Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Filmpje niet, de tekst erboven die alle demonstranten wegzet als anti-semieten is wel onzin natuurlijk.

Ook al filmpjes gezien van de Israëlische delegatie die de Nederlandse delegatie aan het uitdagen is. Leuk sfeertje precies :biglaugh: maar dat is geheel de schuld van EBU natuurlijk. Je kan moeilijk eerst Rusland weigeren en vervolgens wel zo'n politiek geladen inzending van Israël toelaten.
Behalve dan dat Rusland unprovoked was en Israel provoked. Nogmaals het is enkel een vocal minority dat spel maakt rond Israel. Dat merkt ge hoop ik toch als ge eens buiten gaat. Aantal stemmen op Israel is ook middenvinger naar diezelfde minority.

Sfeer zit daar goed precies.
Spijtig dat er zo kinderlijk geprovoceerd wordt door die journalist.
Ik voel alweer dat deze editie helemaal overschaduwd zal worden door dat incident, en niemand nog over de muziek zal spreken.

Ik voel alweer dat deze editie helemaal overschaduwd zal worden door dat incident, en niemand nog over de muziek zal spreken.

Dat hele circus interesseert me doorgaans totaal niet, maar ik vind het net heerlijk om te zien dat er zo wat kinderachtige ruzies zijn.

Straks gaan nog ze zitten vechten voor een slachtoffersrol. "Jij mag dat niet doen", zo wat gaan jennen en dan "please don't touch me" hahaha. Iedereen wil het slachtoffer zijn, ha!

Joost Klein zijn muziek kan me ook gestolen worden, maar als zijn kleine opmerking "why (doesn't she have to answer that question)?" op de persconferentie de Israëlische delegatie zo hard op stang gejaagd heeft dat ze hem nu gaan provoceren, dan kies ik ook ff de kant van onze Joost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hele circus interesseert me doorgaans totaal niet, maar ik vind het net heerlijk om te zien dat er zo wat kinderachtige ruzies zijn.

Straks gaan nog ze zitten vechten voor een slachtoffersrol. "Jij mag dat niet doen", zo wat gaan jennen en dan "please don't touch me" hahaha. Iedereen wil het slachtoffer zijn, ha!

Joost Klein zijn muziek kan me ook gestolen worden, maar als zijn kleine opmerking "why (doesn't she have to answer that question)?" op de persconferentie de Israëlische delegatie zo hard op stang gejaagd heeft dat ze hem nu gaan provoceren, dan kies ik ook ff de kant van onze Joost.
Zou me niet eens verbazen dat de Israeli's hem willen proberen uit te sluiten ofzo, want ze zijn daar best goed in overdreven reacties de laatste maanden.
Vind het toch ook belachelijk van hem om daar met een rode vlag over zijn hoofd te zitten, dan te onderbreken en nee te schudden terwijl die vrouw van Israel gewoon een degelijk antwoord geeft op de vraag. Maar goed, er is nog altijd geen nieuws over wat er juist gaande is, de rest zijn allemaal geruchten.

Wat een belachelijk gedoe daar zeg... :lol:

Ik begin te hopen dat Israël dat morgen keihard wint.

Ik vind het ook wel een goede inzending eigenlijk. Vorig jaar kon ik ook wel smaken.

Ik vind het ook wel een goede inzending eigenlijk. Vorig jaar kon ik ook wel smaken.
Kans is inderdaad bestaande (zie ook de 40% stemmen volgens de RAI).
Tenzij JoostKlein er nu een voor-tegen strijd van maakt, en alle tegenstemmen achter zich krijgt.
Ik blijf het daarom een slecht idee vinden om Israel uit te nodigen, komt alleen gezeik van

Als Israël morgen wint, wat imo zal gebeuren, heeft dat uiteraard weinig met dat liedje te maken. Zeker geen slecht lied, maar ging anders nooit winnen. Morgen zal er vooral tegen woke gestemd worden door op Israël te stemmen vrees ik.

Niet goed voor het festival lijkt mij. Hadden beter Israël geweerd om dit te voorkomen. Maar dat ga je natuurlijk niet doen als je grootste sponsor een Israelisch bedrijf is.

