Wut? Dus ofwel is ht libido weg, ofwel is ze egocentrisch? Dan heeft ze wel nog een libido? Maar wil ze niet? Wat? Dat slaat helemaal nergens op.
Eén van de lastigste dingen aan een libido dat weg is, is dat je ook vergeet hoe leuk seks is, en dat het je eigenlijk bijzonder weinig nog kan schelen. Dus je wíl het ook niet meer terug want seks is toch niet plezant?
Ik zou idd duidelijk maken hoe belangrijk dit is binnen je relatie en hoe jij je er bij voelt en dit dan opentrekken naar een gesprek bij de seksuoloog.
Haha, ik ben al 17 jaar gehuwd dus ik begrijp uw antwoord wel. Hier zijn er ook momenten dat vrouwlief er minder zin in heeft (ik heb eigenlijk een hoog libido, vrouwlief een laag libido en ja dat botst wel eens natuurlijk

) En natuurlijk is het niet zo zwart / wit. Maar wat ik ook post, commentaar zal er altijd zijn.
Als ik een post bewust kort houd, dan is die post eigenlijk NOOIT 100% correct --> Dan krijg je er kritiek op.
Pen je een héél lange post (zoals hieronder) --> Mensen hebben een andere mening, interpreteren een tekst anders / foutief (ik vind het bijna onmogelijk puur op basis van tekst echt een correct post te schrijven), zijn links ipv rechts, hebben gewoon een andere visie erop (en in dat geval zijn jij en ik als koppel gewoon GEEN match en zouden we in het echte leven ook gewoon ruzie maken hé

)
Zowiezo als er een kink in de kabel zit wegens de seks, dan is dat toch altijd een delicaat subject.
Als ik een issue heb daarover met vrouwlief en ik zou zeggen dat ze egocentrisch is, dan is het kot hier te klein. Dus in het echt houd ik dan de woorden voor mij (op dit forum kan ik posten wat ik wil, t'is toch anoniem sé) Anderzijds als ik voorzichtig zou aanbrengen dat er een probleem is en ze zou ineens er tussenflappen: Dat slaat helemaal nergens op. Ja dan is het kot hier ook te klein.
Ik zie het al voor mij.
Manlief doet verwoede pogingen maar vrouwlief heeft echt geen zin.
Een maand later:
Manlief: Allé schat. In goede en slechte tijden hé! Vrouwlief: Sorry maar ik heb echt GEEN zin!
Manlief: Allé schat. Kunnen we er niet over praten? Vrouwlief: Neen, de wil is er wel, maar ik walg ervan, het gaat echt niet.
Manlief: Allé schat. We kunnen naar de sekspsycholoog gaan hé. Vrouwlief: Waarom? Er is niks mis met mij sé!
Nog een maand later:
Manlief: Als ge echt verliefd bent op mij dan ... Vrouwlief: Gij zijt ne dikke vette egoist! Gij denkt niet aan mijn welzijn maar enkel aan uwe piemel!
Nog een maand later.
Manlief: Eigenlijk zedde toch maar egoïstisch sé.
Vrouwlief (uw woorden): Wut? Dus ofwel is ht libido weg, ofwel ben ik egocentrisch? Wat? Dat slaat helemaal nergens op.
Nu is het toch knalllende ruzie hoor.

En je mag dan die laatste woorden echt denken. Lost dit dan het probleem op als je hier niets mee doet? .. Neen hé.

--> En dat is dan het grote probleem (!).
---
Maar goed, ook bovenstaande is natuurlijk kort door de bocht. T'is allemaal vrij genuanceerd / complexe materie. Ik vind het altijd een moeilijk iets ..
It is complicated ... women ARE complicated ... and now I gonna stop lol ..