Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Inderdaad, en ik vind dat echt geen provocerende opmerking. Als er iets provocerend was, dan was het de vraag van de journalist zelf (iets in de zin van "zijn we door jouw aanwezigheid hier allemaal onveilig").
Als die vraag van de journalist provocerend was, dan is dat aandringen door Joost dat die vraag per se beantwoord moet worden evenzeer provocerend toch?

respect voor elkaars meningen graag
De deelneemster heeft tot twee keer toe haar tekst moeten aanpassen omdat ze pure propaganda was.
Is dat zo?
Wat was precies die pure propaganda die in de vorige tekst zat?

Datzelfde gezever als in het Hamas- topic, komt nu ook hier welig tieren.
Ranzig.

In 2006 is Hamas inderdaad verkozen door 33% van de totale inwoners van Gaza. Die verkiezing intussen ook al 18 jaar geleden en wetende dat de mediane leeftijd in Gaza 18 jaar is, kan je je afvragen wat er nog overblijft van de legitimiteit van Hamas.
Meer dan 20 jaar geleden, intussen is er geen democratie meer in Gaza.
Dat lijkt mij nogal selectief omgaan met feiten, gecombineerd met wat vreemde conclusies om jullie continue anti-Israël discours te ondersteunen.

De afgelopen 6 maand is de ene na de andere poll uitgekomen waaruit bleek dat de steun voor Hamas onder gewone Palestijnen nog toegenomen is, en dat 7 oktober door de overgrote meerderheid van de burgers gesteund wordt.

+70% van de Palestijnen steunt Hamas.
Niet 20 jaar geleden, maar vandaag.

Er is trouwens nog een nieuwe poll gebeurd eind maart.
Nog een procent bij.

Laatst bewerkt:
De deelneemster heeft tot twee keer toe haar tekst moeten aanpassen omdat ze pure propaganda was.
Is dat zo?
Wat was precies die pure propaganda die in de vorige tekst zat?
Titel en inhoud zijn al enkele keren veranderd om te kunnen deelnemen :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/03/songfestival-israel-aanpassingen/
Ja, dat is een artikel waarin staat dat er aanpassingen gebeurd zijn, dat betwist ik ook nergens.

Ik vraag waar die pure propaganda staat die zogezegd moest aangepast worden.

Hint: ik heb de aangepaste zinnen gelezen bij de bron.
Maar ik wil gewoon van @Sir.Killalot wel eens zien waar die pure propaganda staat.
Puur dan nog wel hé.

Weet je wat ik pas ranzig vind Janus? Quotes zoals dit, zeker als je weet dat de helft van die onschuldigen kinderen zijn.
Misschien/hopelijk vind je het minder acceptabel als je zelf binnenkort een baby hebt, hoewel in deze discussie veel mensen hun masker van menselijkheid al hebben laten vallen.

En tweede is het geweten dat Israël een 5 à 10-1 ratio burgerdoden vs. Hamasterroristen aanvaardbaar vindt.

Na de afgelopen 80 jaar vind ik dat op de duur niet vreemd meer.

Sorry, verkeerde topic hoor dit.
Lees eerst dat hele Hamas topic, van vooraf aan.
Want gewoon een quote eruit halen, is evenzeer ranzig.

Het hamas-topic, waar jij twee pagina’s bent komen roepen vorige maand om er dan weer uit te verdwijnen?
Mijn quote linkt trouwens naar de originele post. Iedereen kan er op klikken en de context zien. Als je vindt dat je toen genuanceerder was in de context, dan vraag ik me af of je nog goed weet wat je daar allemaal zitten schrijven hebt…

Dat lijkt mij nogal selectief omgaan met feiten, gecombineerd met wat vreemde conclusies om jullie continue anti-Israël discours te ondersteunen.

De afgelopen 6 maand is de ene na de andere poll uitgekomen waaruit bleek dat de steun voor Hamas onder gewone Palestijnen nog toegenomen is, en dat 7 oktober door de overgrote meerderheid van de burgers gesteund wordt.

+70% van de Palestijnen steunt Hamas.
Niet 20 jaar geleden, maar vandaag.

Er is trouwens nog een nieuwe poll gebeurd eind maart.
Nog een procent bij.

Stop eens met die poll cijfers te gebruiken alsof je er gecontroleerde conclusies uit kan trekken.

In de laatst gepubliceerde poll antwoorden 78% van de ondervraagden "Ja" op de vraag of sinds de inval een familielid gewond of gedood is geweest in de oorlog.

Dit is een bevolking die onder collectieve PTSD staat. Die mensen zitten in totale survival modus. Wat had je nu verwacht, dat mensen in zo'n omstandigheden gewoon rustig en rationeel gaan oordelen over het politieke leiderschap?

Shit zeg.

Ik dacht dat het hier over Joost Klein ging gaan, maar ik lees hier enkel maar over Israël & Palestina.

Echt wel benieuwd wat daar gebeurd is in Malmö, maar als je zelfs al niet meer voor de vakjury kan/wil performen, lijkt het me game over, diskwalificatie. Het hoe en waarom is voorlopig nog gissen.

