Ik ben op zoek naar..

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Ik ben eigenlijk al enige tijd op zoek naar een Belgische mannen Hip-hop / r&b - groep van eventjes geleden.
Maar had graag het liedje nog eens gehoord omdat ik weet dat ik het toen wel goed vond.

Maar ik kan me niets specifiek voor de geest halen van melodie , tekst of zelfs de bandnaam, maar moest ik het horen of zien zou ik zeker direct ja kunnen zeggen.
  • Hadden denk ik ooit iets had gewonnen of toch in ieder geval gepromoot op Jim Tv. denk zelf nog nooit gehoord op de radio
  • Ze hadden een hip hop-achtig liedje (was met een blanke rapper ), maar heel kort nadat ze screentime krijgen is de deze rapper gestorven (ik dacht auto ongeval).
  • In het Engels
  • ik vermoed ergens rond de 2010

Al af en toe zitten googelen maar nog niets gevonden :p

Aangezien het al eventjes geleden is kan het zijn dat er sommige dingen niet helemaal kloppen.
    Maar dat hij kort erna gestorven is ben ik vrij zeker.

Laatst bewerkt:
Nope, het was in het engels te doen dacht ik
Rond de 2007-2012 denk ik in die periode (kan er nog naast zitten licht :) )

Dat mensen verbaasd waren dat het uit België kwam :)

Hmmm de details zijn nogal vaag om iets serieus te antwoorden vrees ik.

Man, vrouw, één persoon, meerdere, welke stijl, alle beetjes helpen.

Hmmm de details zijn nogal vaag om iets serieus te antwoorden vrees ik.

Man, vrouw, één persoon, meerdere, welke stijl, alle beetjes helpen.

Alleen mannen (2 dacht ik en de blanke was de (hoofd)rapper (die dan is overleden aan autoongeval) en nog een met donkere huidskleur )
Sowieso Belgisch (dus geen Nederlanders) en er was een videoclip in ieder geval.
Genre: in mijn hoofd was dat Reggae - rap - R&b
Omdat het lang geleden is is het voor mezelf ook al vaag.

Enkele zekerheden dat ik nog weet:
- Op (jim) tv en videoclip
- hoofdrapper gestorven aan auto ongeval heel kort nadat ze op TV kwamen.
- Mijn vriend die ik het toen eens liet horen , geloofde niet dat het Belgen waren.

Ik denk er net aan dat ik ergens nog een usb heb liggen van vroeger muziek mss staan ze daar ergens tussen.

Moest denken aan DJ Flip uit Brugge, heeft die ooit gerapt ? Overleden na auto-ongeluk, 2003 blijkbaar. Nas heeft kort daarna bij optreden zijn naam vernoemd.

Dit is wat ChatGPT zegt :

Het klinkt alsof je op zoek bent naar een Belgische hip-hop/R&B-groep die een opkomende hit had, met een blanke rapper die kort daarna overleed, vermoedelijk rond 2010. Dat het liedje op Jim TV werd gepromoot maar niet echt op de radio kwam, maakt het wat specifieker.

Een naam die mogelijk in de buurt komt, is 'Lunaman', een Belgische groep waarvan de rapper, Lunik, tragisch om het leven kwam bij een auto-ongeluk in 2010. Lunaman had een mix van hip-hop en pop-invloeden, en het overlijden van Lunik zorgde ervoor dat de groep abrupt stopte met hun muziek.

Zou dit kunnen zijn wat je bedoelt?

Dit is wat ChatGPT zegt :

Het klinkt alsof je op zoek bent naar een Belgische hip-hop/R&B-groep die een opkomende hit had, met een blanke rapper die kort daarna overleed, vermoedelijk rond 2010. Dat het liedje op Jim TV werd gepromoot maar niet echt op de radio kwam, maakt het wat specifieker.

Een naam die mogelijk in de buurt komt, is 'Lunaman', een Belgische groep waarvan de rapper, Lunik, tragisch om het leven kwam bij een auto-ongeluk in 2010. Lunaman had een mix van hip-hop en pop-invloeden, en het overlijden van Lunik zorgde ervoor dat de groep abrupt stopte met hun muziek.

Zou dit kunnen zijn wat je bedoelt?

Jammer genoeg niet, het is nog onbekender , lunaman zijn nutacracka is (voor mij toch) zodanig legandarisch dat ik dat wel niet zou vergeten (maar dat was de muziek die ik toen wel graag hoorde).

Goed idee van de chat gpt, zelf nog wat zitten tokkelen maar zonder resultaat.

Heel veel Youtube afgegaan naar live optreden van jimtv (maar het woord jim is niet zo handig bij het zoeken)
Wel andere vergeten dingen tegengekomen :p

Terug
Bovenaan