Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is maar een kinderkamer vol. Voor een festival waar 15000 mensen geweest zijn is dat dus echt wel weinig.De rave heeft alleszins 70 m³ zwerfvuil opgeleverd. Ook alweer de moeite. Tomorrowland heeft dan weer een eigen containerpark.
Een professioneel festival produceert dan ook immens veel afval. Een illegaal festival is meer DIY, denk ik. Ik ken de interne organisatie ook niet van die rave, misschien werd er op een rudimentaire wijze wel afval ingezameld. Geen idee.Dat is maar een kinderkamer vol. Voor een festival waar 15000 mensen geweest zijn is dat dus echt wel weinig.
Het valt inderdaad best mee, maar dat lijkt me toch een heel grote kinderkamer van 70 kuub.Dat is maar een kinderkamer vol. Voor een festival waar 15000 mensen geweest zijn is dat dus echt wel weinig.
Zwerfvuil hé, dus wat er nog achtergebleven is nadat zo in de media gekomen is hoe hard ze wel opgeruimd & afval ingezameld hadden achteraf...Dat is maar een kinderkamer vol. Voor een festival waar 15000 mensen geweest zijn is dat dus echt wel weinig.

Maar ik heb goed nieuws dierenvriendjes van BG!
Komende zondag gaat er een vredevolle mars door in Brussel tegen het Lust Outdoor het festival dat 13 Mei zou plaatsvinden op dezelfde locatie als deze illegale rave.
https://www.lustoutdoor.be/
Want dit is natuurlijk absoluut not done aangezien het broedseizoen van onze geliefde dassen niet ineens stop omdat het festival deze keer legaal is.
Zelfde voor onze reetjes en herten die zijn ook ineens niet verdwenen
Aangezien er zoveel protest was tegen deze illegale rave omwille van de natuur en de dieren wordt er een masale opkomst verwacht, dus vroeg komen is de boodschap!
Tot zondag 13u aan Brussel Noord![]()
Op sociale media zijn er vragen over Lust Outdoor, een elektronisch muziekfestival dat binnenkort wordt georganiseerd in Brustem (Sint-Truiden), vlak bij het voormalig vliegveld. De stad verleende daar een vergunning voor. Afgelopen weekend veroorzaakte een illegale rave met 10.000 feestvierders veel hinder. Maar Lust Outdoor is een heel kleinschalig event op een andere locatie, verzekert het stadsbestuur.
Wil jij het aantal leugens in jouw post tellen of moet ik het doen?
Neen, dat is niet dezelfde locatie.
![]()
Vragen op sociale media over gepland elektronisch muziekfestival in Brustem 2 weken na illegale rave | VRT NWS Nieuws
Op sociale media zijn er vragen over Lust Outdoor, een elektronisch muziekfestival dat binnenkort wordt georganiseerd in Brustem (Sint-Truiden), vlak bij het voormalig vliegveld. De stad verleende daar een vergunning voor. Afgelopen weekend veroorzaakte een illegale rave met 10.000 feestvierders...www.vrt.be
- Kleinschaliger
- Legale locatie (weliswaar in de buurt)
- Duidelijke parking en bewegwijzering voorzien zodat je niet je behoefte moet gaan doen in een dassenburcht, onderweg een paar hekken moet doorknippen en/of je afval als zwerfvuil achterlaten.
- Betalend, waardoor de kosten die er achteraf nog zijn gedekt zijn en/of er tenminste een verantwoordelijke gekend is.
- Het stopt ook om 01h00... de horror!

- Kleinschaliger
- Legale locatie (weliswaar in de buurt)
- Duidelijke parking en bewegwijzering voorzien zodat je niet je behoefte moet gaan doen in een dassenburcht, onderweg een paar hekken moet doorknippen en/of je afval als zwerfvuil achterlaten.
- Betalend, waardoor de kosten die er achteraf nog zijn gedekt zijn en/of er tenminste een verantwoordelijke gekend is.
- Het stopt ook om 01h00... de horror!
Maar ik heb goed nieuws dierenvriendjes van BG!
Komende zondag gaat er een vredevolle mars door in Brussel tegen het Lust Outdoor het festival dat 13 Mei zou plaatsvinden op dezelfde locatie als deze illegale rave.
https://www.lustoutdoor.be/
Want dit is natuurlijk absoluut not done aangezien het broedseizoen van onze geliefde dassen niet ineens stop omdat het festival deze keer legaal is.
Zelfde voor onze reetjes en herten die zijn ook ineens niet verdwenen
Aangezien er zoveel protest was tegen deze illegale rave omwille van de natuur en de dieren wordt er een masale opkomst verwacht, dus vroeg komen is de boodschap!
Tot zondag 13u aan Brussel Noord![]()
Zwerfvuil hé, dus wat er nog achtergebleven is nadat zo in de media gekomen is hoe hard ze wel opgeruimd & afval ingezameld hadden achteraf...
