Ik ben op restaurant geweest en ik at ...

Avondland

Well-known member
... gegrilde gamba's en een bleu gebakken Simmenthal rib-eye.

Eerste gang: gamba's werden geserveerd met een knoflooksausje en een gi-gan-tische berg sla. Smaak zat goed, maar die berg was echt overbodig. Beetje ouderwetse brasserietruc: een gerecht groter doen uitschijnen, maar dat is hier echt niet nodig.

Tweede gang: hier keek ik een hele week naar uit, maar het is helaas ook de culinaire teleurstelling dan dit jaar geworden. :( Opnieuw met een berg sla en het stuk zag er goed uit, maar toen ik hem aansneed geraakte ik er moeilijk door. Ik dacht dat het lag aan het botte mes, maar hoewel ik hem bleu wou kreeg ik hem haast bien cuit. Dat is een verkrachtingsscène op mijn bord. De vettere stukken waren nog wel iet of wat mals en daar zat nog redelijk wat smaak in, maar de rest was zoals hoe steak smaakt als die bien cuit is: grijs en smakeloos. Als die bleu is, heb je nog véél smaak en gezien de kwaliteit van het ras ook botermals. Daarbij nog een tweede teleurstelling: de bijgeleverde bearnaisesaus smaakte brak en veel te zurig. Textuur zat niet goed en het leek of die een half uur onder een lauwe lamp lag. Misschien die steak ook, vandaar dat die zo uitgedroogd was.

Dessert hebben we niet genomen, de vegetarische lasagna van mijn vrouw was een tweemansportie.

Het deed wel deugd om nog eens Seefbier te drinken. Maar voor een eerste post-lockdown restaurantervaring met ons twee is dit wel een teleurstelling. Als je Simmenthal aanbiedt moet je verdorie toch wel weten hoe je die moet bakken?

Restaurant lag ergens in Mol.

Gisteren mij nog eens laten gaan in mijn favoriet japans restaurant in Brussel.

Eerst een Miso soepke. Heerlijk zoals altijd.

Dan als voorgerecht

Nasuden :drool: dat is echt gewoon brilliant, is een gebakken aubergine met miso, omg.
Gyoza van die japanese ravioli's, ge kent het wel, maar met zo'n gestoorde goede zoute saus.

Dan als hoofdgerecht gewoon wat shushi, tekkamaki, shakemaki en twee futomaki.

Dessert doe ik niet aan mee.

Dit allemaal gepaard met de nodige flessen sake, zodat ik met een half oog het restaurant ben uitgelopen.

Mosselen bij het bekendste mosselrestaurant hier in de streek. Ze waren veel beter dan de eerste portie die ik at dit jaar.
Het restaurant zat volledig vol, maar qua wachttijd viel het zeer goed mee.
Als dessert tiramisu en een cappuccino (met melk).

Tonijn steak, gerookt op green egg, zuiderse ratatouille, puree met olijven en venkel.

Enorm lekker, perfect gebakken tonijn en de puree was één van de betere die ik al heb gegeten. Ze hebben daar wel ne kilo boter bijgekapt, zo smeuïg heb ik dat zelden gezien/geproefd.

(Park West - Berchem)

Zaterdag uit eten gegaan. Gestart met mini taco's en daarna een hamburger. Mijn wederhelft is voor een tapa's plankje gegaan en een halve kreeft. Samen een snoepjes bord gedeeld.

Zeer smakelijk allemaal. Qua portie was de kreeft ook wil dik in orde: halve kreeft, veel groentjes (lamsoor, broccoline) en een portie couscous.

Uiteindelijk nog een 150 voor het bovengenoemde + drank (cocktails, wijn, Duvel, thee en water).
1632129038620.png

1632129073081.png

Zaterdag uit eten gegaan. Gestart met mini taco's en daarna een hamburger.
Een hamburgerbroodje dat zo schaamteloos (hoe moeilijk is het om ne oven in het oog te houden?) overbakken is kan ik met moeite binnen spelen.

Die tapas zien er wel goed uit. Wat lag daartussen?

Tonijn steak, gerookt op green egg, zuiderse ratatouille, puree met olijven en venkel.

Enorm lekker, perfect gebakken tonijn en de puree was één van de betere die ik al heb gegeten. Ze hebben daar wel ne kilo boter bijgekapt, zo smeuïg heb ik dat zelden gezien/geproefd.

