Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Wel een beetje het gevoel dat ze bij de EBU zich in nesten aan het werken zijn. Zonder er nog op een fatsoenlijke manier uit te geraken. Eerst de netelige kwestie met Israël, de persconferentie nu dit....

Wat als Klein binnenkort vrijgesproken wordt? Of de zaak geseponeerd zal worden?

Dan zou ik als ik Klein was toch eens nadenken over een schade claim...

Maar het is oorverdovend stil dus er zal wel iets aan de hand zijn.

Joost is gediskwalificeerd. :shutup:

Wat een soap is deze editie geworden.
Hebben ze enkel aan hun zelf te danken. Benieuwd naar de reacties van andere artiesten. Vele zeiden op voorhand dat ze politiek en het zingen van hun lied wilden loskoppelen. Maar de organisatie heeft dit toch wel extra op scherp gezet.

Als toeschouwer in het publiek is dit toch ook niet de sfeer die je wenst. En eigenlijk volledig te verwachten dat dit zou gebeuren.

Hebben ze enkel aan hun zelf te danken. Benieuwd naar de reacties van andere artiesten. Vele zeiden op voorhand dat ze politiek en het zingen van hun lied wilden loskoppelen. Maar de organisatie heeft dit toch wel extra op scherp gezet.

Als toeschouwer in het publiek is dit toch ook niet de sfeer die je wenst. En eigenlijk volledig te verwachten dat dit zou gebeuren.
Maarja heeft zijn diskwalificatie iets te maken met Israel? Dat is toch lang niet duidelijk? Eerder dat hij een vrouwelijke medewerker zou aangevallen hebben.

Toch wel heel pijnlijke versie van het ESC al… Dit had een jubileum-editie tgv Abba’s overwinning moeten zijn. En voor Joost Klein een droom die uitkomt met eerbetoon aan zijn overleden ouders. Heel pijnlijk allemaal.
Ben echt benieuwd of ze het vanavond zonder incidenten gaan kunnen laten verlopen.

Wel een beetje het gevoel dat ze bij de EBU zich in nesten aan het werken zijn. Zonder er nog op een fatsoenlijke manier uit te geraken. Eerst de netelige kwestie met Israël, de persconferentie nu dit....

Wat als Klein binnenkort vrijgesproken wordt? Of de zaak geseponeerd zal worden?

Dan zou ik als ik Klein was toch eens nadenken over een schade claim...

Maar het is oorverdovend stil dus er zal wel iets aan de hand zijn.
Zolang we niet precies weten wat er tussen Klein en die fotograaf gebeurd is, blijft het gissen.

Maarja heeft zijn diskwalificatie iets te maken met Israel? Dat is toch lang niet duidelijk? Eerder dat hij een vrouwelijke medewerker zou aangevallen hebben.
Sowieso is het een opeenvolging van incidenten waar de sfeer enorm gespannen is als ik het zo lees en zie in filmpjes.

Zijn nummer was absoluut niet goed gebracht maar de participatie van het publiek was wel enorm.

Sowieso is het een opeenvolging van incidenten waar de sfeer enorm gespannen is als ik het zo lees en zie in filmpjes.

Zijn nummer was absoluut niet goed gebracht maar de participatie van het publiek was wel enorm.
Als Israel wint is het misschien gedaan met heel dat circus, weet niet of NL nog gaat meedoen volgend jaar.

Nu nog een paar landen die vanavond live weigeren hun 12 punten uit te delen aan Israel, waardoor die baas daar de hele tijd moet tussenkomen en 't is helemaal Marc Couckenbak.

Achja, dan kan EBU eens bezinnen over het format. Dat live gaan naar die tergend trage vertegenwoordigers van elk land mocht eigenlijk al lang op de schop. Na 30 keer "thank you for a wonderful show" weten we het ook wel weer.

Ze moeten dringend met een statement komen want de organisatie maakt zich compleet ongeloofwaardig en belachelijk voor zover het al niet was.

Anders kan je gewoon klacht neerleggen tegen iemand en zo ervoor zorgen dat ze gediskwalificeerd geraken?

Als Israel wint is het misschien gedaan met heel dat circus, weet niet of NL nog gaat meedoen volgend jaar.
Ik ben zeker dat het dan gedaan is met Eurosong, en na al de drama wat we nu al gehad hebben zou dat op zich nog niet eens erg zijn ook. Aan de ene kant is het jammer voor het muzikale, aan de andere kant scheelt het een hele hoop ergernis omtrent politiek en debiele acts.

Zolang we niet precies weten wat er tussen Klein en die fotograaf gebeurd is, blijft het gissen.

"Het incident gebeurde volgens de politie tijdens de voorronde van het songfestival op donderdagavond. Klein zou in de arena een medewerker verbaal hebben bedreigd. Er is volgens de politie geen sprake van een fysieke confrontatie."

Het gaat dus over verbale bedreigingen, geen fysieke.

Zoals ik al dacht. Moest het gaan over agressie naar een medewerker dan is dat natuurlijk niet meer dan normaal.
Toch is curieus naar hoe shit hits the fan vanavond. :cheer:

Je kan alles politiek bespreken in het gepaste topic in P&A. Vanavond draait het rond de muziek en hier ook. :)

Kan zijn, dan moeten ze me maar toegang geven.

Het niet communiceren is echt wel problematisch. Mogelijks heeft het niets met Israël te maken en ze blijven de roddels maar voeden op deze manier.

Ik ben zeker dat het dan gedaan is met Eurosong, en na al de drama wat we nu al gehad hebben zou dat op zich nog niet eens erg zijn ook. Aan de ene kant is het jammer voor het muzikale, aan de andere kant scheelt het een hele hoop ergernis omtrent politiek en debiele acts.

Tuurlijk niet, een paar weken gezaag en gekrijs en daarna staat iedereen weer aan te schuiven om te mogen meedoen. Is niet de eerste controverse die eurosong meemaakt en zal ook niet de laatste zijn.

Terug
Bovenaan