Avondland
Well-known member
... gegrilde gamba's en een bleu gebakken Simmenthal rib-eye.
Eerste gang: gamba's werden geserveerd met een knoflooksausje en een gi-gan-tische berg sla. Smaak zat goed, maar die berg was echt overbodig. Beetje ouderwetse brasserietruc: een gerecht groter doen uitschijnen, maar dat is hier echt niet nodig.
Tweede gang: hier keek ik een hele week naar uit, maar het is helaas ook de culinaire teleurstelling dan dit jaar geworden.
Opnieuw met een berg sla en het stuk zag er goed uit, maar toen ik hem aansneed geraakte ik er moeilijk door. Ik dacht dat het lag aan het botte mes, maar hoewel ik hem bleu wou kreeg ik hem haast bien cuit. Dat is een verkrachtingsscène op mijn bord. De vettere stukken waren nog wel iet of wat mals en daar zat nog redelijk wat smaak in, maar de rest was zoals hoe steak smaakt als die bien cuit is: grijs en smakeloos. Als die bleu is, heb je nog véél smaak en gezien de kwaliteit van het ras ook botermals. Daarbij nog een tweede teleurstelling: de bijgeleverde bearnaisesaus smaakte brak en veel te zurig. Textuur zat niet goed en het leek of die een half uur onder een lauwe lamp lag. Misschien die steak ook, vandaar dat die zo uitgedroogd was.
Dessert hebben we niet genomen, de vegetarische lasagna van mijn vrouw was een tweemansportie.
Het deed wel deugd om nog eens Seefbier te drinken. Maar voor een eerste post-lockdown restaurantervaring met ons twee is dit wel een teleurstelling. Als je Simmenthal aanbiedt moet je verdorie toch wel weten hoe je die moet bakken?
Restaurant lag ergens in Mol.
Eerste gang: gamba's werden geserveerd met een knoflooksausje en een gi-gan-tische berg sla. Smaak zat goed, maar die berg was echt overbodig. Beetje ouderwetse brasserietruc: een gerecht groter doen uitschijnen, maar dat is hier echt niet nodig.
Tweede gang: hier keek ik een hele week naar uit, maar het is helaas ook de culinaire teleurstelling dan dit jaar geworden.
Opnieuw met een berg sla en het stuk zag er goed uit, maar toen ik hem aansneed geraakte ik er moeilijk door. Ik dacht dat het lag aan het botte mes, maar hoewel ik hem bleu wou kreeg ik hem haast bien cuit. Dat is een verkrachtingsscène op mijn bord. De vettere stukken waren nog wel iet of wat mals en daar zat nog redelijk wat smaak in, maar de rest was zoals hoe steak smaakt als die bien cuit is: grijs en smakeloos. Als die bleu is, heb je nog véél smaak en gezien de kwaliteit van het ras ook botermals. Daarbij nog een tweede teleurstelling: de bijgeleverde bearnaisesaus smaakte brak en veel te zurig. Textuur zat niet goed en het leek of die een half uur onder een lauwe lamp lag. Misschien die steak ook, vandaar dat die zo uitgedroogd was.Dessert hebben we niet genomen, de vegetarische lasagna van mijn vrouw was een tweemansportie.
Het deed wel deugd om nog eens Seefbier te drinken. Maar voor een eerste post-lockdown restaurantervaring met ons twee is dit wel een teleurstelling. Als je Simmenthal aanbiedt moet je verdorie toch wel weten hoe je die moet bakken?
Restaurant lag ergens in Mol.
dat is echt gewoon brilliant, is een gebakken aubergine met miso, omg.

We waren echter zo verbouwereerd dat we niet zijn gaan klagen, hebben de maaltijd toen laten staan en zijn het gewoon afgestapt.