Die hongerstaking is echt niet zomaar een groepje illegalen dat zich organiseert hoor. Dat zijn zaken die worden opgezet door NGO's en bepaalde linkse groeperingen die ook pancartes en borden maken voor illegalen en hen laten marcheren in optochten.
Jammer dat er zo weinig aandacht is naar de mensen achter de schermen die dit allemaal hebben opgezet en de illegalen een wortel voor de neus hangen. Schaamtelijk en op het randje van het criminele als je het mij vraagt.
Vooraleer ik hier weer een ban aan mijn krijg voor het gebrekkige argumenteren ga ik eens serieus moeite doen om het spoor van de Sihames van deze wereld bloot te leggen. Je vraagt je soms af waarom onze churnalisten dat niet doen, zij worden er immers voor betaald, ik niet. Gelukkig heb ik tijd te veel:
De organisatie die zowat de spokesperson is van deze illegalen is
https://www.wearebelgiumtoo.be/
Een groepje mensen waar Sihame duidelijk nog kan van leren wanneer het over holle begrippen gaat.
Klikken we even verder zien we daar als verantwoordelijke een zekere Elisa Buccolini staan. Een snelle LinkedIn opzoeking gepaard met wat Google hits leert ons dan Elisa thuis is in de wereld van campagnes en media strategie. Wanneer je kijkt naar het legertje sponsoringen van WeAreBelgiumToo, kan ik als simpele BG-er er enkel van uitgaan dat Elisa niet voor een pakje friet werkt, maar serieus doorrekent en facturen opmaakt. Tenzij ze een VZW heeft, men weet nooit met dit soort types. De hele media wordt dus bespeeld door een groepje activisten die een bepaald beeld van de migranten willen schetsen om hun politieke doel te verwezenlijken, namelijk dat iedereen hier mag blijven en we de facto onze migratiepolitiek de vuilbak ingooien samen met onze nationale landsgrenzen.
Nog wat doorklikken en google searches gebruiken toont ons dat heel wat figuren uit sosmigrants (een groep linkse gekkies die zelfs Marokko aanvielen online voor het terugsturen van zwarte afrikanen) hun weg gevonden hebben naar we are belgium too en amisdelaterre, nog zo een hoopje werklozen die teren op de non profit sector en verslaafd zijn aan subsidies.
Dat laatste zet ik er mooi bij, want wanneer we even kijken waar amisdelaterre, die naam alleen al

hun centjes halen staat er in grote letters:
"Ce projet a été financé avec l’aide de l’Union européenne. Le contenu de la publication relève de la seule responsabilité des Amis de la Terre Belgique et ne peut aucunement être considéré comme reflétant le point de vue de l’Union européenne."
I rest my case, het gaat hier niet om Fatima en Ahmed die bij de lokale halal beenhouwer besloten hebben om over te gaan tot actie, het gaat hier om een bende georganiseerde activisten die met geld van de gemeenschap zulke acties ondernemen om nog meer geld lost te krijgen en hun politieke doeleinden te bereiken. Dat men daarvoor een hoopje illegalen moet opofferen zal hun worst wezen, zij zien elk probleem op dat vlak als de fout van de overheid die niet wil toegeven aan hun activisme.