Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij had me een sms gestuurd met ongeveer hetzelfde antwoord.Zou je hem dat ook niet op mail zetten als antwoord? Iets in de aard van "na telefonisch contact hadden we vandaag samen rondgang, u zet uw bevindingen zoals afgesproken morgen op mail"
Kwestie van toch iets paper trail te hebben als hij verder zou gaan met zijn loze (?) dreigementen, dat hij niet kan zeggen dat je de mail gewoon genegeerd hebt en hij toch nog met deurwaarders op de proppen komt.
HuisbaasVia wie komt deze mail zelfs?
Is bovenstaande zelfs wettelijk?Mezelf even quoten.
Kies je ervoor om op 31/7/2023 de eindopmaak te doen, zonder aanwezigheid van één van bovenvermeld perso(o)n(en), dan zal er bij een gebrek aan een overeenkomst geen teruggave van de sleutels aanvaard worden. Het huurcontract zal dan blijven verder lopen. Dit gaat per maand.
Bij afgifte van de sleutels wordt ook direct daarvan een schriftelijk bewijs overhandigd of vermeld op de overeenkomst.
Bij de eindopmaak zijn er mogelijks ook zaken bij waarvan er op het moment geen vergoeding van kan worden bepaald. Dit zal dan later meegedeeld worden (de duur kan afhankelijk zijn van offertes, verlof enz.)
Moest hij toevallig meelezen en zichzelf herkennen , zal ik je maandag als alles door is nog eens wat neerpennen.Die gaat nog afzien met andere huurders

Die heeft met enkele vrienden zelf alles geïnstalleerd met zo goedkoop mogelijke materialen.
Tuurlijk is alles gemeld geweest. Maar dat is al zolang geleden en allemaal gewoon via telefoon. Dus niet veel van op papier staan.Dus niet op factuur bij een aannemer? Laat hem maar eens beweren dat het over een nieuwbouw gaat aan de rechter.... Hij heeft er dus zelf duidelijk eerst in gebricoleerd.
Maak dat je heeeeeeeel goed van alle bricolage foto's hebt, he.
Maar ik hoop dat je dat van die tegels ook wel aan hem officieel gemeld hebt. Want als je veel van zo'n gebreken hebt en niks gemeld, dan is dat ook wel vreemd.
Is dat glas van het schuifraam nu al aan de verzekering gemeld?
Is bovenstaande zelfs wettelijk?
Wat als we maandag geen overeenkomst bereiken ?
Kan hij de sleutels weigeren en me een extra maand huur aansmeren ?
Zoals eerder vermeld indien dit niet opgenomen is in een staat van bevinding, is het aan de verhuurder om te bewijzen dat de huurstaat bij het verlaten van de woning anders was dan bij het begin.Wat zijn hier mijn opties ?
Die vent is zo nen dwaas hé. In uw gezicht doet die normaal maar ik weet nu al dat die vanalles gaat proberen.
We hebben hier een hangtoilet dat al meer dan 10 jaar verzakt is.
Zou minstens 150 kg moeten kunnen houden en bij mijn weten is er nooit iemand op gaan zitten die +100 is.
Hierdoor zijn er enkel tegels vd achterwand gebarsten maar niet opvallend.
Ik weet zeker dat het een bevestigingsfout moet zijn want in het appartement naast ons is hetzelfde gebeurt.
Hij beweerde toen dat dit voor de huurder was maar ik weet niet hoe dat toen is afgelopen.
Die heeft met enkele vrienden zelf alles geïnstalleerd met zo goedkoop mogelijke materialen.
Lees:
Goedkope verfdeuren waarvan de klinken al los kwamen te zitten na een half jaar.
Scharnieren van de goedkoopste soort in verschillende kleuren.
Bij 1 deur zijn ze grijs , bij een andere zijn ze goudkleurig.
Een polyester bad dat zonder steun in het midden geplaatst is.
Als je hier in rechtstaat om je te douchen voel je dat hele bad kraken en verschuiven.