(Park West - Berchem)
Dat is een gekend en goed restaurant idd. Ook al meermaal lekker gegeten!

Een hamburgerbroodje dat zo schaamteloos (hoe moeilijk is het om ne oven in het oog te houden?) overbakken is kan ik met moeite binnen spelen.

Die tapas zien er wel goed uit. Wat lag daartussen?
Dat broodje viel best mee hoor. Dat wordt even mee op de grill geduwd.
In de taco's zaten pulled pork, opgelegde witte kool, advocado en bovenop wat tomaat met limoen.

Gisteren mij nog eens laten gaan in mijn favoriet japans restaurant in Brussel.

Eerst een Miso soepke. Heerlijk zoals altijd.

Dan als voorgerecht

Nasuden :drool: dat is echt gewoon brilliant, is een gebakken aubergine met miso, omg.
Gyoza van die japanese ravioli's, ge kent het wel, maar met zo'n gestoorde goede zoute saus.

Dan als hoofdgerecht gewoon wat shushi, tekkamaki, shakemaki en twee futomaki.

Dessert doe ik niet aan mee.

Dit allemaal gepaard met de nodige flessen sake, zodat ik met een half oog het restaurant ben uitgelopen.
Waar in Brussel?

By far het beste Japanse resto in de weide omgeving. De pure échte smaak van Japan en een geweldig koppel.

Ga ik onthouden. De Japanse keuken blijft hier meestal beperkt tot sushi (en dan nog een resem gerechten uit heel Azië erbij op de kaart, beetje zoals bij de lokale Chinees dus), al zijn er wel wat uitzonderingen. In Japan zijn mijn ogen wel wat opengetrokken wat de echte Japanse keuken betreft. Dat is zoveel meer dan sushi.

Yamayu Santatsu in Antwerpen vond ik ook wel goed, maar je hebt er nog andere die ik eens zou moeten uitproberen.

Afgelopen zaterdag na te veel Bollekes op het Bollekesfeest gaan eten in Caramba, Mexicaans restaurant in hartje Antwerpen op de Kaasrui (100m van de Grote Markt).

Zeer gezellig en lekker restaurant, enorm vriendelijk personeel ook. Lang geleden dat mij met zoveel enthousiasme hebben bediend.

Als voorgerecht de Taquitos gepakt en de madam de Gambas espeto con salso de ajo oftewel gambas met looksaus.
Hoofdgerecht Pincho's (brochetten met vlees) en Pescado Rellenos con salso de coco (In bananenblad gerolde zalmfilet, gevuld met kabeljauw, paprika en verse basilicum. Geserveerd met een tomaten-kokossaus)

Daarbij nog een Mexicaanse rode wijn : La Cetto Sirah en 2 cocktails als aperitief.

Nog geen 120 EUR voor twee en heerlijke avond.

By far het beste Japanse resto in de weide omgeving. De pure échte smaak van Japan en een geweldig koppel.

Thanks voor de tip! Ben al eens enkele weken naar Japan geweest en volledig overtuigd geraakt van de lokale keuken, dus ben zeer benieuwd.

Indien off topic mijn excuses maar ik vond echt geen beter topic.

Slecht nieuws op komst? Maandag bijzondere ondernemingsraad bij Lunch Garden

Ik weet niet of ik hier blij of triestig moet voor zijn. Ik ben daar ooit 1x gaan eten (in de Lunch Garden in Lier) met mijn moeder en we kregen toen (Ik ga nu waarschijnlijk reacties krijgen van je liegt Makila maar dit is echt géén grap) beschimmelde mosselen geserveerd. :confused: We waren echter zo verbouwereerd dat we niet zijn gaan klagen, hebben de maaltijd toen laten staan en zijn het gewoon afgestapt.

De meeste kennissen en vrienden zijn vrij goed te spreken over het eten daar dus vermoedelijk hadden we nét pech (?) maar 1x zoiets geserveerd krijgen is gewoon 1 keer te veel. Als je dit opmerkt als kok of serveerder dan serveer je zoiets toch niet?

Ik ben vroeger in Schoten dikwijls als klein manneke gaan eten.

Vol au vent met frietjes, was in mijn ogen fantastisch lekker toen.

Terug
Bovenaan