En wederom komt het voor mij op hetzelfde neer: dat is 70kuub meer dan had de rave niet doorgegaan. Maakt niet uit dat jij dit "weinig" vindt. En zoals @Avondland al aanhaalt zal een professioneel festival misschien meer afval produceren, maar daarom geen zwerfvuil daar die wel georganiseerd zijn en zich aan regels moeten houden qua afvalverzameling & opkuis achteraf.
Wederom een heel hoog whataboutism gehalte. Mijn oprechte vraag: doet het ertoe in deze discussie?Helemaal mee akkoord, maar dan zou ik wel eens willen weten hoeveel kuub zwerfvuil er wordt opgeruimd na het bloesemtoerisme.
...
Ooit al eens in een verlaten kazerne rondgewandeld? Als ze daar maar 70m3 afval buiten gehaald hebben zullen de ravers het waarschijnlijk properder achter gelaten dan dat ze het gevonden heb. Naar mijn ervaring is een verlaten kazerne echt zoals het klinkt. Das bijna gewoon alles achterlaten en vertrekken. De laatste week nemen ze mee wat ze thuis kunnen gebruiken en de rest blijft daar gewoon liggen.Wederom een heel hoog whataboutism gehalte. Mijn oprechte vraag: doet het ertoe in deze discussie?
Het enige dat ik zei en dat er toe doet is dat er nu 70kuub meer zwerfvuil opgehaald is (wat dus mogelijks niet alles is) dan wanneer de rave niet had doorgegaan. Welke andere bronnen van vervuiling er zijn of waar er nog afval ligt doet er niks toe in deze discussie.
Zoals hier thans al vaak gepasseerd is :
- Je beseft dat één van de hoofdtaken van de politie handhaving van de orde is, niet creatie van chaos? Dat wordt hier toch duidelijk wel uitgevoerd?
- Er wordt toch duidelijk wel ingegrepen, enkel niet op zo'n manier dat er escalatie zal ontstaan.
Zeker na heel deze topic doorgenomen te hebben, beticht ik je dan ook wel van een gebrek aan creativiteit inderdaad.
Dat er vanuit een emotionele basis deze reactie komt in eerste instantie, daar kan ik volledig inkomen. Het was ook mijn eerste reactie overigens. Maar ondertussen zitten we op pagina 8 in P&A, waar ik me juist doorheen gelezen heb, en hetgeen wat in deze post staat is nu toch al vaak ontkracht in deze topic.
Ik praat niets goed, maar laat ons wel verder kijken dan onze neus lang is en niet gewoon met de meest populistische "oplossing" (blijven) afkomen.

The. Horror. Zeker voor die gasten, die overduidelijk niet van chaos houden maar van regeltjes en structuur. 
Lak aan alles. Egocentrisme staat centraal. Niemand kan en mag de nieuwe generatie prinsjes en prinsesjes van deze samenleving raken.Neeneen, mijn standpunt is niet emotioneel, laat staan populistisch. Mijn standpunt is principieel, versus te ver doorgeschoten pragmatisme langs uw zijde.
En in dergelijke zaken moet je principieel zijn, omdat je anders chanteerbaar bent als samenleving. En dat hebben die mannen blijkbaar ook al goed in smiezen, anders zouden er niet zoveel illegale raves gebeuren. Vanaf nu geldt blijkbaar: vanaf het moment dat je met voldoende mensen bent, kunnen we doen wat we willen. Want de ordediensten zijn zo soft dat ze niet durven bougeren van zodra er "chaos" dreigt te ontstaan.
Ochottekes toch. Er zou maar eens ChAoS moeten ontstaan in onze keurige, ordentelijke samenleving! Ja maar. Chaos hé!The. Horror. Zeker voor die gasten, die overduidelijk niet van chaos houden maar van regeltjes en structuur.
Er zouden maar eens wat klappen moeten vallen tegen mensen die overduidelijk de wet overtreden, en dit blijven doen na herhaaldelijke aandrang van de autoriteiten om ermee te stoppen. De matrak als museumstuk.
Dat is gewoon zoals je kinderen opvoedt:
- Ofwel ben je één van die steeds groter wordende groep van bange, laffe ouders die het conflict met zijn kinderen niet durft aangaan. Die geen autoriteit durft uitstralen en alleen maar "BFFL" wil zijn met zijn kinderen. Van die ouders die telkens laten betijen. En dan krijg je rotverwende kinderen die denken dat ze alles mogen.
- Ofwel stel je duidelijke grenzen, vervul je je rol als autoriteit en dan krijg je kinderen die misschien eens een minimum aan respect aan de dag leggen. En ja, dan zullen er eens traantjes vloeien. Dat zijn dan de leermomenten.
Ongelofelijk hoe die kwalijke softheid niet alleen beperkt blijft tot de huiskamer, waar een generatie verwaande rotkinderen opgroeit. Daarvan kon je nog zeggen: die zullen dan later wel tegen de lamp lopen als volwassene in de maatschappij, onder andere bij de politie bijvoorbeeld. Niet voor niets klaagt de politie dat ze steeds vaker een opvoedende rol moeten spelen in de maatschappij. Alsook leerkrachten op school en elke andere vorm van gezag.
