Idee thread

Goed opgemerkt Gavvers, ik ga daar toch rekening mee houden bij mijn keuze. Representatie is belangrijk om aan te tonen dat er zoveel meer (kwalitatief én kwantitatief) is dan het dominante witte en mannelijke aanbod dat gekend is bij het brede publiek.

Weg met de paardenbril.
Ik moet zeggen dat FKA Twigs hier ook wel even op de shortlist heeft gestaan - al is het maar omdat Cellophane vijfduizend tegenstrijdige emoties mij oproept.
Alleen: ja, wat valt daar verder over te zeggen dan “prachtige stem, mooie muziek”? En dat het onbegrijpelijk is dat ze nog met dienen bleke rosse van Twilight heeft liggen vozen.

Laatst bewerkt:
Ik stel trouwens voor dat we even stilstaan bij het overlijden van icoon Charlie Watts, en gezamelijk wat (goede) Stones platen beluisteren.

Ik moet zeggen dat FKA Twigs hier ook wel even op de shortlist heeft gestaan - al is het maar omdat Cellophane vijfduizend tegenstrijdige emoties mij oproept.
Alleen: ja, wat valt daar verder over te zeggen dan “prachtige stem, mooie muziek”? En dat het onbegrijpelijk is dat ze nog met dienen bleke rosse van Twilight heeft liggen vozen.
Ten eerste FKA twigs is meer dan Cellophane alleen, prachtige nummer. En is ook meer dan prachtige stem, mooie muziek. Thousand eyes is één van de mooiste nummers aller tijden, hartverscheurend, en zoals iemand anders aan wie ik het liet horen omschreef: een spirituele nachtmerrie, en één v/d weinige nummers die wel betekenis heeft voor mij omwille van de tekst, en ook van toepassing is op mij (hoewel bij haar het op de paparrazi gaat, en bij mij om sociale angst als ik buitenkom.) Magdalene is een album dat over een relatiebreuk gaat. Verder heel goede muziek, al ligt niet elk nummer me, heleboel verschillende genres dat ze ook doet, maar toch vooral R&B, maar ze heeft ook wel een stem voor housemuziek. Heel hoge stem ook. En de manier waarop ze in thousand eyes met de structuur van een lied speelt, met de nachtmerrie-sequentie vind ik fantastisch. Een v/d meest hypnotische nummers die me elke keer op keer pakt.

Verder is Robert Pattinson een fantastische acteur, en veelbelovend, kiest er eigenlijk altijd de juiste projecten voor, en ik denk op dit moment één van mijn favoriete acteurs actief. De haat op Twilight vond ik al onterecht, maar ik heb die film ook allang niet meer gezien, maar er wordt daar zo keihard op gehaat, en dat steekt tegen. Remember Me en in de Harry Potter films - ook lang geleden - is het niet zo speciaal, hoewel Emilie De Ravin is ook wel een mooie vrouw in Remember Me (en bekend van de serie Lost en dacht ook de horrorfilm remake The Hills Have Eyes - laatste nog niet gezien)

Maar vanaf 2012 doet hij in veel goed gewaardeerde films mee onder cineliefhebbers. Twee projecten van David Cronenberg: Cosmopolis en Maps To The Stars, het genrefilmpje The Rover dat ik zelf nog moet zien, maar wel mijn genre is en heb ik op DVD, een Herzog film (Queen of the Desert) en dan weer meer mainstream de Thing/Alien-achtige film Life.

Vanaf dan The Lost City of Z, Good Time, High Life (van Claire Denis), The Lighthouse (van Robert Eggers, bekend van The VVitch en echt een aanrader, speelt één van de twee rollen samen met Willem Dafoe, fantastische acteur ook). En daarna ook nog Tenet met Christopher Nolan, The Devil All The Time.

Volgend jaar de nieuwe Bruce Wayne in The Batman. Dus Twilight was dan toch geen toevalstreffer. Dat bewijst Kristen Stewart ook met mooie filmprojecten waar ze aan meedoet. En ... bij Harry Potter werd lang gedacht dat Emma Watson een topactrice ging worden, maar het is toch Radcliffe die op dit moment de show steelt.

Je mag zeggen wat je wilt, maar Twilight heeft 2 v/d zeer getalenteerde acteurs van hun generatie op het toneel gezet. En daar is niet elke soortgelijke film in geslaagd. Tobey Maguire, Macauley Culkin, kindacteurs die op latere leeftijd wat door de mand gevallen zijn.

Genoeg goede films dus van hem die niet Twilight of Harry Potter noemen. Los daarvan, ze mag uitgaan met wie ze wilt. Was dat nu Tobey Maguire of uzelf, dan was het ook goed voor mij, want het zijn mijn zaken niet.

EDIT: als je erover nadenkt is thousand eyes van FKA twigs eigenlijk compleet in alles het tegenovergestelde dan dat album van Armaggeda :laugh: behalve dan dat beiden absoluut geen vrolijke nummers/muziek is/zijn.

Laatst bewerkt:
Leave Robert alone! Dude is echt goed bezig. Dat bedriegen van Twiggy was niet ok, maar goed, we hebben er een dijk van een plaat voor in ruil gekregen met samenwerkingen met Nico Jaar en Koreless.

