Insijpelend water Fluvius

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Fluvius heeft hier een maand geleden (+-) de hoofdkabel van de elektriciteit vervangen door een nieuwe kabel. Deze nieuwe kabel is veel dunner waardoor het oorspronkelijke gat van de straat door de keldermuur te groot is.

Nu had ik al gemerkt dat er meer water in de kelder staat, maar vorige week heb ik gezien dat het gewoon door dat kabelgat stroomt. Oorzaak gevonden dus.
De oplossing lijkt relatief eenvoudig na wat googlen, namelijk een product zoals Thoro Waterpack in de opening inspuiten en klaar is kees. De vraag is echter of ik dat product door de hele muur krijg langs binnen, of dit nodig is, en of enig resterend water kwaad kan voor de muur.

Laatst bewerkt:
JA, best zo snel mogelijk dichten, het is nu heel droog, wie weet hoeveel wat je zal binnenkrijgen als het begint te regenen

Gewoon pur schuim inspuiten en dat darmpje zo diep mogelijk steken en dan al spuitend terug trekken (en dat kan voor sommigen verkeerd overkomen denk i k. ;) ) denk ik dan .

Gewoon pur schuim inspuiten en dat darmpje zo diep mogelijk steken en dan al spuitend terug trekken (en dat kan voor sommigen verkeerd overkomen denk i k. ;) ) denk ik dan .
Pur is typisch niet waterbestendig, dat kan er wel eventjes tegen, maar uiteindelijk gaat constant blootstelling aan vocht tot doorsijpeling leiden.

Stomme vraag maar als hij verhindert dat het water binnenkomt en voor de rest niets doet staat zijn muur toch gewoon "int nat" gelijk een spons vocht op te trekken?

Volspuiten met Tangit m3000 maar dit moet dus aan beide kanten. Heeft geen zin als je 'zo diep mogelijk' langs de kelderkant doet.

Volspuiten met Tangit m3000 maar dit moet dus aan beide kanten. Heeft geen zin als je 'zo diep mogelijk' langs de kelderkant doet.
Beide kanten is beter, maar Aquaswell diep genoeg inspuiten en proper afwerken met die speciale ´cement´ en dat werkt hier perfect.

Beide kanten is beter, maar Aquaswell diep genoeg inspuiten en proper afwerken met die speciale ´cement´ en dat werkt hier perfect.
Heb je dan niet het risico dat er alsnog water in je muur trekt (zoals hierboven al aangegeven)?

Nu goed, in theorie zou je dit moeten verhalen aan Fluvius maar dan ben je wellicht 7 jaar bezig.

Heb je dan niet het risico dat er alsnog water in je muur trekt (zoals hierboven al aangegeven)?

Nu goed, in theorie zou je dit moeten verhalen aan Fluvius maar dan ben je wellicht 7 jaar bezig.
Hier zit een wachtbuis in de muur (de energiebocht) , dus er kan normaal via die weg geen water in de muur.

Hier kwan zelfs water binnen via de kabel van Proximus, deze is geperforeerd en nam en liet via die kleine gaatjes water door.
Uiteindelijk langs buiten die buizen vol gestoken met Aquaswell.

Fluvius is komen kijken en zeiden meteen "dat is waarschijnlijk een waterlek, niet voor ons".
De Watergroep dan gecontacteerd, en inderdaad het is een lek. Lek is hersteld.

Nu willen ze natuurlijk (?) die doorvoer van de elektriciteit niet dichten met dat product want "niet voor ons". Dus morgen naar Fluvius bellen om te zeggen dat ze dat moeten komen doen. :help:

Terug
Bovenaan