Home office - Thuis bureau

Silence

Well-known member
Er zijn al topics over keukens en tuinhuis-poolhouse

Maar hoe ziet jullie home office of thuisbureau eruit?

We zijn zelf wat ideetjes aan het opdoen om deze in te richten.
We hebben een kamer vrij van 4,5mx4m en werken beide regelmatig tot vaak van thuis uit

1 lang tablet om naast elkaar te zetten of een hoek vormen en elk tegen 1 muur?

Wat is de ideale oppervlakte/lengte die je nodig hebt om comfortabel te werken (laptop + 27inch scherm en wat papieren)

Ik heb een bureau staan met mijn vaste (game)desktop, waar ik het toetsenbord naar achteren leg om mijn werklaptop op te zetten. Maar meestal zit in gewoon aan het keukeneiland alle ergonomische regels aan mijn laars te lappen.

Boven op onze half-ingerdichte zolder
staat ook een bureau maar dat dient meer als administratieve plek. Zo ver van de keuken/terras/honden zou ik ook niet graag thuiswerken om eerlijk te zijn.

Ik besef dat dit ook maar enkel gaat omdat ik 99% van de thuiswerktijd alleen thuis ben.

Om een antwoord te geven op je vragen: samen in 1 ruimte thuiswerken geeft heel snel irritante situaties als de ene of beide in meetings zitten. De hoeveelheid ruimte die je nodig hebt hangt enorm van je werk en jezelf af, daar kan niemand echt antwoord op geven denk ik. Ik kom dus letterlijk toe met 1,5 keer de footprint van mijn 16" MacBook pro...

Ik heb mijn gewone desktop met 2x27" inch scherm hier staan op een zit-sta bureau thuis, Een van de 2 schermen onlangs geupgrade naar eentje met een KVM switch in, die gaat via een USB-C poort waar ook 90W charging op zit, ik kan dus makkelijk gewoon even de werklaptop aansluiten op die kabel en dan switchen men muis & keybaord en scherm over naar de laptop op dat scherm. Vrij handig.

Wel in September in het nieuwe huis ingetrokken hier, en de bureau moet wel wat afgewerkt worden want op dit moment is het voornamelijk nog onuitgepakte dozen en dan mijn desk in het midden

Hier is ons thuiskantoor een kamer van 4x4m. In het midden hebben we een eiland gemaakt met twee bureaus rug aan rug.
De bureaus zijn gemaakt van een Ikea keukenblad op enerzijds twee poten, anderzijds ladekastje. 1,75m breed en 0,65m diep. Breedte is voldoende, diepte is werkbaar maar 0,8m zou toch comfortabeler zijn.
Elk heeft 2x24" monitor.

Voorts nog een zeteltje om wat dingen te kunnen lezen, een lage kast en een hoge kast.

Pak dat we 1 of max 2 dagen samen thuiswerken dus dat valt nog wel mee. Overlap in calls gebeurt af en toe maar dan kan 1 van beiden zich makkelijk elders zetten, afhankelijk van of je schermen nodig hebt of niet. En eens verandering van decor (living, terras, ...) is soms ook eens leuk.

Een grotere ruimte en/of twee aparte bureaus zou handig zijn, ja, maar samen zitten heeft ook voordelen. Oja en het budget stopt ook ergens :laugh:

#BG.

Mijn home office is op het einde van de gang met een raam van 6m breed. Bureautafel aan het raam met zicht over de tuin. Staat ook een zetel en tv met SNES. En een puzzel tafel voor tijdens de weinig interessante meetings. Just because I can. Bureautafel is gewoon een ikea verstelbare tafel. Staan 3 bureaustoelen in de home office. 1 voor mij, 1 voor madam, 1 voor de puzzel tafel.

