Hoe vaak seks per week (met vaste partner)?

Hoe vaak vrijen jullie gemiddeld per week?

• 1

Stemmen: 78 18,1%
  • 2

Stemmen: 93 21,6%
  • 3

Stemmen: 43 10,0%
  • 4

Stemmen: 20 4,6%
  • 5

Stemmen: 7 1,6%
  • 6

Stemmen: 5 1,2%
  • 7

Stemmen: 10 2,3%
  • Meer dan 1 keer per dag

Stemmen: 5 1,2%
  • Minder dan 1 keer per week

Stemmen: 142 32,9%
  • Nooit

Stemmen: 28 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    431
Nee eigenlijk niet, groten deel dat wij niet toekomen aan vrijen omdat we korte nachten hebben.
Zijn al blij dat we gewoon even kunnen slapen.
Uit ervaring kan ik alleen maar zeggen dat het bij ons weer sterk gestegen is sinds ze doorslaapt. Die korte nachten eisten gewoon hun tol (zeker bij mij).
Beterschap komt er aan!

Uit ervaring kan ik alleen maar zeggen dat het bij ons weer sterk gestegen is sinds ze doorslaapt. Die korte nachten eisten gewoon hun tol (zeker bij mij).
Beterschap komt er aan!
Bij ons was dit ook zo. Nog wat doorbijten @KBE en zolang ge er met uw vrouw kan over praten komt het wel goed.

Tijdens de zwangerschap is het gaan lopen en niet terug gekeerd.
Kan de keren dat ik een broek vol goesting had de laatste 4j gerust op 1 hand tellen.

Dat wil niet zeggen dat het seksleven weg was, wel dat hij altijd initiatief moest nemen en dat hem zelden in dank werd afgenomen. Seks zelf was prima, alleen 0,0 goesting om zelf initiatief te nemen of als hij zijn move maakte was het "alez dan maar!".

Dus ik hoop wel degelijk op een terugkeer ervan waarbij ik nog eens met volle enthousiasme ne vent vast kan grabbelen met de boodschap: "IK HEB GOESTING!" 😁

Oh wat heftig hè...
Maar kwam het dan bijvoorbeeld door een traumatische bevalling, lichamelijk en/of geestelijk niet prettig in je vel of was het je ex waarop je compleet ging afknappen?

Ken verschillende meiden waarbij het ook echt helemaal mis ging tijdens en maanden/jaren na de zwangerschap.
Dus gewoon door de combinatie van slaaptekort en lichamelijke ongemakken.

Moet wel toegeven dat het tijdens mijn zwangerschap met veel hoogte en dieptepunten was, mijn man wist nooit waaraan hij zich kon verwachten. 😫
Tijdens de kraamperiode was er totaal geen sprake van seks maar kort daarna herstelde mijn libido zich stilletjes aan.
Tijdens de eisprong (die gewoon voel) is het echt 🤪🤪
Het is ook zo dat hoe ouder ik word, hoe intenser ik alles ervaar en dan heb ik ook echt niet veel nodig dus hopelijk is of zal dat bij jou ook het geval zo zijn.
Nu nog een lekkere vent en dan kan je alle afgelopen jaren inhalen haha de arme man gaat niet weten wat hem overkomt.🤭

Ging er al wat vanuit dat drie jaar na geboorte het niet meer standaard zou zijn. Praten er soms over maar het helpt niet echt. ( ook fsyiek last van de bevalling, nog altijd )...

Is het ook niet iets onbewust mentaal als “ik heb nu mijn kind, seks is niet meer nodig”?

Als in “taak van de man als zaaddonor is volbracht”.

Is het ook niet iets onbewust mentaal als “ik heb nu mijn kind, seks is niet meer nodig”?

Mss.
Haar prioriteiten:
1 mama
2 vrouw
3 partner

Maar dan spreek ik over 90% mama, 5% vrouw en partner. Als ik dat zeg, dan ist de rest van de dag geen klank niet meer. Kweet niet goed hoe ik dat haar kan laten inzien?

Mss.
Haar prioriteiten:
1 mama
2 vrouw
3 partner

Maar dan spreek ik over 90% mama, 5% vrouw en partner. Als ik dat zeg, dan ist de rest van de dag geen klank niet meer. Kweet niet goed hoe ik dat haar kan laten inzien?
Awel ik durfde het niet zo hard stellen, laat ik heb eerder zulke dingen gehoord.
Ik denk dat het iets onbewust mentaal is bij veel (?) vrouwen.

