Inktober 2025

Tanuki_

Crew Member
2025promptlist.jpg

Inktober is een uitdaging gecreëerd door artiest Jake Parker in 2009 die oorspronkelijk diende om zichzelf te motiveren om meer consistent te tekenen. Het idee is om deze lijst te gebruiken om dagelijks een kunstwerkje te maken en hier te posten. Het oorspronkelijke idee was om een zwart-wit tekening te maken (daarom inktober) maar intussen kan deze uitdaging uitgebreid worden naar eender welke artistieke creatie die je wil maken verbonden aan het woord van de dag. Je kan dus een tekening maken, foto, schilderij, muziekstuk, gedicht, 3D print, lasercut, etc. Wat je maar wil! De enige regel is geen AI, dit is een oefening op creativiteit en uitwerking, niet op prompten.

In't kort: Maak (elke dag) een kunstwerkje gebaseerd op het woord van die dag

- Je hoeft niet dagelijks te posten
Je kan bv enkel in het weekend tekenen/maken en die dan later posten, of om de paar dagen er een paar doen of er gewoon een paar kiezen en die dan doen. Ik weet dat BG'ers drukke levens hebben dus ook als je maar 1 dag zou meedoen is de opzet hier al geslaagd

- Kunstwerkjes mogen heel eenvoudig zijn
Het is niet de bedoeling dat je elke dag volledig afgewerkt kunstwerk aflevert, maar gewoon een leuke creatie

- Reageren mag, maar niet te kritisch
Aangezien het vorige punt hou ik kritische feedback liever achterwege in dit topic. Gewoon een reactie of je mening geven mag altijd natuurlijk

- Taal naar keuze
Je kan woorden op verschillende manieren interpreteren dus het is vrij om te kiezen of je de Nederlandse lijst volgt of de Engelse of een mengeling

Dag 1: Snor
Dag 2: Weven
Dag 3: Kroon
Dag 4: Troebel
Dag 5: Hert
Dag 6: Doorboren
Dag 7: Zeester
Dag 8: Roekeloos
Dag 9: Zwaar
Dag 10: Vegen
Dag 11: Steek
Dag 12: Versnipperd
Dag 13: Drank
Dag 14: Koffer
Dag 15: Voddig
Dag 16: Blunder
Dag 17: Ornaat
Dag 18: Deal
Dag 19: Arctisch
Dag 20: Rivalen
Dag 21: Ontploffing
Dag 22: Knop
Dag 23: Glimworm
Dag 24: Onstuimig
Dag 25: Inferno
Dag 26: Raadselachtig
Dag 27: Ajuin
Dag 28: Skelet
Dag 29: Les
Dag 30: Onbezet
Dag 31: Onderscheiding

Ik weet dat we hier niet met een massa aan artiesten zitten op het forum maar hier en daar zijn er toch leden die graag eens een tekeningetje maken dus nu is het moment! 😊

Dag 1: Snor

Voor inspiratie en voorbeeldjes kan je de hashtag #inktober2025 zoeken op je favoriete social media! Spoiler: veel Dali, Pedro Pascal en Katten.

1. Moustache /Snor

1_snora.jpg

Was begonnen met deze tekening. Aangezien ik wat meer wil schilderen dan ook een schilderijtje van gemaakt. Beide met het idee van niet te veel over nadenken en gewoon iets op papier smijten (maar dat schilderen gaat niet elke dag lukken, weet ik nu al 😅 )
1_snor.jpg

Excuses voor de slechte foto's

Hier ook alvast opgehangen in de opvang :unsure:

Voorlopig wel maar 1 kind dat wou meedoen, snorren zijn niet zo interessan blijkbaar :tongue:
IMG_4319.jpeg

IMG_4324.jpeg

Die heeft er dan meteen ook een heel mannetje van gemaakt :unsure:

Dag 2: Weave - Weven

2_weave.jpg

(geweven vriendschapsbandjes)

Ik probeer deze morgen nog te schilderen, ik ga voor een leuk reeksje in kleur

Kon het niet laten, toch nog geschilderd
2_weavea.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan