Hoe oud ben jij?

In welk jaar ben jij geboren?

• 2007-2011

Stemmen: 4 0,6%
  • 2002-2006

Stemmen: 3 0,5%
  • 1997-2001

Stemmen: 17 2,6%
  • 1992-1996

Stemmen: 98 15,2%
  • 1987-1991

Stemmen: 260 40,4%
  • 1982-1986

Stemmen: 151 23,5%
  • 1977-1981

Stemmen: 64 10,0%
  • 1972-1976

Stemmen: 27 4,2%
  • 1967-1971

Stemmen: 12 1,9%
  • 1962-1966

Stemmen: 3 0,5%
  • ..........-1961

Stemmen: 4 0,6%

• Totaal aantal stemmers
    643
Dit jaar exact even lang geleefd als de periode van Eind WOII tot aan mijn geboorte.
(Dat voelt nu aan alsof WOII totaal nog niet zo lang geleden was toen ik geboren was 😶 )

Aangezien mijn post gemoved is naar een ander topic

Veerevie, vierevee, ne grote voet!

44 binnen paar weken.

Tja... wat kan ik zeggen als ik al “dat jong geweld” hier lees... ben blij dat ik tenminste het vakje 55-60 van de algehele leegte heb kunnen redden ;). Ik was er dus al toen JFK vermoord werd (maar ik heb er verder niets mee te maken).
En ik dacht dat ik hier verreweg de oudste was. Maar neen dus.
Ik ben vlak na de eerste maanlanding geboren en nog vóór Woodstock.
Maar ik mocht van mijn ouders niet naar Woodstock, dat heb ik dus gemist.

35 😐 Ik denk dat we allemaal generatiegenoten zijn die collectief blijven hangen :)

Als je ook ziet hoe de onderwerpen hier door de jaren heen mee verschuiven van puur gamen naar politiek/bouwen/wonen etc
34 hier, deze zomer vlieg ik in het lijntje35-39. Het verbaast me niet dat het gemiddelde hier zo hoog ligt. Hier zit vooral oude garde he.

30. Ik verschiet er wel van dat er zo weinig jonge mensen overblijven. Ik dacht eerder dat er een vaste instroom was en dat de meesten afhaken als ze ouder worden.

30. Ik verschiet er wel van dat er zo weinig jonge mensen overblijven. Ik dacht eerder dat er een vaste instroom was en dat de meesten afhaken als ze ouder worden.
Ik denk eerder dat de instroom nieuwe mensen héél beperkt is. Veel volk dat al jaren hier zit en hier gewoon blijft plakken omdat het hier zo leuk is.

Sinds de (op)komst van facebook groups, 4chan, reddit etc, is een forum voor de jongere groep nooit een prioriteit geweest.

Ik denk eerder dat de instroom nieuwe mensen héél beperkt is. Veel volk dat al jaren hier zit en hier gewoon blijft plakken omdat het hier zo leuk is.
Als 16-jarige heb je ook gewoon geen boodschap aan een forum vol dertigers en veertigers he, en omgekeerd zouden we die toch maar wegpesten.

Als 16-jarige heb je ook gewoon geen boodschap aan een forum vol dertigers en veertigers he, en omgekeerd zouden we die toch maar wegpesten.
Goh het is nu ook niet dat je als vroeger twintiger hier gaat opvallen denk ik. Maar bij die jongere mensen is een forum denk ik niet iets waar ze nog aan denken tussen instagram, tik tok en whatever door (ik ben niet meer mee duidelijk). Ik hoop dat er nog een paar mensen de weg vinden, dat wel.

Wat ik wil zeggen is dat "een paar jonge mensen" niet genoeg is, omdat die dan terechtkomen in een leefwereld die niet de hunne is. Het gaat hier over kinderen en verbouwen en ondertussen is de studententopic uitgestorven. Dus je moet al een redelijk grote instroom hebben, anders zijn ze meteen weer weg.

Wat ik wil zeggen is dat "een paar jonge mensen" niet genoeg is, omdat die dan terechtkomen in een leefwereld die niet de hunne is. Het gaat hier over kinderen en verbouwen en ondertussen is de studententopic uitgestorven. Dus je moet al een redelijk grote instroom hebben, anders zijn ze meteen weer weg.
Tijd dus om een virale “BG Challenge” te starten op sociale media om volk hierheen te krijgen.

Wij hebben eerder ook de luxe gekend om stapsgewijs gewend te geraken aan heel het online gebeuren en zo met een relatief sceptische manier anoniem op een forum wat te socializen.

De huidige word daar denk ik onderhuids mee in verwacht alsof het een modern geloofssysteem is.

Het onderscheid tussen de "echte wereld(IRL!)" en "online" maken die volgens mij grotendeels niet meer? Dus een nood naar een fora onder "bescherming" van een ongeïnspireerde nickname en avatar zal sowieso erg onnatuurlijk lijken voor de jongste.

Misschien hadden we het hier beter www.inmijnentijdhé.be gelabeld. Nog genoeg 30ers en 40ers die hun eerste forum nog moeten ontdekken.

Goja, op zich zijn er wel genoeg topics waar geen leeftijd op staat, zoals film, sport, muziek, games, etc... Ik denk dat fora gewoon geen ding meer zijn van mijn generatie. Ik ken in ieder geval toch niemand uit mijn vriendenkring die zich daarmee bezig houdt (buiten Reddit, maar zelfs dat is een minderheid). Ik ben vroeger (rond mijn 12 jaar) ook via de frontpage van 9lives naar het forum gesukkeld ipv specifiek te komen voor het forum. Ik ben hier dan vooral gebleven voor de film & loopthread en omdat het in veel delen van het forum wel gezellig babbelen is. Uit pol & actua blijf ik wijselijk weg, dat zou mijn mentale gezondheid niet ten goede komen :p
Laat die pamper generatie maar op Facebook. We hebben al onze handen vol met Loser.
Zoals straight_six hier bewijst :unsure:

Terug
Bovenaan