Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

4070 ti op ultra + rt. Nog geen issues tegen gekomen.

Speelt wel lekker, qua sfeer zit het echt top. En qua details zit het ook super juist. Zoals bijvoorbeeld bij de intro. Het feit dat je de paarden pas ziet wanneer de koets in twee gebeten wordt. Zegt meteen dat die mens RIP is, heerlijk die details.

Iemand ook al die twee enchanted armors beneden op elkaar zien timmeren? Die twee durven soms op elkaar af te geven. Begint met onnozel een por te geven. Op een bepaald moment blikt de ene de andere vakkundig ineen voor je ogen.

Het deuren issue is trouwen NIET enkel met de deuren naar de buitenwereld... ik mag sinds gisteravond nu ook 2-3 seconden wachten op bijvoorbeeld de deur naar Figs zijn lokaal. (Xbox series x - level 16 en +-10 uren playtime)

ik heb nog maar een uur of 3 gespeeld, net tot de eerste keer de 3 broomsticks.
ik vond toch bepaalde dingen underwhelming
2 vragen voor de sorting ceremony? en de 2de vraag is letterlijk "welke van de 4 bekende eigenschappen gekoppeld aan de houses ligt je het beste?" allez ja, op buzz-feed vind je betere sorting quizzes.

ook jammer dat een goeie wand vinden ook vooral van collectables zal moeten komen

nu goed, ik zit dus nog niet ver, en ik heb de map eens bekeken: die ziet er toch veelbelovend groot uit.
en door Hogwarts lopen, en Hogsmeade: het is allemaal heel sfeervol, dus 't zit er wel goed uit.

Schitterend... Die boycotts en controverse.

Twitch streamers krijgen haat: kom jongens, we enable de drops.

Dus ja voor zij het niet weten er zijn 5 drops. 4 normale en 1 morgenvroeg als je de developer stream bekijkt.

Nummer 1 wereldwijd en het is nog niet eens "officieel" uit voor zij met non deluxe. Qua PR molen is dit bedrijf de waanzin.

ik heb nog maar een uur of 3 gespeeld, net tot de eerste keer de 3 broomsticks.
ik vond toch bepaalde dingen underwhelming
2 vragen voor de sorting ceremony? en de 2de vraag is letterlijk "welke van de 4 bekende eigenschappen gekoppeld aan de houses ligt je het beste?" allez ja, op buzz-feed vind je betere sorting quizzes.

ook jammer dat een goeie wand vinden ook vooral van collectables zal moeten komen

nu goed, ik zit dus nog niet ver, en ik heb de map eens bekeken: die ziet er toch veelbelovend groot uit.
en door Hogwarts lopen, en Hogsmeade: het is allemaal heel sfeervol, dus 't zit er wel goed uit.
Wil je het echt allemaal beïnvloeden voor je begint dan kan je deze online op wizarding world doen en je account linken. Dan heb je een "stevigere" sorting. Eenmaal aangekomen krijg je nog maar één vraag: "ben je zeker dat je house x wilt?".

Kan je ook je patronus en wand "laten kiezen".

Laatst bewerkt:
Pas als de game op grote schaal gespeeld wordt op de talloze hardware configuraties komen er dingen naar boven dat devs en/of QA wel eens kunnen missen. Zelfs nu in minder dan 24 uur na launch hebben er al spelers een manier gevonden om de RT te fixen.
RDR2 PC bijvoorbeeld was bij launch voor sommigen letterlijk zelfs niet speelbaar, tot Rockstar relatief snel met een patch of twee kwam, en net door de massa's feedback wisten ze heel snel wat de oorzaken waren.
Flash forward naar nu: een van de vele open world games dat nog altijd als één van de benchmarks wordt aanzien, op vlak van het visuele en performance.