En als Joost echt gediskwalificeerd wordt door een politiek getinte actie, dan vind ik dat echt ultradom van die gast.

Hij had volgens mij zo wat 95% kans om te winnen.

Als het gerucht klopt dat ze hem aangesproken hebben i.v.m. zijn overleden ouders, als reactie op het gedrag van Joost op de persconferentie, en dat hij daarom iemand een klap verkocht heeft dan....hoop ik dat er meerdere artiesten vanavond niet optreden.
Ook wanneer de organisatie nog niets naar buiten wil brengen vooraleer de finale start.
Israël voelt zich anders echt 'untouchable'.

Joost mag het weten wat er allemaal aan de hand is :oi22:

Also:

(bron: HLN)

Laatst bewerkt:
Ik herhaal nog eens, politiek is voor ergens anders.

Maar dit jaar kan je politiek en muziek gewoon niet meer van elkaar loskoppelen. Daar is het al te ver voor geëscaleerd.
Eurovision is een feest voor en door progressieve mensen, queers, etc. geworden, en die zien plots hoe Israël - dat door veel van die mensen tegenwoordig als satan op aarde wordt gezien - met alle pluimen zal gaan lopen. En het helpt dan ook niet dat er hier en daar op social media wordt geframed dat o.a. Joost wordt afgevoerd omwille van z'n "why not"-tussenkomt, etc. en dat enige kritiek op Israël meteen wordt afgestraft.

Ik volg Eurovision normaal altijd met een half oog mee omwille van jeugdsentiment (en omdat er meestal toch niets beter is op tv), maar moet zeggen dat het dit jaar toch wel bijzonder komisch is om te volgen.

Enfin, van mij mag ze winnen. Zoals ik al zei is die Eden Golan één van de weinigen die ietwat goed kan zingen en wiens act niet draait rond carnavaleske outfits.

Maar dit jaar kan je politiek en muziek gewoon niet meer van elkaar loskoppelen. Daar is het al te ver voor geëscaleerd.
Eurovision is een feest voor en door progressieve mensen, queers, etc. geworden, en die zien plots hoe Israël - dat door veel van die mensen tegenwoordig als satan op aarde wordt gezien - met alle pluimen zal gaan lopen. En het helpt dan ook niet dat er hier en daar op social media wordt geframed dat o.a. Joost wordt afgevoerd omwille van z'n "why not"-tussenkomt, etc. en dat enige kritiek op Israël meteen wordt afgestraft.

Ik volg Eurovision normaal altijd met een half oog mee omwille van jeugdsentiment (en omdat er meestal toch niets beter is op tv), maar moet zeggen dat het dit jaar toch wel bijzonder komisch is om te volgen.

Enfin, van mij mag ze winnen. Zoals ik al zei is die Eden Golan één van de weinigen die ietwat goed kan zingen en wiens act niet draait rond carnavaleske outfits.
Welja doet Joost Klein nu mee of niet, that's the question.

Welja doet Joost Klein nu mee of niet, that's the question.

Betwijfel het, want dat onderzoek gaat wrs tegen vanavond nog niet afgerond zijn. In ieder geval zit de EBU met de poepers, want ongeacht wat er gebeurt gaat het ontploffen in hun gezicht.
Beste comedy van de week.

Awel ik kijk normaal gezien al een paar jaar niet meer naar deze kul, maar vanavond toch eens Dramasong 2024 opzetten denk ik.

Niemand vindt dat leuk. Maar verwachten dat Israël niks doet tegen Hamas is ook onrealistisch. Hun enige keuze is Gaza opkuisen tot op de bodem.

Persoonlijk vind ik dat het aan de Arabische wereld is om hun grenzen open te zetten voor vluchtelingen.

Egypte heeft een bevolking van 110 miljoen.
Gaza is misschien 500.000 mensen.

Wij nemen hier in België 20.000 vluchteling aan PER jaar met onze bevindingen van 11 miljoen en wij grenzen niet aan oorlogsgebied en wij zijn ook helemaal geen moslims.

Alle landen daar willen niemand uit Gaza. Dat stelt niemand in vraag?
Niet echt meer met eurosong te maken maar hoe zou jij reageren als de arabische landen stellen dat de westerse landen hun grenzen maar moeten openstellen voor die hoop en al 10 miljoen Israëlieten. Ik hoop echt dat we nooit nog tolereren dat een bepaalde groep gedeporteerd wordt in de huidige wereld. Of het nu een moslim, jood, christen of welke geloofsovertuiging het ook is.

Dutch artist Joost Klein will not perform at the Eurovision final, the EBU announced in a press release.

The announcement comes after the artist was investigated for an "incident" on Thursday evening. According to SVT, there was a physical confrontation between the artist and a photographer.

Bron: svt.se

Je kan alles politiek bespreken in het gepaste topic in P&A. Vanavond draait het rond de muziek en hier ook. :)

Ai, dit gaat niet in goede aarde vallen.

Israel met 30000+ doden op hun geweten => kom meedoen met Eurosong
Joost Klein die een medewerker verbaal (niet fysiek) bedreigd => gediskwalificeerd

Zo gaat dat in de hoofden van de mensen blijven hangen.

Terug
Bovenaan