Maar dat diezelfde groep softies nu vinden dat ook de politie hun slechte methodes moet beginnen overnemen , dan is het hek helemaal van de dam. Zelfs de politie mag nu die rol al niet meer spelen.Lak aan alles. Egocentrisme staat centraal. Niemand kan en mag de nieuwe generatie prinsjes en prinsesjes van deze samenleving raken.
Degoutant.
Neeneen, mijn standpunt is niet emotioneel, laat staan populistisch. Mijn standpunt is principieel, versus te ver doorgeschoten pragmatisme langs uw zijde.
En in dergelijke zaken moet je principieel zijn, omdat je anders chanteerbaar bent als samenleving. En dat hebben die mannen blijkbaar ook al goed in smiezen, anders zouden er niet zoveel illegale raves gebeuren. Vanaf nu geldt blijkbaar: vanaf het moment dat je met voldoende mensen bent, kunnen we doen wat we willen. Want de ordediensten zijn zo soft dat ze niet durven bougeren van zodra er "chaos" dreigt te ontstaan.
Ochottekes toch. Er zou maar eens ChAoS moeten ontstaan in onze keurige, ordentelijke samenleving! Ja maar. Chaos hé!The. Horror. Zeker voor die gasten, die overduidelijk niet van chaos houden maar van regeltjes en structuur.
Er zouden maar eens wat klappen moeten vallen tegen mensen die overduidelijk de wet overtreden, en dit blijven doen na herhaaldelijke aandrang van de autoriteiten om ermee te stoppen. De matrak als museumstuk.
Dat is gewoon zoals je kinderen opvoedt:
- Ofwel ben je één van die steeds groter wordende groep van bange, laffe ouders die het conflict met zijn kinderen niet durft aangaan. Die geen autoriteit durft uitstralen en alleen maar "BFFL" wil zijn met zijn kinderen. Van die ouders die telkens laten betijen. En dan krijg je rotverwende kinderen die denken dat ze alles mogen.
- Ofwel stel je duidelijke grenzen, vervul je je rol als autoriteit en dan krijg je kinderen die misschien eens een minimum aan respect aan de dag leggen. En ja, dan zullen er eens traantjes vloeien. Dat zijn dan de leermomenten.
Ongelofelijk hoe die kwalijke softheid niet alleen beperkt blijft tot de huiskamer, waar een generatie verwaande rotkinderen opgroeit. Daarvan kon je nog zeggen: die zullen dan later wel tegen de lamp lopen als volwassene in de maatschappij, onder andere bij de politie bijvoorbeeld. Niet voor niets klaagt de politie dat ze steeds vaker een opvoedende rol moeten spelen in de maatschappij. Alsook leerkrachten op school en elke andere vorm van gezag.
Maar dat diezelfde groep softies nu vinden dat ook de politie hun slechte methodes moet beginnen overnemen , dan is het hek helemaal van de dam. Zelfs de politie mag nu die rol al niet meer spelen.Lak aan alles. Egocentrisme staat centraal. Niemand kan en mag de nieuwe generatie prinsjes en prinsesjes van deze samenleving raken.
Degoutant.

En anders, gewoon een paar jaarkes naar het leger sturen, dat ze daar dan maar manieren leren.
Niveau nihil en irrelevant in de discussie, aangezien er geen enkel bewijs is dat er een verband is tussen een te softe opvoeding en de aanwezigen op de rave in Brustem.
Het hele argument dat deze rave (nogmaals: geen maatschappelijk probleem) moet aangegrepen worden om een voorbeeld te stellen naar de rest van België toe om te vermijden dat de hele maatschappij afglijdt naar een anarchistisch bacchanaal is toch echt te zot voor woorden, op en top ongefundeerd/emotioneel. Alle chance dat we nog niet op het punt zitten dat er op die manier beleid wordt gevoerd, het zou nogal iets worden anders.
Er worden juridische stappen ondernomen om te proberen de organisatoren te vatten en verantwoordelijk te houden voor geleden schade, en er zal (hopelijk dan) beter gemonitord worden om te vermijden dat zoiets niet opnieuw zal voorvallen, of toch zeker niet op die schaal. Misschien is dat onvoldoende voor sommigen hier, tot daar aan toe.
Maar waarom mensen dit incident gebruiken als een excuus om geweld en repressie te gaan prediken, ik zal het nooit begrijpen. Er zijn zo veel problemen in België waar we over kunnen discussiëren maar 'rationeel' België kiest er voor om gelijk een kat achter een laserstip tegen de muur te gaan springen.
Als ge wilt dat er respect is en blijft voor de ordediensten, dan zou ik ze vooral niet laten kloppen op een bende feestvierders in een bos. De politie is er niet om angst in te boezemen aan de bevolking maar om de bevolking te beschermen.