Gerookte zalm zit wel meestal rond de 5-5.5Ik heb nog nooit meer betaald dan max 3,80€ voor een broodje. 6€ voor een belegd broodje is een sergio herman broodjeszaak dan?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gerookte zalm zit wel meestal rond de 5-5.5Ik heb nog nooit meer betaald dan max 3,80€ voor een broodje. 6€ voor een belegd broodje is een sergio herman broodjeszaak dan?
Hoeveel kost dat blikje dan?Klopt wel, maar wij gaan natuurlijk wel met 2 fulltime werken. We koken trouwqens 's avonds wel zelf een potje (maar dat kost ook natuurlijk).
De vraag is waarom zou ik hierop willen besparen als je het kan veroorloven als tweewerkend koppel ? Uiteindelijk leef je maar één keer en ik ben toch niet van plan om fortuinen in mijn put mee te nemen.
Ik drink bv ook dagelijks een blikje uit de automaat op het werk. Ja dat kost waarcshijnlijk ook het dubbele van een blikje die ik op voorhand ga halen in de colruyt en dan ga meenemen, maar persoonlijk vind ik dat een heel gedoe.
Comfort moet je altijd een beetje voor bijbetalen uiteraard.

3.75 voor smoske bij de broodjeszaak vlakbij ons werk.Ik weet niet waar jij je belegde boordjes gaat halen, maar in exki of andere zaken kunt ge daar waarschijnlijk slechts 2 belegde broodjes mee kopen. Hoeveel pendelaars drinken niet dagelijks een koffieke in de starbucks, waar de prijzen voor één kofiie per dag blijkbaar samenvallen met het maandbudget aan voeding die men op "beyondgaming" spendeert.
Toen we met 2 voltijds gingen gaan werken, maakte ik nog steeds lunch klaar voor ons beide en kookte ik elke dag, dan spendeerden we +-400 euro aan eten.Klopt wel, maar wij gaan natuurlijk wel met 2 fulltime werken. We koken trouwqens 's avonds wel zelf een potje (maar dat kost ook natuurlijk).

Als ik de salarissen (ander topic) hier op beyondgaming bekijk, denk ik eerlijk gezegd dat er zich hier weinig mensen "zorgen" moeten baren over de stijgende levensduurte. Ik geef toe dat ik een beetje leef als een bourgondier (dankzij tweeverdieners uiteraard), en geef grif toe, dat ik indien ik met een pensioen of leefloon zou moeten "overleven", ik niet zou weten van welk hout pijlen maken. Het markante is uiteraard dat ondanks wij uiteraard niet slecht verdienen er op het einde van de maand ook niets overschiet (om te sparen etc).Ik zeg nergens dat dit moet. Maar je post in een thread waar men zegt dat de hoge levenskost zorgen baart. Wel luxe kost nu eenmaal geld en als je daar het geld niet voor hebt moet je je toch niet in bochten wringen om het wel te hebben.
Mja.. Ik ben maar een ambtenaar, ik kan me alleen pauperbroodjes permitteren.Gerookte zalm zit wel meestal rond de 5-5.5
Ik heb gisteren al meer betaald voor een standaard Martino in de buurtslagers.Ik heb nog nooit meer betaald dan max 3,80€ voor een broodje. 6€ voor een belegd broodje is een sergio herman broodjeszaak dan?

Dat is idd bij iedereen zo.. De meesten denken als hun huis zal afbetaald zijn dat ze dan immens veel gaan kunnen sparen. Niets is minder waar.. Dan ga je gewoon meer eens gaan uit eten, goestjes kopen,..Het markante is uiteraard dat ondanks wij uiteraard niet slecht verdienen er op het einde van de maand ook niets overschiet (om te sparen etc).
Broodjes bij vriendin (ook aan de overheid) kosten 1.80 Jo!Mja.. Ik ben maar een ambtenaar, ik kan me alleen pauperbroodjes permitteren.
(lees: ik mag geen zulke dure broodjes kopen van mijn madam)
Ik sta hier ongelooflijk versteld van de "beperkte" bedragen die hier worden vermeld. Wij koken ook nog steeds zelf ('s avonds), maar naast de lunches moeten wij toch 300€ per week uittrekken voor supermarktuitgaven+ in't weekend willt ge wel eens een volwaardig restoke doen uitaard ook.Toen we met 2 voltijds gingen gaan werken, maakte ik nog steeds lunch klaar voor ons beide en kookte ik elke dag, dan spendeerden we +-400 euro aan eten.
Natuurlijk kost eten geld. En neen, je moet je absoluut niet wenden tot "brood van 80 cent in de Aldi met ne pot confituur".
Maar de bedragen die het koppel in het artikel benoemen en wat jij aangeeft is wel degelijk heel hoog. En opnieuw: daar is niets mis mee als je het kan betalen én het er ook graag voor over hebt!
Waarom zou je dat willen?Ik sta hier ongelooflijk versteld van de "beperkte" bedragen die hier worden vermeld. Wij koken ook nog steeds zelf ('s avonds), maar naast de lunches moeten wij toch 300€ per week uittrekken voor supermarktuitgaven. ook + in't weekend willt ge wel eens een volwaardig restoke doen uitaard ook.