Sowieso zijn het onze zaken niet. We kennen het verhaal ook niet. ik zit hier thuis achter mijn computer films kijken met Pattinson en muziek te luisteren van twiggy. Maar we weten niet wat binnenskamers afspeelt, en dat moeten we ook niet weten. Ik ga daarop mensen niet beoordelen. En dat moeten paparazzi ook eens beseffen, als ik een beroemdheid was zou ik Clint Eastwood uit Gran Torino quoten, en me zo gedragen tov de paparazzi seriously.

Ook 100% akkoord met @Lakigigar over Pattinson ... fantastisch acteur, sowieso 1 van de meest interessante acteurs van het moment. Kerel heeft al heel wat goede zaken op zijn palmares, en wordt terecht gezien als de huidige klassebak, en alles wijst erop dat Pattinson binnen 20jaar samen met de DeNiro's en Day Lewisses zal staan.

Met 1 ding wel niet akkoord ... Twilight is echt wel een drol van een film(reeks). Als een "In De Gloria"esque studie van "hoe cringy kunnen we iets maken" kan ik het nog appreciëren, maar dat is al.

Ook 100% akkoord met @Lakigigar over Pattinson ... fantastisch acteur, sowieso 1 van de meest interessante acteurs van het moment. Kerel heeft al heel wat goede zaken op zijn palmares, en wordt terecht gezien als de huidige klassebak, en alles wijst erop dat Pattinson binnen 20jaar samen met de DeNiro's en Day Lewisses zal staan.

Met 1 ding wel niet akkoord ... Twilight is echt wel een drol van een film(reeks). Als een "In De Gloria"esque studie van "hoe cringy kunnen we iets maken" kan ik het nog appreciëren, maar dat is al.
Ben blij dat je daarover akkoord bent.

Tweede zeggen meer mensen tegen me (op elke filmsite tegenwoordig), maar het is eigenlijk al lang geleden dat ik de film nog eens gezien heb. Verder heb ik de vervolgen nooit gezien. Enkel het eerste deel als tiener. Maar ik weet niet meer wanneer.

Ik hou sinds 2015 mijn filmlogs bij op whatiwatch. Daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt, omdat de site te verouderd, niet handig is, en meer plat dan wat anders is. Maar op basis van die logs, heb ik het alleszins in de afgelopen 6 en een half jaar niet gezien. Ik weet dat de film nog in mijn top 10 stond in 2012 (een beschamende top 10) toen ik toen een Moviemeteraccountje had, dus waarschijnlijk daarvoor gezien. Maar wat wil je, toen had ik nog nooit een deftige film gezien op een enkele uitzondering na zoals The Exorcist (die toen ook in mijn top 10 stond, op 1 zelfs lol, ik was 14 jaar toen).

Wellicht heb ik hem 10 jaar geleden gezien en toen keek ik anders tov film dan nu, dus misschien kan ik hem niet meer beoordelen. Ik ben gewoon niet in de positie om er iets over te zeggen, maar soms wordt er wel te makkelijk op iets gehaat (als je dan iets begint te haten, en doe het dan goed... want bvb. de Justin Bieber haat is ook overdreven, dan moet je letterlijk iedereen beginnen haten, en niet enkel Justin alleen, want hij doet ook maar wat anderen al jaren deden). Ok ja, baby kan ik inderdaad niet aanhoren. Onlangs nog eens gehoord in de wachtzaal van de dokter... alsjeblieft zeg. Een radio die dat soort muziek afspeelt. Zelfs Bieber zelf heeft veel betere liedjes later gemaakt dan dat. Maar wij zijn ook niet het doelpubliek. Justin maakte toen muziek voor tienermeisjes, en ja, als zij dat graag horen, dan is dat maar zo, ook al is het dan voor de looks enzovoort. Kindjes luisteren ook graag naar K3 hier. En Twilight was ook een film voor tieners of jongvolwassenen, en voor een specifiek doelpubliek. Maar dat die twee kunnen acteren, is wel overduidelijk nu. Misschien niet in die film (ik weet het niet meer), maar in de andere films laten ze dat keer op keer blijken.

Laatst bewerkt:
Dat iedereen maar drinkt (en luistert) wat em graag heeft!!
(maar als ge mijne goeie single malt bij uwe cola kapt, sta ik wel niet in voor de gevolgen :angry:)

Laatst bewerkt:
Ik stel trouwens voor dat we even stilstaan bij het overlijden van icoon Charlie Watts, en gezamelijk wat (goede) Stones platen beluisteren.

Kunnen we geen officieuze Classic Artist editie invoeren, ik weet ze stonden niet in "De Lijst" maar als er nu één band is die de facto classic is, zijn het deze heren wel... Wa denkte @Kid_C en @BlackOccult ?

Ik stem voor.
2 weken gaat wel nipt zijn voor zo een oevre.
Misschien een goed uitgewerkte openingspost die de discussie wat kan sturen? Iedereen kent wel de klassiekers, maar het lijkt me interessanter om wat onbekendere nummers te beluisteren die ook op die albums staan.

Ik heb nu de recente bluesplaten opgelegd. Mooie gezapige start van de dag.

Qua albums : Beggar's Banquet, Sticky Fingers, Exile on Main St. en Some Girls zijn verplichte kost.

Het 60s werk is op albumvlak wat wisselvallig, hun psychedelica is minder dan die van de Beatles imo. Maar veel bekende singles hier.

Get your yaya's out is een goed vroeg live album. Hot rocks een heel bekende compilatie en uutstekend om de groep te leren kennen.

Terug
Bovenaan