iOS 18 Preview
iOS 18 makes iPhone even more personal, with deeper customization, new ways to connect, easier-to-find photos, and support for Apple Intelligence.
www.apple.com
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eigenlijk zie ik me dat direct afzetten. zoals Siri heb ik daar geen interesse inhttps://www.macrumors.com/2024/06/21/apple-intelligence-europe-delay/
Apple today said that European customers will not get access to the Apple Intelligence, iPhone Mirroring, and SharePlay Screen Sharing features that are coming to the iPhone, iPad, and Mac this September due to regulatory issues related to the Digital Markets Act.
Hou er rekening mee dat er enkele key functies niet beschikbaar gaan zijn voor EU bij de launch.
Toch wel belangrijk imo als iemand speciaal zijn device zoekt te upgraden voor AI (vanaf iPhone 15 Pro), voor hetzelfde geld komt dit zelfs niet naar de EU voor de iPhone 17 eraan komt ofzo.
Wees blij dat Apple iets meer om security en privacy geeft dan Google.Wel vrij belachelijk van Apple weer, ik snap niet wat het probleem is?
De Samsung S24 barst van de AI mogelijkheden en perfect bruikbaar hier in de EU en Apple zegt dan dat er probelen zijn met de EU wetgeving?
Welke dan?
Geen idee hoe het verder zal evolueren in toekomst, maar voorlopig merk ik maar weinig verschil tegenover vroeger.Waarschijnlijk ga ik dit jaar een nieuwe telefoon kopen. Ik heb momenteel een iPhone 11, maar de batterij begint toch wel wat kuren te vertonen.
De nieuwe iPhone 16 leek me wel wat, maar Europa steekt daar een stokje voor. Door de nieuwe EU-regels moeten ze third-party apps toestaan en mogen ze bepaalde AI-functies niet meer aanbieden. Daardoor is er nu eigenlijk weinig verschil met andere merken, die feitelijk zelfs een voorsprong hebben. Voor mij was dat gesloten systeem, de App Store en de bijbehorende veiligheid, samen met het ontbreken van bloatware, altijd een van de redenen om voor Apple te kiezen. Dat voordeel is nu wel grotendeels weg.
Al vermoed ik dat ze niet met het mes op de keel gaan staan om third party apps te installeren?
Privacy gewijs met de AI functies vind ik het systeem openzetten toch ook wel gevaarlijk. Die AI (als die niet op de chip zelf gebeurt) leest toch wel wat info in zoals fotos, texts en mails.
Daardoor is er nu eigenlijk weinig verschil met andere merken, die feitelijk zelfs een voorsprong hebben. Voor mij was dat gesloten systeem, de App Store en de bijbehorende veiligheid, samen met het ontbreken van bloatware, altijd een van de redenen om voor Apple te kiezen. Dat voordeel is nu wel grotendeels weg.
Ja maar die verplichting zorgt ervoor dat de ai functies niet zo goed werken in Europe blijkbaar. Ze moeten dan de apps uit de alternatieve Appstore toegang geven aan de ai. Ik denk dat de problematiek daar eerder zit. Zo heeft Samsung en Google wel een voorsprong want die hun ai systemen zijn al bruikbaarDie conclusie volg ik niet echt. De verplichting in de EU zorgt er gewoon voor dat je nu ook de mogelijkheid hebt om een alternatieve App Store te installeren en via die App Store dan apps te installeren.
Als jij dat niet vertrouwt gebruik je gewoon de standaard Apple App Store (die nog steeds op dezelfde manier gecontroleerd wordt) en verandert er verder niets voor jou.
Je hebt nu gewoon extra mogelijkheden. Een pluspunt dus.
Hopelijk niet terwijl ze aan het rijden isMijn madam kan geen 5 seconden op haar gsm kijken in de auto of ze is mottig, dus een goede test.

Mensen die nu een iPhone 15(pro) hebben en de 18.1 beta?
Is hier helemaal niets beschikbaar van de AI toestanden?
Zoals de verbeteringen in mail-app of de samenvattingen in notificaties?
De “nieuwe” Siri?
Dan moet ik dus eens goed nadenken:![]()
Komt Apple Intelligence toch wel naar de EU? Dit is er veranderd
De slimme functies van Apple Intelligence komen niet naar de EU, maar een nieuwe overeenkomst omtrent AI laat Apple wellicht van gedachte veranderen… Wilwww.icreatemagazine.nl
Helaas bleken Apple-gebruikers in Europa blij gemaakt met een dode mus. Twee weken na de WWDC-presentatie onthulde Apple namelijk plots dat de AI-functies dit jaar niet naar de EU zullen komen. Ook de nieuwe functies iPhone Mirroring en SharePlay Screen Sharing zijn uitgezonderd.

Is niet alleen Europe hoor. In Canada is het ook niet beschikbaar en in de rest van de wereld waar Engels niet de primaire taal is, is het ook niet beschikbaar.![]()
Komt Apple Intelligence toch wel naar de EU? Dit is er veranderd
De slimme functies van Apple Intelligence komen niet naar de EU, maar een nieuwe overeenkomst omtrent AI laat Apple wellicht van gedachte veranderen… Wilwww.icreatemagazine.nl
Helaas bleken Apple-gebruikers in Europa blij gemaakt met een dode mus. Twee weken na de WWDC-presentatie onthulde Apple namelijk plots dat de AI-functies dit jaar niet naar de EU zullen komen. Ook de nieuwe functies iPhone Mirroring en SharePlay Screen Sharing zijn uitgezonderd.

Per ongeluk afgevinkt hier of zijn dat de filters waar ge hebt over hebt?Sinds gisteren overgeschakeld op de laatste versie van IOS, maar ik zie mijn screenshots niet meer tussen mijn foto's. Voor het werk moet ik af en toe screenshots nemen en vind ze niet terug. Op basis van die filters krijg ik het niet goed, iemand weet van een oplossing?
Bij mij staan die bij vastgemaakte verzamelingen.Staat aangehinkt maar nieuwe komen er niet meer bij. Als ik zoek op screenshots vind ik ze wel terug maar niet via de photo library. Ook voor het versturen via e-mail/whatsapp vind ik ze niet terug. iPhone is versie 11