DogFacedGod
Well-known member
Maar als je dus in de categorie zit van jobs waarin je relatief hoog bruto krijgt, maar weinig/geen extralegale voordelen ben je wél gekloot.
Geen bedrijfswagen, geen ecocheques, geen maaltijdcheques... maar wel met een veel lager nettoloon dezelfde woonlast financiëren...
Sterker nog: ik vind het bijna wraakroepend hoe consultants bij mij op het werk volgend jaar een mobiliteitsbudget krijgen wat niet alleen mag dienen tegenwoordig om je auto te betalen... maar blijkbaar ook je lening of huur bijna 100% belastingvrij te kunnen betalen?
Eigenlijk zou de overheid gewoon eens iedereen de mogelijkheid mogen bieden om X% van diens brutoloon te gebruiken voor je mobiliteit en/of je huisvesting, er zou een énorm gat geslagen worden in de staatskas.
Het is één van de twee naar mijn weten. Het is auto of het alternatief (lening/huur/trein/fiets/...). Niet beiden.
En het is ook niet enkel consultants. Ik weet dat ze het bij Argenta bijvoorbeeld geven.
Ik kan de details van het artikel niet lezen, maar ja je kan hier ook een huis kopen, de meeste mensen doen dat ook.