Ik denk dat we hier op bg wel een vertekend beeld hebben. Volgens mij zitten hier meer mensen dan we denken die niet tot de hogere middenklasse behoren.Als ik de salarissen (ander topic) hier op beyondgaming bekijk, denk ik eerlijk gezegd dat er zich hier weinig mensen "zorgen" moeten baren over de stijgende levensduurte. Ik geef toe dat ik een beetje leef als een bourgondier (dankzij tweeverdieners uiteraard), en geef grif toe, dat ik indien ik met een pensioen of leefloon zou moeten "overleven", ik niet zou weten van welk hout pijlen maken. Het markante is uiteraard dat ondanks wij uiteraard niet slecht verdienen er op het einde van de maand ook niets overschiet (om te sparen etc).
Ik weet niet of dat veel slechter is dan mensen die zich alles kunnen permitteren en leven als een pater hoor.Dat is idd bij iedereen zo.. De meesten denken als hun huis zal afbetaald zijn dat ze dan immens veel gaan kunnen sparen. Niets is minder waar.. Dan ga je gewoon meer eens gaan uit eten, goestjes kopen,..
Tuurlijk niet. Als je een deftige buffer hebt zou je moeten dom zijn om elke euro in 2 te bijten en dood te gaan met een hoop geld op je rekening.Ik weet niet of dat veel slechter is dan mensen die zich alles kunnen permitteren en leven als een pater hoor.
Als ambtenaar eet ik ne smos tonijnsla (met gratis extra tabasco en martino saus) voor maar 2,65 EUR!Mja.. Ik ben maar een ambtenaar, ik kan me alleen pauperbroodjes permitteren.
(lees: ik mag geen zulke dure broodjes kopen van mijn madam)

Ik geloof toch dat dat gewoon in uw mentaliteit zit hoor. Sommigen zouden voor elke euro die ze hebben er 2 willen uitgeven en anderen sterven bij de gedachte dat ze 20 cent zouden moeten betalen voor iets terwijl ze miljonair zijn. Ofwel ben je zo ofwel ben je niet zo lijkt meTuurlijk niet. Als je een deftige buffer hebt zou je moeten dom zijn om elke euro in 2 te bijten en dood te gaan met een hoop geld op je rekening.
Wat is midenklasse eigenlijk ?Ik denk dat we hier op bg wel een vertekend beeld hebben. Volgens mij zitten hier meer mensen dan we denken die niet tot de hogere middenklasse behoren.
En als je wil sparen heb je volgens mij al de pijnpunten benoemd waar er geld te besparen valt. Maar dat is volledig uw persoonlijke keuze.
Wat is midenklasse eigenlijk ?
Het is niet omdat mijn verloning iets hoger ligt dan het gemiddeld inkomen biji StatBEL en ik mij kan veroorloven om 2000+ € aan voeding uit te geven dat ik geneigd ben om mezelf bij de "middenklasse" te rekenen. Ik reken mezelf bij de arbeidersklasse.
Middenklasse zijn voor mij die mensen waar hun aandeel inkomen uit kapitaal/onroerend groter wordt dan hetgeen ze binnenrijven aan inkomsten uit arbeid.
Maar je hebt gelijk uiteraard "de uitgavepost" waar ik, kan op besparen is uiteraard voeding en 'tzou heel wat meer besparing opleveren dan mijn verwarming 1 graad lager te zetten (of 10km per uur trager te rijden).
Je bedoelt rijken?Middenklasse zijn voor mij die mensen waar hun aandeel inkomen uit kapitaal/onroerend groter wordt dan hetgeen ze binnenrijven aan inkomsten uit arbeid.
Ik heb hier ook een diepvries vol zalm, scampi, steak,.. zitten maar dat is uitsluitend in promo's gekocht. Colruyt hoeveelheidskortingen, zowel Albert Heijn als Delhaize geven soms mooie korting (vandaag -40% op de scampi in AH, mensen!),...Ik sta hier ongelooflijk versteld van de "beperkte" bedragen die hier worden vermeld. Wij koken ook nog steeds zelf ('s avonds), maar naast de lunches moeten wij toch 300€ per week uittrekken voor supermarktuitgaven+ in't weekend willt ge wel eens een volwaardig restoke doen uitaard ook.
Als ik vaak rond kijk dan merk ik vaak dat veel bazen (maar dan deze die het bedrijf uit de grond gestampt hebben) of bij ons degene die rond de 4000€ netto hebben vaak nog het gierigst vanal zijn.Ik geloof toch dat dat gewoon in uw mentaliteit zit hoor. Sommigen zouden voor elke euro die ze hebben er 2 willen uitgeven en anderen sterven bij de gedachte dat ze 20 cent zouden moeten betalen voor iets terwijl ze miljonair zijn. Ofwel ben je zo ofwel ben je niet zo lijkt me