Ging er al wat vanuit dat drie jaar na geboorte het niet meer standaard zou zijn. Praten er soms over maar het helpt niet echt. ( ook fsyiek last van de bevalling, nog altijd )...

3 jaar is echt vet veel. Denk ik dan.
Wat voor fysieke ongemakken heeft ze dan want mss is een bezoekje aan de huisarts een optie?
Heb in mijn omgeving ondervonden dat er nogal een taboe rond heerst.
Erover praten is goed maar actie ondernemen om de oorzaak te onderzoeken/behandelen is na een jaar of 3 geen overbodige luxe hè.

Ik zou als vrouwenzijnde toch ook wel willen dat ik overnieuw van seks etc wil genieten. Lijkt me zo geen pretje, niet voor mezelf en niet voor een man.

Oh wat heftig hè...
Maar kwam het dan bijvoorbeeld door een traumatische bevalling, lichamelijk en/of geestelijk niet prettig in je vel of was het je ex waarop je compleet ging afknappen?
Niets van dat alles.
Ik vond mezelf PRACHTIG 😍 zwanger en mijn lichaam heeft bijzonder weinig sporen gehad ervan, keizersnede ook dus geen knip of whatever.
Mijn ex zag er nog gewoon hetzelfde uit, maar evengoed een onderbroekenmodel wil ik niet bespringen. 🤷🏼
Ken verschillende meiden waarbij het ook echt helemaal mis ging tijdens en maanden/jaren na de zwangerschap.
Dus gewoon door de combinatie van slaaptekort en lichamelijke ongemakken.
De eerste 2j waren de hel op vlak van oververmoeidheid met een kind dat vaak ziek was en vaak in het ziekenhuis lag. Dat heeft me compleet gedraineerd naar oververmoeidheid toe. En dat is nog niet hersteld, dat voel ik wel.
Moet wel toegeven dat het tijdens mijn zwangerschap met veel hoogte en dieptepunten was, mijn man wist nooit waaraan hij zich kon verwachten. 😫
Tijdens de kraamperiode was er totaal geen sprake van seks maar kort daarna herstelde mijn libido zich stilletjes aan.
Tijdens de eisprong (die gewoon voel) is het echt 🤪🤪
Het is ook zo dat hoe ouder ik word, hoe intenser ik alles ervaar en dan heb ik ook echt niet veel nodig dus hopelijk is of zal dat bij jou ook het geval zo zijn.
Nu nog een lekkere vent en dan kan je alle afgelopen jaren inhalen haha de arme man gaat niet weten wat hem overkomt.🤭
Ik hoop het ook! Het is een zoektocht geweest met allerlei nieuwe anticonceptie (de pil in combinatie met borstvoeding, spiraal die voor mij een zware tegenvaller was en die ik uiteindelijk heb laten verwijderen, de prikpil en nu al een half jaar niets meer) maar daar is de boosdoener dus ook niet te vinden.

Ik hoop het ook dat die tijd terug komt, zoals toen ik twintiger was en bij de juiste -compleet zedige- aanraking van de juiste man al een natte slip kon hebben 🤣🤣🤣

Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik wil wel degelijk mijn libido terug! Eens die baby niet meer zo afhankelijk is en al helemaal wanneer je een schoolgaand kind hebt, wil je een stuk van "jezelf" terug claimen en sensualiteit en seksualiteit maken daar ook deel van uit.
Ik draag met plezier jurkjes, ook gewoon om thuis rond te lopen en heb vandaag ook mijn haar geföhnd terwijl de supermarkt mijn enige uitstapje was.
"Vrouw zijn" is eigenlijk nooit weg geweest bij mij, ook toen er van de scheiding nog geen sprake was.

Nog efkes aanvullen dat het ook nooit een kwestie van "mijn partner vindt me niet aantrekkelijk meer en hierdoor is mijn zelfvertrouwen en dus mijn libido weg" is geweest bij mij.
Die is me altijd aantrekkelijk blijven vinden, heeft dat ook altijd blijven duidelijk maken en ik durf nog steeds geen schoenen aan te trekken met mijn kont in de lucht, uit schrik besprongen te worden. 🤣
Want dat is soms ook een issue bij andere vrouwen hoor ik.

