Homeworking met uw partner: de ultieme droom of een uitdaging?

derp

Well-known member
Steeds meer mensen werken (deels) vanuit huis, en voor veel stellen betekent dit dat ze samen onder één dak aan het werk zijn. Dit kan ontzettend fijn zijn—geen reistijd, samen lunchen, en altijd een collega in de buurt. Maar het kan ook uitdagingen met zich meebrengen, zoals afleiding, verschillende werkstijlen en het bewaken van werk-privébalans.

werken gij en uw partner van thuis uit samen?
vinden jullie dat leuk?
zitten jullie bij elkaar of hebben jullie aparte ruimtes?

vertel ne keer.

Nu niet meer maar in corona met m'n ex deden we dat samen in de living.
Ik vond dat genieten toen.

Nu pakt die van mij een uur middagpauze en komt ze vaak langs huis, love it.
Jammer dat we niet samen kunnen werken van thuis.

Enkel tijdens corona gedaan en ik werk toch liever alleen thuis. In de vakanties probeer ik naar kantoor te gaan, maar telewerken is soms zo verdomd gemakkelijk. Het feit dat mijn dochter te pas en te onpas binnenkomt in ons bureau met haar prinsessenkleed om mij een knuffel te geven of om mijn bureaustoel rondjes te doen draaien (met de nodige "whieeeeee!" erbij) is uiteraard vertederend maar ook wel een afleiding.

Wij hebben de voorbije 4 jaar grotendeels samen gewerkt. Wij hebben met de bouw van ons huis bewust ervoor gezorgd dat we elk ons apart bureau hebben aangezien we beiden best wat meetings hebben. Maar wij lunchen ‘s middags altijd samen en nemen in de namiddag al eens een koffiepauzeken. Bij goed weer gingen we vaak tijdens de lunchpauze wandelen.

Tot voor mijn bevallingsrust werkten we voor dezelfde opdrachtgever, waardoor we op het werk ook al eens samen lunchten en aan zelfde projecten werkten.
Nu met de baby gaan we onze home office dagen net afzonderlijk plannen zodat er altijd iemand vlot de baby van en naar de crèche kan brengen. Mijn goed voornemen is mijn dagelijkse lunchwandeling te vervangen door een wandeling naar de crèche 😅. Op kantoor had ik het privilége om een parking voor zwangeren vlak aan de ingang te hebben, nu zal ik weer op de beruchte parking voor luchthavenpersoneel moeten staan wat toch ook snel enkel 15-20 min wandelen is naar kantoor (als je niet toegeeft aan de pendelbus).

Wij zitten regelmatig samen thuis om te werken, zoals vandaag. Vriendin (leerkracht lager onderwijs) zit dan in bureau, ik in de living. Zij heeft immers veel meer materiaal nodig dan ik nodig heb, dus ik kan me gemakkelijk overal installeren.

Als de kinderen thuis zijn, vlieg ik naar een van de kamers van de kinderen.

We hebben even geprobeerd (tijdens corona) om samen te werken in 1 bureau, maar dat is met videocalls van mij niet handig.

Hier werken we elke woensdag samen van thuis. We zitten dan beide beneden aan de eettafel. Als ik veel calls heb die samen vallen zet ik mij meestal wel apart in de bureau boven, maar met een deftige headset is een korte call goed te doen in de zelfde ruimte.
Samen lunchen en na het werk tijd om een lange wandeling te gaan maken met de honden, zalig.

Nachtmerrie. Ik krijg het er van als die nog maar thuis is als ik thuiswerk, laat staan dat we samen zouden werken in 1 bureau. Zij kan niet thuiswerken dus samen thuiswerken is voor het ogenblik gelukkig niet aan de orde :tongue:

Tijdens de eerste lockdown werkte mijn vrouw in de horeca, en zat ze dus grotendeels thuis terwijl ik van thuis uit moest werken. We woonden toen op een appartementje dus dat was niet zo aangenaam eerlijk gezegd.

Ondertussen werkt zij in een WZC, thuiswerk dus niet aan de orde, waardoor ik gewoon alleen op zolder zit wanneer ik van thuis uit werk. Ik vind dat wel ok eerlijk gezegd. Op het werk deel ik mijn bureau met een collega, wat soms best wel gezellig is, maar als je je echt moet concentreren toch beter alleen.

Steeds meer mensen werken (deels) vanuit huis, en voor veel stellen betekent dit dat ze samen onder één dak aan het werk zijn. Dit kan ontzettend fijn zijn—geen reistijd, samen lunchen, en altijd een collega in de buurt. Maar het kan ook uitdagingen met zich meebrengen, zoals afleiding, verschillende werkstijlen en het bewaken van werk-privébalans.

werken gij en uw partner van thuis uit samen?
vinden jullie dat leuk?
zitten jullie bij elkaar of hebben jullie aparte ruimtes?

vertel ne keer.
Wij werken voor dezelfde werkgever, elkaar ook daar ontmoet maar doen niet exact hetzelfde werk.

