Huizenjagers (S11)

Omdat dat in de middle of nowhere is?
Goh, ben er nu niet echt bekend maar ik zie toch dat de E313 daar middendoor loopt.
En ook vlak bij Nederland waar de huizen zogezegd zo duur zijn, maar blijkbaar ook geen instroom van daar.
Ik heb zelf totaal geen affiniteit met die regio qua familie of vrienden maar zou er niet per definitie afkerig tegen staan om er te wonen.

Budget: 379000 euro
En de vraagprijs issss "tromgeroffel". 379900 euro. Amai dat valt nog mee.
Maarrrr er komen nog wel nog kosten bij dus de totale vraagprijs is dan 462000 euro.

Man man man, wat een tijdverlies voor die kopers. Wat een belachelijk idee van die makelaar.
Die kerel heeft dat verkeerd aangepakt.
Bij een gewone aankoop heb je ook registratierechten. Uiteindelijk scheelt het ook niet gigantisch veel en je hebt dan ook wel een nieuwbouw met in principe toch minder onderhoudskosten dan die oudere woningen.

Goh, ben er nu niet echt bekend maar ik zie toch dat de E313 daar middendoor loopt.
En ook vlak bij Nederland waar de huizen zogezegd zo duur zijn, maar blijkbaar ook geen instroom van daar.
Ik heb zelf totaal geen affiniteit met die regio qua familie of vrienden maar zou er niet per definitie afkerig tegen staan om er te wonen.
Ik heb jaren in Zuid-Limburg vertoefd omdat mijn ex van daar is.

Ja er loopt een autostrade maar de bereikbaarheid naar de autostrade zelf is slecht. Kijk ook eens hoe lang ge moet rijden naar Brussel of Antwerpen. Vergelijk dat nu eens met bijvoorbeeld W-Limburg.

Buiten Tongeren is er in Zuid-Limburg ook niks te zien. En Tongeren is met alle respect nu ook geen bruisende stad.

De meeste dorpen in Zuid-Limburg zijn echt boerendorpen waar er letterlijk niks is.
Een kwartier rijden voor een kebab is daar de normaalste zaak.

En last but not least, er zijn daar ook geen (grote) bedrijven.

Er is een reden waarom een bouwgrond daar zo goedkoop is.

Voor Nederlanders is het tegenwoordig fiscaal niet interessant om in België te kopen. Ze hebben daar nog hun versie van de "woonbonus". Daarenboven zijn ze daar in Zuid-Limburg nog verder verwijderd van de Randstad. Een alternatief zijn de Kempen in Antwerpen waar veel goedkope woningen zijn maar je vindt daar nog maar weinig Nederlanders, dus de prijs lokt onvoldoende.

Ik heb jaren in Zuid-Limburg vertoefd omdat mijn ex van daar is.

Ja er loopt een autostrade maar de bereikbaarheid naar de autostrade zelf is slecht. Kijk ook eens hoe lang ge moet rijden naar Brussel of Antwerpen. Vergelijk dat nu eens met bijvoorbeeld W-Limburg.

Buiten Tongeren is er in Zuid-Limburg ook niks te zien. En Tongeren is met alle respect nu ook geen bruisende stad.

De meeste dorpen in Zuid-Limburg zijn echt boerendorpen waar er letterlijk niks is.
Een kwartier rijden voor een kebab is daar de normaalste zaak.

En last but not least, er zijn daar ook geen (grote) bedrijven.

Er is een reden waarom een bouwgrond daar zo goedkoop is.

2 van de 3 woningen die ze getoond hebben waren dan ook niet in Zuid Limburg maar wel in Maasmechelen (woning in Kotem en de casco nieuwbouw in Boorsem). Dat is op een goede 5 minuten van de oprit E314.

Veel mensen die hier wonen zijn ook eerder georiënteerd op Nederland (met inbegrip van het groot aantal Nederlanders dat hier woont) zodoende dat het "decentraal" wonen allemaal relatief is.

Budget: 379000 euro
En de vraagprijs issss "tromgeroffel". 379900 euro. Amai dat valt nog mee.
Maarrrr er komen nog wel nog kosten bij dus de totale vraagprijs is dan 462000 euro.

Man man man, wat een tijdverlies voor die kopers. Wat een belachelijk idee van die makelaar.
Da´s toch vaak dat ze huizen boven budget laten zien. En dan die mensen punten geven: 8 want 't was een mooi huis

in't Waasland was er toch een koppel dat geboden had op een huis dat getoond was 70.000€ boven't budget?
't is niet altijd van slechte wil, denk ik

in't Waasland was er toch een koppel dat geboden had op een huis dat getoond was 70.000€ boven't budget?
't is niet altijd van slechte wil, denk ik
Maar ze zeggen dan ook nooit hoeveel ze geboden hebben . ;)
Kan zo ook een bod doen € 60.000 onder de vraagprijs . (Vraag mij eerlijk gezegd af waarom de kopers dat niet meer doen als ze een favoriet hebben onder de makelaars . Zo de eindstand een beetje bijsturen . ;) )

Terug
Bovenaan