Instagram van overleden schoonzus gehacked

dev!lke

Active member
Hey, dus de instagram account van mijn overleden schoonzus is sinds gisteren gehacked.
We hebben dit vandaag gezien en de naam van de account + e-mailadres zijn gewijzigd.

We kunnen wel een securitycode versturen naar het oorspronkelijke e-mailadres maar daarna wordt er nog een 2e code (via Google, duo, ...) gevraagd of een back-up code van IG zelf.

Geen van beide codes hebben we, haar oude gsm hebben we opgestart maar ze krijgt geen melding, de iPad start momenteel niet meer op dus hebben we nog niet kunnen testen.

Ik heb de hulp pagina's van IG al doorlopen en ook al een chatbericht gestuurd naar IG (kans is klein maar je weet nooit ...) maar niets helpt momenteel.

Als er nog iemand een idee of tips heeft, laat het maar weten aub.

De Facebook is niet gekoppeld aan het IG account ...

Het account verwijderen
Geverifieerde naaste familieleden kunnen een verzoek indienen om het account van de betreffende persoon van Instagram te verwijderen. Als je een verzoek voor verwijdering indient, hebben we bewijs nodig dat je een naast familie bent van de overleden persoon, zoals:

De geboorteakte van de overleden persoon.
De overlijdensactie van de overleden persoon.
Juridisch bewijs van bevoegdheid dat jij de wettige vertegenwoordiger bent van de overleden persoon of diens nalatenschap.

Ja idd en dan kan je een oud wachtwoord opgeven (dat we weten), dan krijg je een mail met een securitycode naar het origineel emailadres (dat we ook hebben) maar dan is er nog een code van iets en die hebben we niet. Zoals van een Google authenticator ... En daar zitten we vast.
Meestal is dat de Google Authenticator app. Die zal vermoedelijk op haar gsm toestel staan?

Zo'n 2FA app kan ook bvb. Authy zijn, Microsoft Authenticator (daar kunnen ook niet-Microsoft 2FA codes aan toegevoegd worden), ... Normaal zijn er ook "backup codes" voor als je bvb. je toestel kwijt bent en geen toegang meer hebt tot de 2FA app, die kunnen dan bvb. opgeslagen zijn op een laptop of ergens in de mailbox.

Dit heb ik nu geprobeerd maar aangezien ik ze al paar x heb gerappoteerd, kan ik dit nu niet meer doen ...

De account lijkt nu verwijderd te zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan