This man speaks true words (maar zonder de sour liefst)Kunnen we niet eens met zijn allen een bolleke (of wijn of een whisky sour) gaan pakken om bij elkaar de liefde voor muziek uit te storten gelijk verse chocoladesaus over nen dame blanche?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
This man speaks true words (maar zonder de sour liefst)Kunnen we niet eens met zijn allen een bolleke (of wijn of een whisky sour) gaan pakken om bij elkaar de liefde voor muziek uit te storten gelijk verse chocoladesaus over nen dame blanche?
Waits had zijn liefjes liever met een getuigschrift basisonderwijs.Tom Waits: singer-songwriters liggen me niet echt, dat gaat niet (tenzij het anders is dan Bob Dylan)
Uitgeprinte drumtabs van wat Black Album nummers.Wat als ik vragen mag?

Ik moet zeggen dat FKA Twigs hier ook wel even op de shortlist heeft gestaan - al is het maar omdat Cellophane vijfduizend tegenstrijdige emoties mij oproept.Goed opgemerkt Gavvers, ik ga daar toch rekening mee houden bij mijn keuze. Representatie is belangrijk om aan te tonen dat er zoveel meer (kwalitatief én kwantitatief) is dan het dominante witte en mannelijke aanbod dat gekend is bij het brede publiek.
Weg met de paardenbril.
Ik stel trouwens voor dat we even stilstaan bij het overlijden van icoon Charlie Watts, en gezamelijk wat (goede) Stones platen beluisteren.
Absoluut, anders moet ge whisky sour drinken (wat eigenlijk geen grote ramp is).Is da verplicht?
Ten eerste FKA twigs is meer dan Cellophane alleen, prachtige nummer. En is ook meer dan prachtige stem, mooie muziek. Thousand eyes is één van de mooiste nummers aller tijden, hartverscheurend, en zoals iemand anders aan wie ik het liet horen omschreef: een spirituele nachtmerrie, en één v/d weinige nummers die wel betekenis heeft voor mij omwille van de tekst, en ook van toepassing is op mij (hoewel bij haar het op de paparrazi gaat, en bij mij om sociale angst als ik buitenkom.) Magdalene is een album dat over een relatiebreuk gaat. Verder heel goede muziek, al ligt niet elk nummer me, heleboel verschillende genres dat ze ook doet, maar toch vooral R&B, maar ze heeft ook wel een stem voor housemuziek. Heel hoge stem ook. En de manier waarop ze in thousand eyes met de structuur van een lied speelt, met de nachtmerrie-sequentie vind ik fantastisch. Een v/d meest hypnotische nummers die me elke keer op keer pakt.Ik moet zeggen dat FKA Twigs hier ook wel even op de shortlist heeft gestaan - al is het maar omdat Cellophane vijfduizend tegenstrijdige emoties mij oproept.
Alleen: ja, wat valt daar verder over te zeggen dan “prachtige stem, mooie muziek”? En dat het onbegrijpelijk is dat ze nog met dienen bleke rosse van Twilight heeft liggen vozen.
behalve dan dat beiden absoluut geen vrolijke nummers/muziek is/zijn.Ben blij dat je daarover akkoord bent.Ook 100% akkoord met @Lakigigar over Pattinson ... fantastisch acteur, sowieso 1 van de meest interessante acteurs van het moment. Kerel heeft al heel wat goede zaken op zijn palmares, en wordt terecht gezien als de huidige klassebak, en alles wijst erop dat Pattinson binnen 20jaar samen met de DeNiro's en Day Lewisses zal staan.
Met 1 ding wel niet akkoord ... Twilight is echt wel een drol van een film(reeks). Als een "In De Gloria"esque studie van "hoe cringy kunnen we iets maken" kan ik het nog appreciëren, maar dat is al.
goh ene whiskey en ik lig neer (zeer gevoelig voor alcohol), vervolgens (woorden)diarree en @PolletPoulet_OG komt mij een jaak geven, zouk toch een ramp(ke) noemen.Absoluut, anders moet ge whisky sour drinken (wat eigenlijk geen grote ramp is).
Moh dat is ideaal, zal ik de whisky drinken, moogt gij de sour hebben !goh ene whiskey en ik lig neer (zeer gevoelig voor alcohol), vervolgens (woorden)diarree en @PolletPoulet_OG komt mij een jaak geven, zouk toch een ramp(ke) noemen.
Ik stel trouwens voor dat we even stilstaan bij het overlijden van icoon Charlie Watts, en gezamelijk wat (goede) Stones platen beluisteren.
Goed idee!Kunnen we geen officieuze Classic Artist editie invoeren, ik weet ze stonden niet in "De Lijst" maar als er nu één band is die de facto classic is, zijn het deze heren wel... Wa denkte @Kid_C en @BlackOccult ?
Ik stem voor.Kunnen we geen officieuze Classic Artist editie invoeren, ik weet ze stonden niet in "De Lijst" maar als er nu één band is die de facto classic is, zijn het deze heren wel... Wa denkte @Kid_C en @BlackOccult ?
Misschien een goed uitgewerkte openingspost die de discussie wat kan sturen? Iedereen kent wel de klassiekers, maar het lijkt me interessanter om wat onbekendere nummers te beluisteren die ook op die albums staan.Ik stem voor.
2 weken gaat wel nipt zijn voor zo een oevre.