Uit die 90% bedoel je?
Door op te bouwen. Kleine achterlaten bij de papa wanneer je gewoon eens naar de supermarkt gaat, kleine eens bij de grootouders achter laten terwijl je boodschappen gaat doen of gaat werken, ...
Ik ben op weekend alleen vertrokken met de boodschap dat de kleren klaar lagen in pakketjes, de koelkast per dag ingedeeld was, ik in geval van nood telefonisch beschikbaar was en de grootouders maar op 3km woonden.
Maar het heeft veel gekost eer ik zo ver geraakt ben

.
Ik ging wel bij de psycholoog die er zelf op bleef hameren dat ik de papa zijn zelfvertrouwen OOK niet kon laten opbouwen als ik alles per se zelf wou blijven doen. Dat hij als vader ook maar de boodschap kreeg dan dat hij (bijna) niets kon. En dat heeft wel geholpen om idd de reflex te maken dat ze er heus niet van dood ging vallen.

Maar hij had er zelf ook steeds minder vertrouwen in want alles ging natuurlijk bij mij en moeizaam voor hem. Hij is letterlijk een kwartier bezig geweest de eerste keer om een body aan te krijgen. Reflex: overnemen! Hij kan het niet! Hij martelt haar!
Realiteit: laat het hem zelf uitzoeken en hij zal er steeds vlotter in worden, als ze begint te huilen zal hij wel stoppen maar voorlopig redden ze het ècht wel!