Tafel van de madam staat naast die van mij. Die werkt maar sporadisch thuis. Als we alle 2 thuis werken is het niet zo aangenaam. Madam is het aanspreekpunt van HR voor belangrijke vragen zoals 'ja, je krijgt 1 maaltijdcheque per dag' 'ja, je hebt deze maand 0 loon wegens loonbeslag en bzzbzzbzz' of whatever random vragen werknemers allemaal hebben voor HR. 1x of 2x OK. Maar die krijgt gemakkelijk 20 dergelijke telefoons per dag... -_- Volledig hoorndol zou ik er van worden.

Mijn bureau is een oude tweede woonkamer van 24 m2 dus heb wel wat ruimte. Is aan de Noordkant dus lekker fris in de zomer.

Inrichting is nog originele Portoro marmeren schouw met steenkool kachel er voor. Behang is goudachtig/bruin. Ik heb walnoten vitrine kast en commode maar vrij klassiek (op dit moment nog).
Ook staat er een eiken uitschuifbare tafel van 3m met wat zwarte stoelen en een groene oorfauteuil.

De elektrische staanbureau staat meer achteraan voor de schoorsteen met een Ergonomische stoel. Ultrawide monitor en twee laser printers.

Laatst bewerkt:
Simpel opgezet voor die 1-2 dagen per week thuiswerk: normaal formaat bureau voor een laptop en vast scherm, wel een goeie bureaustoel (1 of andere Duitse norm dat die geschikt is om 12u per dag te gebruiken indien nodig), daarnaast nog een lage bureaukast met printer op.
Ik ben ook op het werk gewoon om van de ene plek naar de andere te gaan dus meer dan een laptop, scherm, keyboard en plaats voor wat papier heb ik niet nodig.

3 metalen bureaukasten voor 15-tal lopende meter aan boeken.
Tegen de muur nog wat instrumenten en versterkers, maar dat is meer nuttig gebruik van ruimte, heeft niets met het werk te maken.

Samen werken in 1 thuiswerkbureau lijkt me een lastige als je veel calls hebt, dan zit je in een soort open office space.

Bureau ligt ook aan de noordkant dus fris in de zomer; in de lente zet ik me ook wel eens in de keuken om wat te genieten van de zon/warmte, maar dat is uitzonderlijk - is minder ergonomisch dus niet zo geschikt voor lange dagen.

Zolderkamer die we niet hebben vernieuwd en dus nogal een seventies-feel heeft. Hier een bureautafel die ik uit een industrieel lab ben gaan halen dat ging verhuizen, een bureaustoel van bol.com, en dan gewoon simpel scherm/muis/toetsenbort en zo'n USB C hub naar laptop.

Sinds ons dak vernieuwd is zit ik hier niet meer te bevriezen in de winter, which is nice. Fancy volk hier toch altijd.

Mijn vrouw werkt nooit thuis dus zit hier alleen.

Laatst bewerkt:
Mijn home office is redelijk simpel. Beneden, gescheiden van het leefgedeelte door de hal. Ligt wel pal op de zuidkant, dus dat durft wel eens wat op te waren. In de winter is dit ook de warmste plaats met 23 graden omdat ik anders kou benen krijg (loop in short rond). Bureaustoel is een goedkeurde voor werk (aangekocht via werkgever), de andere een ikea geval. Voor de rest weinig speciaals.

Ik heb een kolommaatkast, om de kabels van de laadpaal te verbergen (vandaar ook de afkasting tegen het plafond met ledstrip), daarnaast een bureau en dan om een hoek te maken 2 andere bureau's. Op de hoekbureau staan de lego avenger tower en daily bugle, plantje,... Op het plankje staan lego speedchampions.
Er wordt gewerkt aan de brede bureau met 49"scherm, de andere met 32"scherm is reserve voor als we eens samen thuiswerken, en de jongens spelen daar ook op met de PS5 die daar aangesloten is. Er wordt af en te ook huiswerk gemaakt daar, maar meestal gebeurd dat aan tafel in de woonkamer.
Verder staat ook mijn SIM rig met triple screens daar voor vertier 's avonds en in het weekend.

