Hoge levenskost baart zorgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pan
  • Startdatum Startdatum
Ik heb precies een ander artikel gelezen..?

Ik lees:

- jong koppel met allebei een middenklasse job en een mooi gezamenlijk inkomen
- maken zich wat zorgen over de stijgende energieprijzen
- hebben twee honden en allebei een bescheiden wagen
- letten wat op hun centen maar willen ook leven zoals een vakantie in Griekenland die hen 450 euro per persoon kost

En die krijgen hier een hoop bagger over zich heen, alsof ze ongelofelijk onverantwoord met hun geld omgaan.

Faut le faire...

Ik stoor mij dan nog meer aan dat influencer gedoe. Hoeveel leerlingen ik niet had die daar legit een toekomst in zagen van ‘ja maar ik post dan x en dan krijg ik y en z gratis’ en dan zie je zo een poppemie die dan precies effectief een gsm ‘krijgt’.
Tegenwoordig heet dat influencer maar vroeger was dat journalist.

Mijn vriendin werkt op een zogenaamde lifestyle redactie en daar zijn die cadeautjes ook schering en inslag... PR-boîte stuurt persbericht met een product / voucher naar redactieleden om te hengelen achter een artikel. De parfum, schoonheidsproducten, uitnodigingen voor events of restaurantbezoekjes. Hallucinant veel. Elke keer je een artikel leest over die speciale unieke 'experience' in de luxueuze eco-lodge in pakweg Spitsbergen, waar je gezin kan onthaasten vanaf 5000 euro per weekend kan je ervan uitgaan dat een journalist dat cadeau gekregen heeft.

Bij die IG influencers staat er nog bij dat het gesponsorde boel is. In de Marie Claire beroepen ze zich op redactionele vrijheid :rolleyes:

Ik lees:

- letten wat op hun centen maar willen ook leven zoals een vakantie in Griekenland die hen 450 euro per persoon kost

En die krijgen hier een hoop bagger over zich heen, alsof ze ongelofelijk onverantwoord met hun geld omgaan.

Faut le faire...
Blijkbaar met alles samen 4400 euro per maand netto. Meer dan mooi he.
Bescheiden wagens? Er zit een Mercedes bij.

Wie met 4400 niet rond komt, doet iets mis. We gaan nu niet de zoveelste BG-post maken alsof dat een "middelmatig" inkomen is voor een koppel he. Dat is gewoon meer dan goed. En toch klagen.

Blijkbaar met alles samen 4400 euro per maand netto. Meer dan mooi he.
Bescheiden wagens? Er zit een Mercedes bij.

Wie met 4400 niet rond komt, doet iets mis.
4200€ zo begreep ik het, maar daar zal het ook wel mee moeten lukken zonder hypotheek.

Tegenwoordig heet dat influencer maar vroeger was dat journalist.

Mijn vriendin werkt op een zogenaamde lifestyle redactie en daar zijn die cadeautjes ook schering en inslag... PR-boîte stuurt persbericht met een product / voucher naar redactieleden om te hengelen achter een artikel. De parfum, schoonheidsproducten, uitnodigingen voor events of restaurantbezoekjes. Hallucinant veel. Elke keer je een artikel leest over die speciale unieke 'experience' in de luxueuze eco-lodge in pakweg Spitsbergen, waar je gezin kan onthaasten vanaf 5000 euro per weekend kan je ervan uitgaan dat een journalist dat cadeau gekregen heeft.

Bij die IG influencers staat er nog bij dat het gesponsorde boel is. In de Marie Claire beroepen ze zich op redactionele vrijheid :rolleyes:
Mijn vader werkte lang bij de redactie justitie, nooit geen AK-47 mogen testen :(

Kan het artikel niet lezen, maar is de hele basis niet wat krom? (alhoewel ze idd gewoon een standaard modaal koppel zijn die hun hele leven niet uit de rat race zullen geraken.)

Op haar 19 heeft ze getekend voor een nieuwe auto die ze na 5 jaar heeft ingeleverd en dat heeft haar 12K gekost.

