Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
huurbaas blijkt niet eens de eigenaar van het pand te zijn

Je moet maar durven. Iemand huurt een appartement onder valse voortwenselen, betaalt de huur niet en verhuurt het dan doodleuk verder aan andere mensen. :unsure:
Jean De Borle op HLN kan niet nalaten om na te trappen:rolleyes:
Vreemd verhaal. En het zal niet eenvoudig zijn om een appartement te vinden met die beestenboel. Bij mij zou mevrouw alvast niet moeten aantreden, niet dat ik iets verhuur. Dit is toch gewoon verstand en redelijkheid.

Het bedrag van 30,75 euro staat uitdrukkelijk aangeduid als een reservering bij DATS 24 Westmalle. Ook de definitieve betaling van 5,79 euro vermeldt ‘DATS 24 Westmalle’.
🤦‍♂️
*zucht* fucking retard. Snapt niet hoe tankstations werken. Terwijl het wettelijk verplicht is (en bij mijn weten ook aan elk tankstation die ik al gebruikt heb ook zo is) om te vermelden welk bedrag gereserveerd wordt. Meestal op de betaalterminal, maar soms hangt het gewoon uit.
En dan die papieren gaan ophangen...

Kan het artikel niet lezen maar hij is dus niet opgelicht?

Want hier werkt dat toch niet met reservering als ik ga tanken
Gewoon mijn echt bedrag gaat er vanaf.

een-van-de-betaalautomaten-van-het-tankstation-in-westmalle-waarop-matts-zelf-een-waarschuwing-voor-phishing-aanbracht

Fishing!

Vandaag gaan tanken maar niks was gereserveerd?

Gewoon exact bedrag eraf
Is nochtans iets dat frequent gebeurt. Op het scherm komt er na het inbrengen van je kaart "u kunt voor xxx tanken" waarna dat bedrag gereserveerd wordt. Als je dan tankt, zou het idd gewoon het getankte bedrag moeten zijn dat er af gaat, maar gebeurt toch regelmatig dat het gereserveerde bedrag er een tijdje op blijft staan.

Vandaag gaan tanken maar niks was gereserveerd?

Gewoon exact bedrag eraf
In normale omstandigheden gaat dat reserveren en het vrijgeven ervan zo snel dat je het inderdaad niet ziet!
Je geeft je kaart en pin code in, kiest je pomp, bedrag wordt gereserveerd, je tankt, gereserveerd bedrag wordt vrijgegeven en quasi tegelijkertijd exact getankt bedrag aangerekend.

Zonder die reservatie zou het ook niet werken hé, anders kan iedereen met 3€ op de rekening gaan 50€ tanken, en wanneer tankbeurt gedaan is zou het tankstation pas zien dat ze hun geld niet gaan krijgen, 't is niet dat dat tankstation dan rap die naft kan terugnemen hé!
Het systeem kan ook niet zien hoeveel centen er op je rekening staat (gdpr etc), dus gulden middenweg is dan een "gemiddelde" tankbeurt blokkeren (zo zijn ze zeker dat je rekening "goed" is voor dat bedrag) en je laten tanken, en daarna blockage vrijgeven...

Nog erger is dat er zelfs leningen werden afgesloten via hun account. “In één dag werden op naam van mijn schoonzoon twee kredieten geopend bij ING. Alles gebeurde online. Via Itsme werd toestemming verleend, maar nooit met medeweten van hen. Hun identiteit is daarbij misbruikt. We zouden niet weten hoe het anders kon gebeuren.”
Volgens mij moet je als gebruiker zelf nog altijd de actie bevestigen in de Itsme-app. Heb de indruk dat er weer een deel verzwegen wordt.

Terug
Bovenaan