Situatie: oudste zoon begint met rijden en werken. Momenteel hebben we een peugeot 108 {10j geleden nieuw gekocht en heeft nu 82000km oud auto vriendin} en een ford kuga 1.5 ecoboost manueel {mijn auto} bj 2021 {gekocht juli 2023met 44000km} met momenteel 75000km ong. Nu zou de peugeot naar de zoon gaan en de vriendin een nieuwe wagen. Ze doet voor haar werk veel korte afstanden op een dag en veel stops (werkt als verzorgende). Ikzelf werk alleen in het weekend {25 min rijtijd enkel en dan 13h stil staan daar} en door de week de dochter naar school/ trainingen en fitness en af en toe winkel, maar eigenlijk staat het voertuig veel stil. De vriendin wilt een groter voertuig met meer kofferruimte en een automaat {neigt richting hybride} en ik ben dan aan het denken van evt een kleiner voertuig en neig naar het elektrisch omdat de dochter vanaf volgend jaar naar het middelbaar hier in de buurt gaat en ze te voet naar school kan, we hebben zonnepanelen en kan dan door de week overdag wel laden, mss fungeren als thuisbatterij? Ik ben van mening 2 grote voertuigen is wat decadent als we de kuga behouden of zie ik het verkeerd? Idealiter neemt de vriendin de Kuga en er komt gewoon een kleinere elektrische wagen bij. Was dan ff jong 2dehands aan het kijken: cupra born, id4 wel een grote wagen maar qua prijssetting ong als de cupra, renault megane e tech spreekt me ook wel aan.
De madam is deze week met de Kuga de baan op om te zien hoe haar bevalt.
Gemini en chatgpt zouden de Kuga verkopen en een hev hybride voor madam en voor mij een kleinere ev, maar die hebben makkelijk praten. Het financiele plaatje moet ook wat kloppen.
De madam is deze week met de Kuga de baan op om te zien hoe haar bevalt.
Gemini en chatgpt zouden de Kuga verkopen en een hev hybride voor madam en voor mij een kleinere ev, maar die hebben makkelijk praten. Het financiele plaatje moet ook wat kloppen.
. Autosalon zijn we van de week geweest, maar ze focuste zich vooral op de grote van de koffer. Met als gevolg een Leapmotor C10 haar aansprak, toyota bz4x touring. Maar dan ook wel een honda CR-V en HR-V en ze geen oog meer had voor andere opties.