Horizon Zero Dawn's port is nog zoiets. Geen goede launch, terwijl de recentste build van die game enorm polished en geoptimaliseerd is. Zelfs bij de volop geprezen ports zoals die van Spider-Man Remastered en Miles Morales van Nixxes waren er nog tal van grafische bugs bij launch.
Digital Foundry's eerste Spider-Man Remastered video report mochten ze zelfs in de prullenbak kieperen omdat Nixxes nog nét voor launch met een patch kwam dat een ferme impact gaf op performance.
Bottom line: day one (of vroeger, wat nu het geval is met Hogwarts) is altijd het minst goede - putting it lightly, afhankelijk van de game - moment om te spelen op technisch vlak.
Ja, en die problemen zijn er meestal bij de PlayStation 5 niet, vandaar mijn comment.
Allez, bij elke release zijn er wel bugs/problemen op eender welke console/platform. Maar op pc zijn die toch in veel gevallen iets groter/wijdverspreider (wat niet meer dan logisch is). Dus zo onlogisch is het dan niet dat ik PS5 prefereer. Tijd of geen tijd voor de devs.

Mensen met problemen. De steamversie gebruikt nog een oude DLSS versie, je moet die manueel updaten naar de laatste. Bij de meesten geeft dit een groot verschil in performance. Bij mij was dat voor een of andere reden terug gereset, vandaar dat ik bleef problemen hebben. Ook RTX stond volledig terug open... Nu loopt het ook hier gewoon goed (rond de 80 op ultra dlss quality, 100 op high)

Mensen met problemen. De steamversie gebruikt nog een oude DLSS versie, je moet die manueel updaten naar de laatste. Bij de meesten geeft dit een groot verschil in performance. Bij mij was dat voor een of andere reden terug gereset, vandaar dat ik bleef problemen hebben. Ook RTX stond volledig terug open... Nu loopt het ook hier gewoon goed (rond de 80 op ultra dlss quality, 100 op high)
Dit geldt enkel voor Nvidia vermoed ik?
Kunnen AMD users iets doen om betere performance te krijgen?

Hier alles goed tot een uurtje ingame dan begint het te baggeren.

Heel leuke game trouwens!

Voor wat ik las waren het vooral problemen met nvidia kaarten. Wat is bagger? Hier waren het echt dips naar 20 fps en lager.

Performance is inderdaad niet zo stabiel, maar zeker niet onspeelbaar.
De grootste dip die ik al gehad heb is 50/60 fps denkik.
Schommelt tussen de 80 - 130 bij mij op Ultra DLSS Quality 1440p
Enkel daardoor voelt het beeld niet altijd even vloeiend aan, maar in zo'n soort game stoort mij dat niet zo erg.

Schitterend... Die boycotts en controverse.

Twitch streamers krijgen haat: kom jongens, we enable de drops.

Dus ja voor zij het niet weten er zijn 5 drops. 4 normale en 1 morgenvroeg als je de developer stream bekijkt.

Nummer 1 wereldwijd en het is nog niet eens "officieel" uit voor zij met non deluxe. Qua PR molen is dit bedrijf de waanzin.

Wil je het echt allemaal beïnvloeden voor je begint dan kan je deze online op wizarding world doen en je account linken. Dan heb je een "stevigere" sorting. Eenmaal aangekomen krijg je nog maar één vraag: "ben je zeker dat je house x wilt?".

Kan je ook je patronus en wand "laten kiezen".
Eigenlijk wel zot dat Hogwarts Legacy nu al de best bekeken game ooit is 😅

Ik heb nu 3 uurs gespeeld de deluxe editie. En ik kan enkel wauww zeggen voor een singelplayer game.
Hopelijk wordt de re4 remake ook zo goed!

Ik hoop enkel dat ze later alsnog de co-op openzetten.

Nu ben ik toch wel wat annoyed.

Gisterenavond uitgelogd in Hogsmead, 100fps.
Als ik nu mijn save laad dan geraak ik niet meer boven de 50fps.
Gfx aangepast van Ultra naar High, geen verbetering.
DLSS van quality naar ultra performance gezet, geen verbetering.
DLSS versie nagekeken, was 2.3.1 inderdaad verouderd.
Laatste versie erop gezet (2.5.1), geen verbetering.

Het verbruik van geheugen en beeldkaart eens bekeken en van de 32gb ram neemt hij 23gb in beslag en de gpu word met momenten 90-95% belast.

Geen idee waarom ik vandaag niet meer boven de 50fps mag.
Enige dat ik nog kan proberen is de Nvidia driver terug te draaien want die had het gisteren precies wel erger gemaakt.

hogwarts-legacy-ps5-controller.900x.jpg

Terug
Bovenaan