3 jaar is echt vet veel. Denk ik dan.
Wat voor fysieke ongemakken heeft ze dan want mss is een bezoekje aan de huisarts een optie?
Heb in mijn omgeving ondervonden dat er nogal een taboe rond heerst.
Erover praten is goed maar actie ondernemen om de oorzaak te onderzoeken/behandelen is na een jaar of 3 geen overbodige luxe hè.

Ik zou als vrouwenzijnde toch ook wel willen dat ik overnieuw van seks etc wil genieten. Lijkt me zo geen pretje, niet voor mezelf en niet voor een man.
Die gaat al 3j naar de kiné / ostéo voor haar bekken. Zal er ook wel mee te maken hebben, maar ze zegt zelf zin is 0.0.
Moet het zelfs niet meer proberen. Blij om te lezen dat het niet normaal is maar bon, zijn we niet mee gered. Kzie mezelf ook zo niet blijven leven.

Die gaat al 3j naar de kiné / ostéo voor haar bekken. Zal er ook wel mee te maken hebben, maar ze zegt zelf zin is 0.0.
Moet het zelfs niet meer proberen. Blij om te lezen dat het niet normaal is maar bon, zijn we niet mee gered. Kzie mezelf ook zo niet blijven leven.
Als haar zin echt volledig weg is moeten jullie misschien eens iets nieuw spannend proberen.
Weer wat olie op het vuur gooien. Mogelijkheden genoeg om je seksuele grenzen te verleggen/ herontdekken.

Dan denk ik dat een seksuoloog een goede stap kan zijn.
Want wij hadden wél nog een actief seksleven met 3-4x per maand, ondanks dat de goesting er niet meer spontaan kwam.

Als haar zin echt volledig weg is moeten jullie misschien eens iets nieuw spannend proberen.
Weer wat olie op het vuur gooien. Mogelijkheden genoeg om je seksuele grenzen te verleggen/ herontdekken.
Zo te lezen, wordt het toch moeilijker dan dat vrees ik. Het allerbelangrijkste is dat zij er zélf iets aan wil veranderen/verbeteren. Je kan als partner wel vanalles nieuw willen proberen, maar als zij daar niet voor open staat, is het snel afgelopen.

3 jaar is toch wel lang en dan mag je toch wel eens naar de oorzaak beginnen zoeken met een gynaecoloog, seksuoloog, ...

Denk dat een uitgebreid en open gesprek (zonder al te veel verwijten) de enige oplossing is en dan hopen dat ze toch stappen wil zetten. Misschien spelen er ook wel andere zaken mee (zoals angst)?

Blij om te lezen dat het niet normaal is maar bon, ..
Normaal is het niet, maar het komt wel vaker voor. Ik ken uw situatie en uw vrouw niet. Soms gebeurt het (zoals bij Mulan), gewoon omdat het libido weg is, maar -en I know dit klinkt hard- soms is vrouwlief gewoon ook egocentrisch. Daar moet/mag je niet van uit gaan, maar helemaal uitsluiten mag je dat ook zeker nooit doen.

Ik zou toch een paar stappen ondernemen om te kijken of er nog een 'wil' is bij haar. Zo ja: Goed,. Zo neen: Dan ga je ook keuzes moeten maken of je zo verder wil of niet hé.

Zo te lezen, wordt het toch moeilijker dan dat vrees ik. Het allerbelangrijkste is dat zij er zélf iets aan wil veranderen/verbeteren. Je kan als partner wel vanalles nieuw willen proberen, maar als zij daar niet voor open staat, is het snel afgelopen.

3 jaar is toch wel lang en dan mag je toch wel eens naar de oorzaak beginnen zoeken met een gynaecoloog, seksuoloog, ...

Denk dat een uitgebreid en open gesprek (zonder al te veel verwijten) de enige oplossing is en dan hopen dat ze toch stappen wil zetten. Misschien spelen er ook wel andere zaken mee (zoals angst)?
Dit ook ..

Soms gebeurt het (zoals bij Mulan), gewoon omdat het libido weg is, maar -en I know dit klinkt hard- soms is vrouwlief gewoon ook egocentrisch. Daar moet/mag je niet van uit gaan, maar helemaal uitsluiten mag je dat ook zeker nooit doen.
Misschien is manlief wel gewoon ook egocentrisch hé. En doet hij geen moeite om haar tevreden te stellen.

Klopt,
Ik ging er wel van uit dat jullie openlijk konden babbelen hierover. Toch wel belangrijk dat je dit met je partner kan.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan