Maar als je die vragen niet begrijpt, wat doe je dan in het secundair? Ik kan er dus niet bij dat men kinderen laat "afstuderen" uit het lager onderwijs die onderstaande vragen niet begrijpen:Voor iemand die Nederlands als moedertaal heeft én vlot begrijpend kan lezen, klopt dit. Maar "heeft een korting van 20%" is voor sommigen al niet te vertalen naar -20%.
In één glas kan 30cl. Hoeveel volle glazen kan je schenken uit één fles van 1 liter cola? Kies het juiste antwoord.
Het broertje van Marthe maakt een blokkentoren. Welke meetkundige vorm heeft elk blok? Kies het juiste antwoord.
De jeugdbeweging kan voor de organisatie van haar jaarlijkse Kubb-wedstijd gebruik maken van een groot vierkant grasplein van 3.600 m². Ze verdeelt dit grasplein in vierkante speelveldjes van 144 m². Hoeveel speelveldjes kan de jeugdbeweging afbakenen op het grasplein? Kies het juiste antwoord.
Iluna krijgt van haar moeder een briefje van 50 euro om boodschappen te doen. In de supermarkt betaalt ze 28,25 euro. Hoeveel euro krijgt ze terug? Kies het juiste antwoord.
De spelers van een handbalploeg moeten één keer rond het speelveld lopen. Het speelveld meet 40 meter bij 20 meter. Hoeveel meter moeten ze lopen? Kies het juiste antwoord. Maak gebruik van een van volgende formules: Omtrek rechthoek = (lengte + breedte) x 2 Oppervlakte rechthoek = lengte x breedte
Je kijkt op je gsm hoe laat het is om 7:08. Je moet opstaan om half 8. Hoeveel minuten kan je nog blijven liggen? Kies het juiste antwoord.
200 gamers vullen een vragenlijst in. Daaruit blijkt dat 60 procent van de gamers Playstation leuker vinden dan Xbox. Hoeveel van die 200 gamers vinden Playstation leuker? Kies het juiste antwoord.
Jules koopt een jeansbroek. Er is 20 procent korting. De oorspronkelijke prijs was 69 euro. Hoeveel moet hij nog betalen? Kies het juiste antwoord.
Ibrahim wil een luidspreker kopen. De kostprijs is 80 euro. Er is een korting van 5 procent. Hoeveel moet hij betalen? Kies het juiste antwoord.
Aan 300 jongeren werd gevraagd hoeveel uur per dag ze videogames spelen. De resultaten kan je zie in onderstaand diagram. Hoeveel procent van de bevraagde jongeren speelde meer dan 4 uur per dag videogames? Kies het juiste antwoord.
Wel, ik ging er origineel nog bijzetten dat dit in andere faculteiten misschien wel voorkomt. Zelf heb ik het nooit meegemaakt, wat niet wil zeggen dat al mijn proffen geweldig waren natuurlijk.@Sylverscythe akkoord met merendeel van je posts maar ik heb aan de unief toch ettelijke rechtenproffen gehad die niet meer deden dan hun cursus voorlezen. Nu een van hen deed dat wel zeer goed dat hij mij nu nog bijbleef, maar gewoon om te zeggen dat het in bepaalde richtingen echt wel gebeurt.
Nu goed, ik kan me wel inbeelden dat daar een beetje meer moeite in het hoorcollege steken nuttig zou zijn. Maar er is nog wel ruimte tussen voorlezen en sommige van de "ideale" zaken die ik tijdens die workshop hoorde, zoals mensen hun aandacht vasthouden met discussies in kleine groep, vragen stellen via o.a. Wooclap, en nog zo zaken om eigenlijk het klassieke "saaie" hoorcollege te vermijden. Ik ken weinig van rechten, maar daar zie ik ook niet meteen hoe je kan connecteren met de leefwereld van studenten in bepaalde vakken.
Laatst bewerkt:

) Een technicus die de nodige inzichten en creativiteit ontwikkeld heeft is m.i. een ingenieur. Dat de Wright Brother om die reden ingenieurs waren staat buiten kijf, waarom zou dat dan niet in een formeel systeem kunnen worden gegoten? Waarom kan een ingenieur die zijn hele leven als manager werkt geen verschuiving in titel kunnen krijgen? Welke technologische kennis of inzicht bezit die nog na 30 jaar. Is dat stigmatiserend? Een piloot die faalt in zijn medische test is geen piloot meer. Waarom is dit vanzelfsprekend als de reden medisch is en niet mentaal?