Onafgewerkte mezzanine zonder leuning , ballustrade , etc...
En zo kan ik nog wel even voort gaan.
Ja, je bent het zelfs wettelijk verplicht. Na de opzegperiode moet je het goed terug geven aan de verhuurder. Een bewijs van afgifte sleutels is het beste om dit aan te tonen, ook een bewijs opname meterstanden nutsvoorzieningen is hiervoor nodig.Kan ik die sleutels toch aan hem bezorgen zonder overeenkomst en mogelijk een extra maand huur ?
En nogmaals hij moet geld van u, want er is geen waarborg betaald. Hierdoor sta jij sterker als hij.Man man , dat 't maar rap maandag is en ik van dat gezeik af ben. Onbewust lig je daar toch van wakker.
Voor mij is alles orde is ,maar als verhuurder heeft hij daar een ander zicht op wist em mij te vertellen.
Morgen zal ik z'n bevindingen copy-pasten.
Oh man, ik wou dat ik zo hard mee kon gaan naar de plaatsbeschrijving. Deed dit op mijn vorig werk en amuseerde mij daar rot mee.Et voila , mijnheer zijn verlanglijstje is gearriveerd.
Ik weet niet of ik er mee moet lachen of janken.
Maandag avond 24/7 zijn we samengekomen en hebben we een brute ronde
gemaakt door het door jullie gehuurde appartement. Dit om u de kans te geven dat al
in orde te maken tegen het verlaten van het appartement. Het is zeker geen
definitieve opmaak einde huur, dat doen we op het einde van het huren.
Aan de volgende bemerkingen kan al iets gedaan worden:
De wc in de hal is ingedrukt en de tegels zijn gebroken, het doorspoelsysteem
voor een kleine hoeveelheid werkt niet, het handwasbakje hangt los.
In de hal is de deurfolie beschadigd
Het reinigen van de terras en onderplaat van de balustrade aan straatkant.
.
In elke ruimte moet een houder met een peerlampje geplaatst worden van voldoende
wattage.
De raamfolie aan de zijvenster v d living verwijderen.
Het achterraam is stuk, maar zal wel via de verzekering kunnen geregeld worden.
In de keuken moeten de toestellen een beurt krijgen en de algemene netheid eens
nakijken. De bovenkant v d frigodeur is gesmolten en de bodemplaat v d vaatwasser
is opgesput. De rest wordt nog verder bekeken als de kasten leeg zijn.
Het achterste terras vertoont roestplekken. In overleg met de nieuwe huurders moet
de parasolvoet verwijderd worden en de deopening opengelaten worden voor
controle v d terras ondergrond.
Het duplex-gedeelte
De wc is ingedrukt en de tegels zijn stuk.
De berging vertoont bijgewerkte witte plaatsen die best eens overschilderd worden in
de zelfde bruine kleur.
Op de badkamer zijn de geverfde muren (de verflaag) door schimmel niet meer in
goede staat. Op de deur is een kapstok geplakt? En moet verwijderd worden.
Op de overloop mis ik de rookdedector ( of niet gezien).
Wat betreft de achterste slaapkamers zijn de muren in 2 verschillend wit geverfd .
In de hoogte.
De garage is nog in zijn geheel te bekijken.
Enkele algemeenheden: elke plaats moet van een lichtpunt voor zien zijn met
houder, de binnendeuren moeten voorzien zijn van een sleutel, van de voordeur, de
garage , het schuifraam zijn er minimaal 2 sleutels voorzien. Zijn er meerdere
sleutels in gebruik dan worden die best ook afgeven of een verklaring dat er geen
ander sleutels meer in jullie bezit zijn. Op verschillende deuren ontbreken rozetten,
De garage hebben we nog niet gecontroleerd.
Als er vragen zijn, of raad nodig is of hulp, kan dat altijd.
We verwijzen ook nog naar onze verstuurde mail ronde de verder afhandeling einde
huur.