Als Israël morgen wint, wat imo zal gebeuren, heeft dat uiteraard weinig met dat liedje te maken. Zeker geen slecht lied, maar ging anders nooit winnen. Morgen zal er vooral tegen woke gestemd worden door op Israël te stemmen vrees ik.

Niet goed voor het festival lijkt mij. Hadden beter Israël geweerd om dit te voorkomen. Maar dat ga je natuurlijk niet doen als je grootste sponsor een Israelisch bedrijf is.
Hoh ik ben sowieso tegen het uitsluiten van eender wie. Dus ik kan ergens dan dat anti-woke statement wel smaken. Het is wel degelijk een van de betere liederen deze editie, maar normaal zou het tussen Kroatie en Nederland gaan. Eurovision normaal een non-politiek event, maar is het dat al ooit geweest? lol.

Nee, het zou niet tussen Nederland gaan. Daarvoor was de performance wat te zwak van Joost. Veel stukken kwamen niet goed over. Verder wel een heel aanstekelijk lied.

Kroatië zou normaal wel winnen, hopelijk niet Israel nu…

Had je als organisatie wel een hoop miserie gespaard. En als je Rusland weert omdat de pers daar op geen kloten trekt, mag je Israël daar gerust dezelfde sanctie voor geven.

Ging normaal imo gaan tussen Kroatië en Zwitserland.

gaat eurosong feitelijk nog over muziek? Tis van een rariteiten kabinet naar een politiek vehikel gegaan

Had je als organisatie wel een hoop miserie gespaard. En als je Rusland weert omdat de pers daar op geen kloten trekt, mag je Israël daar gerust dezelfde sanctie voor geven.

Ging normaal imo gaan tussen Kroatië en Zwitserland.
Blijkbaar zou de pers in Israel wel neutraal zijn , en daarom mogen die wel meedoen en Rusland niet. De Russische media clashte met de EBU. Dat zou dan niet om een politieke uitsluiting gaan.

Ik ken de Israelische media niet genoeg om daar een mening over te hebben.

gaat eurosong feitelijk nog over muziek? Tis van een rariteiten kabinet naar een politiek vehikel gegaan
Tuurlijk. De topnummers zijn meestal wel zeer kwalitatief. Ook de landen die de finale halen meestal echt wel nog goeie liedjes. Ook die vriendjespolitiek minder waarde door de vakjury die wel doorweegt. Enige reden dat Israël het mss niet zal halen.

Blijkbaar zou de pers in Israel wel neutraal zijn , en daarom mogen die wel meedoen en Rusland niet. De Russische media clashte met de EBU. Dat zou dan niet om een politieke uitsluiting gaan.

Ik ken de Israelische media niet genoeg om daar een mening over te hebben.
Ik denk niet dat de verslaggeving van het conflict in de Gazastrook heel neutraal is. Toch al een paar zeer bedenkelijke zaken zien passeren het laatste half jaar.

Ik kan ze geen ongelijk geven eigenlijk. Of Israël nu uitgesloten had moeten worden of niet laat ik nog in het midden, maar uiteindelijk hebben ze beslist dat Eden Golan mag meedoen. Een beslissing waar je u vervolgens gewoon moet bij neerleggen en al zeker niet moet beginnen met allerlei boegeroep tijdens haar optreden, die vrouw heeft daar uiteindelijk ook niet voor gekozen. Dat kind is ocharme nog maar 20 jaar.

Ik kan ze geen ongelijk geven eigenlijk. Of Israël nu uitgesloten had moeten worden of niet laat ik nog in het midden, maar uiteindelijk hebben ze beslist dat Eden Golan mag meedoen. Een beslissing waar je u vervolgens gewoon moet bij neerleggen en al zeker niet moet beginnen met allerlei boegeroep tijdens haar optreden, die vrouw heeft daar uiteindelijk ook niet voor gekozen. Dat kind is ocharme nog maar 20 jaar.
Ook geen fan van het boe geroep, zolang men daar geen statements maakt om de genocide goed te praten. Wat denk ik niet is gebeurd.

Maar als fan van het festival zou ik het wel jammer vinden dat Israël zou winnen, grotendeels als reactie tegen woke.

Terug
Bovenaan