Toen ik 19 was kosten de auto's van mijn 5 beste vrienden samen nog geen 12K (en nee dat is geen 30 jaar geleden.)
Op een oudere auto heb je ook geen omnium nodig, alweer 50€/maand bespaard.

Mensen onderschatten wat een auto daadwerkelijk kost.
En auto's gaan duurder en duurder blijven worden gelijk op welke energie dat draait.

Tis goedkoop wonen, zeggen ze in de Limburg of in de Far West. Maar ze zitten dan bijna 500 tot 1000euro de maand extra te betalen aan vervoerskosten.

Je zal maar een alleenstaande ouder wezen met zo een inkomen.. :unsure:

Lijkt me vooral een typisch geval van weinig financieel inzicht hebben. Bvb: neem een duurdere huurwoning met lagere energiekosten = winst op het maandbudget!

Opnieuw een artikel dat bewijst dat een vak "financiële basisvaardigheden" of hoe je het ook mag noemen, essentieel zou zijn voor eender welke richting in het secundair.

Je zal maar een alleenstaande ouder wezen met zo een inkomen.. :unsure:

Lijkt me vooral een typisch geval van weinig financieel inzicht hebben. Bvb: neem een duurdere huurwoning met lagere energiekosten = winst op het maandbudget!

Opnieuw een artikel dat bewijst dat een vak "financiële basisvaardigheden" of hoe je het ook mag noemen, essentieel zou zijn voor eender welke richting in het secundair.
Dit, met budgettering, soorten inkomsten, soorten uitgaven, wat zijn maandelijkse/jaarlijkse kosten aan een huis (zowel koop als huur), ...

Ik lees:

Faut le faire...
disclaimer: Artikel niet gelezen en enkel pagina 1 van de comments hier

~4000 euro verdienen en 1000€ per maand afbetalen aan auto's staat gelijk aan randdebiel zijn.
Onder welke omstandigheden dan ook.

Ik denk ook niet dat een vak 'budgettering' in het secundair dit soort idiotie de wereld uit zal helpen

Kan het artikel niet lezen, maar is de hele basis niet wat krom? (alhoewel ze idd gewoon een standaard modaal koppel zijn die hun hele leven niet uit de rat race zullen geraken.)

Op haar 19 heeft ze getekend voor een nieuwe auto die ze na 5 jaar heeft ingeleverd en dat heeft haar 12K gekost.

Toen ik 19 was kosten de auto's van mijn 5 beste vrienden samen nog geen 12K (en nee dat is geen 30 jaar geleden.)
Op een oudere auto heb je ook geen omnium nodig, alweer 50€/maand bespaard.
Tjah, mijn eerste wagen kostte ook €1800 (13 jaar oud) en ik heb er 4 jaar mee gereden, maar niet iedereen heeft zin om met zo’n auto te rijden natuurlijk. Een auto zonder airco of de meest normale luxe-zaken die dan al courant waren (elektrische ruiten, airco, zetelverwarming, bluetooth,…)

disclaimer: Artikel niet gelezen en enkel pagina 1 van de comments hier

~4000 euro verdienen en 1000€ per maand afbetalen aan auto's staat gelijk aan randdebiel zijn.
Onder welke omstandigheden dan ook.

Ik denk ook niet dat een vak 'budgettering' in het secundair dit soort idiotie de wereld uit zal helpen
Banee, als uw huis afbetaald is en je wil uzelf eindelijk eens die ene auto permitteren waar je al lang van droomt… niet iedereen wil z’n hele leven met een 13-in-een-dozijn wagen rijden, sommige mensen zijn autoliefhebber…

Banee, als uw huis afbetaald is en je wil uzelf eindelijk eens die ene auto permitteren waar je al lang van droomt… niet iedereen wil z’n hele leven met een 13-in-een-dozijn wagen rijden, sommige mensen zijn autoliefhebber…
ok, in 99.98% van de gevallen dan. :rolleyes:

Terug
Bovenaan