Deze setup is het geworden.
54539460699_a05d87712c_c.jpg

Zolderkamer die we niet hebben vernieuwd en dus nogal een seventies-feel heeft. Hier een bureautafel die ik uit een industrieel lab ben gaan halen dat ging verhuizen, een bureaustoel van bol.com, en dan gewoon simpel scherm/muis/toetsenbort en zo'n USB C hub naar laptop.

Sinds ons dak vernieuwd is zit ik hier niet meer te bevriezen in de winter, which is nice. Fancy volk hier toch altijd.

Mijn vrouw werkt nooit thuis dus zit hier alleen.

Het is BG voor iets, je moet toch een goeie plaats hebben om je potje kaviaar op te zetten :biglaugh:
Of bedoelde je die opmerking over fancy volk op een andere manier?

kamer van 3,5 op 4. Bureau tegen de muur met bureaustoel, andere muur staat de zetel met daar tegenover een blaft van een TV tegen de muur hangen, met de ps5 pro!! ervoor staan
Andere kant van de muur is gewoon één grote muur met al mijn cd's tegen

Mensen lachen altijd als ze binnenkomen in mijn game r...bureau, aah is dat hier dat gij werkt?
Yup.

Ik heb gewoon een random bureaumeubel met ingebouwde lades uit de Weba in onze garage gezet, samen met een bureaustoel van Bol.com van 10 jaar oud.
Die garage wordt voor de helft ingenomen door de home gym (half rack met ingebouwd cable station met weight stack, een verstelbare bench, en dan nog wat barbells, gewichten, cable attachments, verstelbare dumbbells,...), andere helft is dus bureau + random brol, waaronder ook de vuilniszakken en het papier/karton dat hier een maand ligt tot de vuilkar dat komt ophalen. Tot een paar maand geleden stond mijn moto daar ook nog ergens achter.

In theorie helemaal geen ideale setup omdat ik dus feitelijk letterlijk tussen de vuilniszakken zit te werken, maar in praktijk best handig omdat ik tijdens het thuiswerk gewoon af en toe wat kan trainen zonder verder dan 3 meter van mijn bureau te moeten komen. Veel ruimte is er niet over en het geheel oogt nogal rommelig (dat is het ook), but I like it.

Bij deze een foto. Kwestie van geen woorden aan vuil te moeten maken.

Is wel wat opgekuist, er ligt normaal wat meer hardware op de lege bureau.

Heb in het verleden dezelfde bureautafel gehad, maar stoorde me serieus aan het feit dat die T-poten voor een wat onstabiel werkblad zorgden. Minste dat je met je elebogen eens leunde of met uw armen buik ertegen kwam dan flexte dat een beetje en wiebelden de schermen mee.

Nu een tafel met U-poten en dat geeft geen krimp.

Het is BG voor iets, je moet toch een goeie plaats hebben om je potje kaviaar op te zetten :biglaugh:
Of bedoelde je die opmerking over fancy volk op een andere manier?
Ja, ik dacht ook aan een serie posts van tijdens de COVIDperiode over mensen die maar een bureaugebouw in hun tuin lieten zetten.

Iemand een idee of je bij Bv. Camber de plannen meekrijgt? 😅

Niet heel netjes maar dan kan ik er zelf mee naar de houthandel voor het materiaal en het zelf in elkaar zetten

Of...je kan mensen betalen voor hun werk en niet de schooier uithangen?

Voor het plan? Tuurlijk, geen probleem mee.
Ben in het verleden ook al bij andere geweest. Plan kan je gaan bekijken bij hen en offerte komt per mail. Heb je nog niks aan

Laatst bewerkt:

Vind dit wel tof, mss moet ik mijn bureau ook nog zo opfleuren. Momenteel is alles wit.

Ik heb dit 1,5 jaar geleden gedaan in de slaapkamer van mijn zoontje.
53773213973_689fe5eaab_c.jpg

Terug
Bovenaan