De definitieve eindopmaak is voorzien voor 31/7/2023 uur?
Ach , die folie gaat sowieso nog weg. Die hing er enkel nog vanwege de inkijk door de buren.Nieuwe huurders vanaf 1 augustus en hij verwacht dat jij alles instapklaar aflevert of betaalt?
Je kan het hard spelen en op 31 juli hem onmiddellijk de documenten voor sleuteloverdracht en overdracht nutsvoorzieningen presenteren. Als hij weigert: bij analoge meters de meterstanden fotograferen samen met de krant van de dag en de sleutels aangetekend opsturen. Laat hem maar alleen zijn rondgang doen, gezamenlijk komen jullie er toch niet meer uit.

Hierbij ben je uitgenodigd. Ik wil je zelfs vergoeden.Oh man, ik wou dat ik zo hard mee kon gaan naar de plaatsbeschrijving. Deed dit op mijn vorig werk en amuseerde mij daar rot mee.
Ik denk dat ik best gewoon aanwezig ben bij de plaatsbeschrijving op maandag. Akkoord gaan we sowieso niet zijn.Ik zou hierop reageren door te stellen dat je als huurder enkel verantwoordelijk bent voor huurschade die niet is veroorzaakt door slijtage, overmacht en niet aanwezig was bij het begin van de huur. Vraag aan je verhuurder je de nodige bewijzen bezorgen waaruit blijkt dat hetgeen hij eenzijdig heeft vastgesteld tijdens het huisbezoek niet veroorzaakt is door slijtage, overmacht en niet aanwezig was bij intrede.
Bijkomend vraag je de nodige bewijzen bezorgen voor deze zaterdag, zodat je nog de tijd hebt om hetgeen bewezen is eventueel te herstellen. Indien er geen bewijzen worden voorgelegd voor zaterdag om 00h00, je ervan uitgaat dat de eenzijdige vastgestelde schade onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder vallen.
Verleidelijk, maar ga geen verlof meer krijgen op mijn huidig werkHierbij ben je uitgenodigd. Ik wil je zelfs vergoeden.
Zeker aanwezig zijn, ook al weer je dat het waarschijnlijk op niets zal uitdraaien.Ik denk dat ik best gewoon aanwezig ben bij de plaatsbeschrijving op maandag.
Op zich moet je maandag geen akkoord hebben, wel een plaatsbeschrijving. Met andere woorden een feitelijk verslag van de staat van woning bij uittreden is aangeraden.Akkoord gaan we sowieso niet zijn.
Foto is enkel rechtsgeldig als er ook een krant van maandag op staat als bewijs dat de datum klopt, je moet dan ook die dag het aangetekend schrijven opsturen.Ik ga dus een foto van de meterstanden maken en bijsluiten in de aangetekende waarin ook de sleutels zullen zitten.
Hier kan wel een discussie ontstaan, de wet vraagt om een recent arrest, sommige interpreteren dit als maximum 3 maanden oud.Teven ga ik daar dan ook het laatste bewijs van nazicht van de verwarmingsketel van begin dit jaar steken.
Als hij de deurwaarder niet meebrengt tijdens de plaatsbeschrijving, zijn zelfs deze zijn vaststellingen weinig van tel.Hij zal dan wel een deurwaarder of iets dergelijks aanstellen en die kosten op mij proberen af te schuiven.
Ik zal morgen iets opstellen met de wetteksten erbij. Dan stuur ik het je in om door ofwel via email als je me de jouwe bezorgt.Bestaat er niet zoiets als een bestaand document dat ik voor je laatste suggestie kan gebruiken ?
Ik ben niet zo goed in die zaken.
Ter info, waar zijn die interpretaties op gebaseerd? De wet schrijft voor een gasketel toch een tweejaarlijks onderhoud voor.Hier kan wel een discussie ontstaan, de wet vraagt om een recent arrest, sommige interpreteren dit als maximum 3 maanden oud.