <http://U0t5a0ZDcnBBaGJycFZpbEJqVDgyM2c3bW1uV1RKSEE0eDhQLzZITHFSYy9POFp0d25paTBMOFNObkZHUU15YkxRdTZFUGNEUC9TdjdKQ3U0bFA2MWZpRE9BS1BML2NtWnpxcjF1ZzdvaXc9>

U VERLIES JE E-MAILADRES VOLLEDIG ALS ER GEEN ACTIE WORDT GENOMEN.

©2023 Mailteam - voorwaarden & Privacy

<http://WXRXcWhtTVd2ci8wR010M04wWkc5SUdGbU9Ndkl5OFB0QU1kTmNKdC81ZWw5U0dySFd3eDNYcUlGYU9RbnlsQzl4S0VFMlZiQ3ZPVFlvZ0gvL2diYjFESEJHSzh3RzJtZVV4NWo0VEhqQjA9>

Terug
Bovenaan