Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Tuurlijk niet, een paar weken gezaag en gekrijs en daarna staat iedereen weer aan te schuiven om te mogen meedoen. Is niet de eerste controverse die eurosong meemaakt en zal ook niet de laatste zijn.
Als Israel effectief wint , dan moet ik toch wel nog de reacties zien. Als een Kroatie ofzo wint ja dan gaat het gewoon door, mss zonder Nederland wel.

Deelnemers Estland over Joost: "Hebben ook geen informatie"​

Knap staaltje journalistiek. Laten we Juliette uit de Koekoekstraat ook op HLN zetten, die weet het waarschijnlijk ook niet, maar das ws toffer voor de kleinkinderen dat oma in de gazet staat.
Wat een klucht en mediafart zo n eurosong 😆

Als Israel wint is het misschien gedaan met heel dat circus, weet niet of NL nog gaat meedoen volgend jaar.
Ik hoop idd dat ze winnen en dat het ontploft in het gezicht van de organisatie.

Komen nu toch veel kandidaten naar buiten hoe ze erover nadenken: Griekenland, Ierland..

Wat een drama :biglaugh:
Als NL omroep zou ik deze rommel gewoon niet meer uitzenden straks. Al is dat wsl ook contractbreuk ofzo.

Het niet communiceren is echt wel problematisch. Mogelijks heeft het niets met Israël te maken en ze blijven de roddels maar voeden op deze manier.

Ik vermoed dat de Nederlandse delegatie straks wel zal communiceren want zij zijn hier duidelijk niet mee opgezet.

Zou idd wel zeer duidelijk gecommuniceerd moeten worden als dat het geval is. Er is al genoeg spanning rond de deelname van Israël. Als er nu bij dit incident ook maar de minste betrokkenheid zou zijn vanuit Israël dan is dat de drup in the emmer who is completely full.

Ik hoop ook van harte dat alle veiligheidsdiensten in Zweden op scherp staan vandaag. Niet om pro-palestijnse betogers op te pakken ofzo, wel om mogelijke terroristische aanslagen te voorkomen. Ze verbranden ginder ook al eens een koran, en dan nu zo'n mega event, met betwiste deelname van Israël tijdens de oorlog in Gaza...

Ik hoop idd dat ze winnen en dat het ontploft in het gezicht van de organisatie.

Komen nu toch veel kandidaten naar buiten hoe ze erover nadenken: Griekenland, Ierland..
"Volgens de Nederlandse journalist Aran Bade begint het de ronde te doen dat Estland na de uitsluiting van Joost Klein ook niet meer zou willen optreden tijdens de finale. Dit is uiteraard enkel een gerucht en werd nog niet officieel bevestigd. "Uit solidariteit met Joost Klein en Nederland", klinkt het."

Eurosong gaat dit jaar meer kijkcijfers halen dan de vorige jaren, maar wel voor de verkeerde redenen, vrees ik.

"Volgens de Nederlandse journalist Aran Bade begint het de ronde te doen dat Estland na de uitsluiting van Joost Klein ook niet meer zou willen optreden tijdens de finale. Dit is uiteraard enkel een gerucht en werd nog niet officieel bevestigd. "Uit solidariteit met Joost Klein en Nederland", klinkt het."

Eurosong gaat dit jaar meer kijkcijfers halen dan de vorige jaren, maar wel voor de verkeerde redenen, vrees ik.
afschaffen die handel.

Dus alle geruchten van gisteren bleken niet waar te zijn, ondertussen heeft 24u lang iedereen een uitgebreide mening gepost over Joost die klappen uitdeelde vs Israel die met zijn overleden ouders had gelachen... :lol:

Wat een communicatie, vind het nu nog steeds heel vaag, uitgesloten wegens "een bedreiging". Denk dat het allemaal zo erg niet is als ze het doen lijken.

Ik had er tot en met dinsdag nog vrij goeie hoop op dat ze de politiek rond Eurosong zouden kunnen buitenhouden bij de EBU (tenzij je er bewust naar op zoek ging), jammergenoeg hebben ze zich met hun communicatie de afgelopen 36 uur en de diskwalificatie van NL nu volledig zelf in de voet geschoten.
Altijd jammer dat uitgesproken niet-politieke evenementen daardoor gekaapt worden, sebiet ook geen Israëlische sporters op de Olympische Spelen?

Schuimbekkend links gaat wel los op Twitter: "voor een bedreiging word je uitgesloten, voor 30k doden niet."

Wat een circus dit jaar.

Niet echt meer met eurosong te maken maar hoe zou jij reageren als de arabische landen stellen dat de westerse landen hun grenzen maar moeten openstellen voor die hoop en al 10 miljoen Israëlieten. Ik hoop echt dat we nooit nog tolereren dat een bepaalde groep gedeporteerd wordt in de huidige wereld. Of het nu een moslim, jood, christen of welke geloofsovertuiging het ook is.
Even ter info maar Israëlieten slaat op de historische bevolking van Israël.
Die dus voornamelijk joods zijn. De term wordt vaak gebruikt in dezelfde zin als pro-Israël en pro-oorspronkelijke land.

Ik hoop gewoon dat er snel duidelijkheid komt over Joost. Al die speculatie en fake news helpen niet.
En heel die hetze over de deelname van Israël is toch ook wel een beetje dubbel. Je kan ze niet politiek en militair steunen en ze daarna uit een songfestival weren.

Even ter info maar Israëlieten slaat op de historische bevolking van Israël.
Die dus voornamelijk joods zijn. De term wordt vaak gebruikt in dezelfde zin als pro-Israël en pro-oorspronkelijke land.

Ik hoop gewoon dat er snel duidelijkheid komt over Joost. Al die speculatie en fake news helpen niet.
En heel die hetze over de deelname van Israël is toch ook wel een beetje dubbel. Je kan ze niet politiek en militair steunen en ze daarna uit een songfestival weren.
Ik ben dan ook niet anti Israel. Ik ben gewoon van mening dat Israel en Palestina of Israëlieten en Palestijnen gerust naast elkaar kunnen leven moest men elkaar en elkaars rechten respecteren.

"Zolang het onderzoek loopt is het niet gepast dat Joost deelneemt".

Fijn, ronden ze het morgen af ofzo, kan hij morgen meedoen.

Voor het eerst in heel lang had ik weer wat fun aan Eurosong en zat ik vanavond op de eerste rij om te kijken.
Ik denk niet dat ik ooit nog kijk na dit hele debacle, dat zich niet beperkt tot deze diskwalificatie voor een vermeende verbale overtreding.

Terug
Bovenaan