Vroeger gingen we samen naar het werk en werkten we samen thuis, sinds de dochter er is, kunnen we dat niet meer doen en sinds dit jaar moeten we 2 dagen naar kantoor. Dat zou betekenen dat we nog maar 1 dag samen werken. Door omstandigheden (ik heb een uitzondering wegens zwangerschap) is dat er nog niet van gekomen, maar het gaat toch raar doen want ik ben het gewoon om hem in de buurt te hebben als ik ergens een vraag over heb. We hebben een kamer ingericht als thuiswerkbureau, vroeger zaten we samen aan de keukentafel. Als ik over iets werkgerelateerd wil babbelen, vraag ik of hij tijd heeft/zegt wanneer hij even tijd heeft en als het niet over het werk gaat, dan stuur ik een bericht via Messenger/What'sapp, dan kijkt hij wanneer hij goesting heeft.

Laatst bewerkt:
Nachtmerrie. Ik krijg het er van als die nog maar thuis is als ik thuiswerk, laat staan dat we samen zouden werken in 1 bureau. Zij kan niet thuiswerken dus samen thuiswerken is voor het ogenblik gelukkig niet aan de orde :tongue:
Same here, niets voor mij :)
Liever mijn eigen afgesloten bureau ruimte.

Af en toe als ik thuiswerk is mijn vrouw ook thuis lessen aan het voorbereiden, ik vind het supergezellig dat je dan eens voor elkaar een koffietje ofzo pakt, samen kan lunchen en 's middags eventueel een wandelingetje met de honden kan maken.

Voor mij werkt het totaal niet. Drukke job momenteel, mijn vriendin wat minder. Dus zij zit te stofzuigen en strijken etc regelmatig en ik kan afgeleid worden door een fruitvlieg 11 meter verder.

Als ik in focus zit moet ik gewoon daar op kunnen surfen, als mijn flow wordt onderbroken is dat problematisch. Op het werk gebeurt dat veel minder snel.

De rest van den tijd zit ik hier alleen van thuis te werken dus vind het wel fijn op de dag(en) dat hij hier is. Enkel staan onze bureau's vlak naast elkaar en ondanks dat we beiden heel weinig moeten calls doen is het toch al voorgevallen dat wij hier naast elkaar zitten tetteren. Maar voor de rest wel gezellig al zou ik het niet ideaal vinden indien we beide voltijds van thuis zouden werken.

Wij gaan wisselend naar het werk zodat de kinderen altijd door ons naar het school gedaan kunnen worden. Dat betekent dat we maar 1 of 2 dagen in de week samen in telewerk zijn. Mijn partner heeft een bureau in de living, ik op onze slaapkamer.
Wij komen elkaar niet zoveel tegen gedurende de dag, nekeer dat ge allebei net in de keuken iets gaat halen ofzo. En smiddags proberen we wel samen te eten en iets te zien.
Het enige ambetante is dat ik soms wel passeer in de living (tijdens mijn pauze of halve vrije dag) en dat het de gewoonte is bij de wederhelft om met camera te bellen. Niet dat dat erg is, maar kmoet er mij wel beducht op zijn bij momenten.

Wij werken minstens drie dagen per week samen thuis. Ik vind het wel prettig om niet te zeghen heerlijk. We werken sowieso wel in een andere ruimte waar we mekaar niet kunnen horen. In dezelfde ruimte werken lijkt me heel lastig.
Als ik een koffie ga.halen zever ik effe aan haar bureau en vice versa. Samen lunchen en wat quality time in de zetel, alsnhet mooi weer isneen korte wandeling maken inbde buurt... heel fijn allemaal. We letten er ook wel op.niet te veel over werk te praten tijdens de pauze of na het werk. Beetje het nodige ventileren en klaar.

De weinige keren dat ik eens (samen) thuiswerk is mijn vrouw ambetant.
Ik wil teveel pauzes nemen volgens haar. 🤷‍♂️

De dagen dat we samen van thuis werken zijn sowieso zeldzaam (1x per maand/2 maanden), dan werk ik in de bureau en zij op haar laptop in de living/keuken. We zien elkaar dan ook maar tijdens de lunch of enkele seconden tijdens de dag. Op zich dus weinig verschil met werken op locatie zelf.

Een nachtmerrie. Soms denk ik dat mijn madam in een call center werkt. Die hangt nu eens constant aan de telefoon/teams. Aangezien onze bureaus naast elkaar staan niet zo optimaal en werk ik nooit thuis als zij thuiswerkt. Gelukkig moet ze sinds half vorig jaar 1 dag(!) verplicht naar kantoor dus kan ik als ik wil wel eens een dagje thuiswerken. :crazy:

Terug
Bovenaan