Hoe tochtgaten aan garagepoort opvullen/isoleren

LaCucaracha

Well-known member
Vraagje:

Het slot van onze garagepoort is al kapot (was al zo toen we het huis kochten). Deze wordt nu afgesloten met een moer, maar dat zorgt er natuurlijk voor dat de poort niet volledig afsluit en er dus langs alle kanten openingen zijn ( zie hieronder wat foto's).

https://ibb.co/Kbw2PFx

Met het oog op de winter zou ik deze eigenlijk zo veel als mogelijk willen opvullen/isoleren, zodat er zo weinig mogelijk warmte ontsnapt.... Welk materiaal gebruik ik hiervoor het beste? Het is niet de bedoeling om de garagepoort tijdens de wintermaanden open te doen, dus dat mag ook gerust een iets "structurelere" oplossing zijn ( isolatieschuim spuiten bvb.)

Bedankt voor jullie inzichten!

De poort zelf ziet er ook niet meteen een geïsoleerd exemplaar uit, dus misschien best gewoon volledig vervangen om alle pijnpunten tegelijk aan te pakken?

Wij hebben ook zo'n oude niet geïsoleerde garagepoort, alleen zijn er bij ons nog eens gaten in doordat ze zo rot als snot is. Het enige wat wij gedaan hebben is de houten plaat van de poort terug tegen het frame gekleefd met siliconelijm omdat er een redelijk grote opening was. Later dit jaar komen ze de poort vervangen door een vast raam.

Je kan dat met PUR gaan opschuimen, maar dan haal je je meer miserie op de hals wanneer de poort er terug uit moet denk ik. Ook zal je dan niet enkel de kieren, maar ook de poort zelf moeten aanpakken met bvb PIR panelen. Dus reken een 100 a 200 euro om die poort te isoleren. Ik weet niet of dat echt gaat opbrengen. Ik zou dan eerder kijken naar een echte structurele oplossing (vervangen door deftige geïsoleerde poort of raam) en deze winter gewoon zo uitzitten.

Je kan daar ook gewoon wat goedkope EPS platen tegen plakken. Kost niet veel en de eerste centimeters isolatie geven de beste ROI.

In/tegen die spleten tochtborstels plakken? Want ik veronderstel dat de garage nog open moet?

Als ze niet meer open moet kan je er een hout frame voorzetten en dat isoleren.

Terug
Bovenaan