Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

Ik speel op performance mode want ik kan die lagere framerate niet verdragen. Mijn vriend speelt op fidelity en als ik zit mee te kijken snap ik echt niet dat hij zich daar niet aan stoort :biglaugh:

LIgt dat nu aan mij of is het voornamelijk carnaval in dat spel? Ik heb zo de indruk dat ze hun best doen om je er zo onnozel mogelijk uit te doen zien. Zeker met die onnozele brillen altijd... Zit er geen transmog optie in dat spel?

LIgt dat nu aan mij of is het voornamelijk carnaval in dat spel?
Je bent niet de eerste die dit hier aangeeft, maar ik vind dat toch een rare opmerking. Dat is gewoon eigen aan de wereld. Zelfs al van in de eerste films zie je dat de “wizarding fashion” heel kleurrijk en bizar is. Ik vind het keihard passen bij de sfeer en wereld en vind het totaal niet storend. Maar dat is uiteraard ieder voor zich.
Zit er geen transmog optie in dat spel?
Er zit standaard van in het begin transmog in. Als je op het hoofdscherm van je gear staat (overzicht met alles wat je aanhebt), kan je met de cursor over een object gaan. Afhankelijk van je platform kan kan je dan een knop induwen om naar de opties te gaan (op PS5 is het dacht ik vierkantje).

Ik speel op performance mode want ik kan die lagere framerate niet verdragen. Mijn vriend speelt op fidelity en als ik zit mee te kijken snap ik echt niet dat hij zich daar niet aan stoort :biglaugh:

LIgt dat nu aan mij of is het voornamelijk carnaval in dat spel? Ik heb zo de indruk dat ze hun best doen om je er zo onnozel mogelijk uit te doen zien. Zeker met die onnozele brillen altijd... Zit er geen transmog optie in dat spel?
Jawel... als je in je equipscherm over een stuk equip gaat met je cursor zie je de optie op appearence aan te passen.
edit: was net aan het antwoorden op zelfste moment als Timber :)
(op xbox is het 'X')

Lijk alle 4K Oleds van wat jaren terug en al degene daarvoor? xD
Is toch pas laatste 2 jaar ongeveer dat dit zo is.

Ik speelde eerst ook op performance.
Momenteel speel ik op balanced en gaat goed.
Iets minder vloeiend wel in achtergrond maar nog net vloeiend genoeg, details zien er stuk beter uit.

Ik speel ook Oled 4K 120 hz.
Denk dat VRR en dergelijke wel niet werken omdat ik hem op monitor mode heb staan.
Als ik dat niet doe, is de 4K gehalveerd verticaal.
Dan verkies ik toch full 4K wat ook duidelijk zichtbaar is aan de teksten bv.
Denk ik niet. Quasi alle oleds hebben 120hz, niet enkel de modellen sinds enkele jaren. Tis juist sinds een paar jaar dat LG de A serie heeft met een 60hz paneel, maar die wordt dan ook afgeraden voor te gamen (toch als je op hoge refreshrate wil gamen). Daarom dat ik verbaasd was dat hij een OLED zou hebben maar geen 120hz paneel.

Ja zit er in, hoveren over de items in het gear menu en dan 'X' (Xbox hier) drukken voor 'change appearance', kan je gewoon kiezen hoe je er uit ziet zonder verlies van stats van items.

Edit: lol, al twee man was me voor ;)

Denk ik niet. Quasi alle oleds hebben 120hz, niet enkel de modellen sinds enkele jaren. Tis juist sinds een paar jaar dat LG de A serie heeft met een 60hz paneel, maar die wordt dan ook afgeraden voor te gamen (toch als je op hoge refreshrate wil gamen). Daarom dat ik verbaasd was dat hij een OLED zou hebben maar geen 120hz paneel.

Is dat niet enkel 120 Hz op 1080p dat standaard is? Voor 4k 120 Hz heb je HDMI 2.1 nodig en dat is effectief nog niet zo lang ingeburgerd in TVs.

Is dat niet enkel 120 Hz op 1080p dat standaard is? Voor 4k 120 Hz heb je HDMI 2.1 nodig en dat is effectief nog niet zo lang ingeburgerd in TVs.
Ahja dat zou kunnen idd. Zal idd pas sinds model van 2 jaar geleden zijn dat hdmi 2.1 erop zit en dus 4k 120hz ondersteunt.

Ik speelde eerst ook op performance.
Momenteel speel ik op balanced en gaat goed.
Iets minder vloeiend wel in achtergrond maar nog net vloeiend genoeg, details zien er stuk beter uit.

Ik speel ook Oled 4K 120 hz.
Denk dat VRR en dergelijke wel niet werken omdat ik hem op monitor mode heb staan.
Als ik dat niet doe, is de 4K gehalveerd verticaal.
Dan verkies ik toch full 4K wat ook duidelijk zichtbaar is aan de teksten bv.
Ik zal bijna altijd op performance spelen, nu dus ook.
Ik speel op een 1440p 144Hz HDMI2.0 monitor.

Ik heb al ongeveer 10 jaar OLED's en die 120 hz in 4K is echt nog niet zo lang.
Mijn vorige OLED was 3 jaar denk ik en die had het niet, alle andere ervoor hadden het niet.

Pas sinds mijn OLED van vorig jaar heb ik dit.
Ik denk dat het pas een 2 jaar echt op meer modellen doorkomt.
Waar het daarvoor enkel de echte high ends waren die dit hadden bij bepaalde merken, idd LG vooral, begint het nu wel wijder verspreid te raken.
Veel merken gebruiken ook gewoon LG panelen momenteel.
Zoals hierboven reeds vermeld heb je idd HDMI 2.1 nodig om 4K 120 hz te displayen.

Ik zal bijna altijd op performance spelen, nu dus ook.
Ik speel op een 1440p 144Hz HDMI2.0 monitor.
Roh ik moet eerlijk zeggen dat ik vrijwel altijd performance verkies of toch 60 fps minimaal.
30 fps kan ik gewoon niet spelen dat voelt heel sluggish en ziet er gewoon slecht uit bij bewegen of camera draaien.
Die HFR Performance zag iets te slecht uit voor mij in detail en gezichten en vond het bij Performance wel goed te doen.
Don't know ID had iets gepost dat het precies vlotter liep na een update en toen heb ik eens Balanced geprobeerd.
Eerste seconden dacht ik ook hmm gaat het net niet worden, maar na een paar minuten was het toch ok voor mijn ogen.

Ik weet ook niet wat die Balanced juist eruit gooit.
Op Performance geeft mijn TV 60 hz aan en op Balanced zegt hij 120 hz.
Nu dat zijn niet de realtime frames maar het lijkt op die manier dat Balanced meer frames eruit duwt dan Performance.
Visueel lijkt het mij eigenlijk eerder net iets onder 60 hz te zitten.

Idd ik was de hdmi 2.1 vergeten.

Ik speel zelf op ps5 op performance omdat ik ook 30fps te sluggish vind aanvoelen en ik heb het gevoel dat ik niet veel beeldkwaliteit verlies.

Is bij mij één van de 4 opties naast fidelity, balanced en performance.
Ik heb er nog niet naar gekeken! Dat ga ik straks eens proberen.
Ik snap het gedoe eromheen wel niet zo. Ik kies voor de "mooie" optie, en zie absoluut niks wat me zou kunnen storen, dus ja.

(en heb jij nu je 2FA als nickname??)

Hier ook fidelity met raytracing op PS5. Dit is voor mij absoluut een spel waarbij ik optimaal van de omgeving wil kunnen genieten. :smile:

Terug
Bovenaan