Dat begrijp ik en het is zeker niet zo dat alles maar vanuit 1 kant komt, maar voor zover hij hier de versie van de feiten geeft, was het nog maar van vorige week dat hij dat besproken had en nu ontploft hij al na 1 week geen seks, in een week waar er wss wel wat extra stress kwam door het afspringen van zijn zakelijke deal.Ik ken zijn situatie niet volledig en je hoort maar 1 kant, maar ik wil toch proberen om tegengas te geven:
De boodschap is, denk ik, niet: 'Ik wil hier en nu seks.'
De boodschap is: 'Ik wil dat we er samen aan werken en hier uit geraken als koppel, want momenteel ben ik niet gelukkig.'
Als je al 1000x iets gezegd hebt zonder reactie, dan vind ik het normaal dat je bij poging 1001 het al iets gefrustreerder zegt.
De fout enkel bij de gefrustreerde leggen ipv ook bij de persoon die al 5 jaar foert zegt en daardoor stelselmatig de frustratie verhoogt, is oneerlijk.
Ik begrijp perfect dat er bepaalde verwachtingen zijn in een relatie, maar zélfs als die verwachtingen niet gehaald worden, los je het niet op door een dilemma "doe je benen open of ik ga naar de hoeren".
Mocht het nu nog "doe je benen open of ik wil relatietherapie" zijn, dat ging al een gans andere instelling zijn en kan perfect goed werken, gezien dat in se constructief is.
Dat zij afkomt met "mijn vriendinnen dit of dat", dat is idd ook onzin, maar wil misschien wel aangeven dat ze al over de relatief gesproken heeft met anderen en er dus ook open voor zou kunnen staan om met externen (sexuoloog, relatietherapeut, ...) te spreken. Doe dat dan wel vanuit de instelling dat ook jij zelf je tekortkomingen hebt.