iOS 26

ik ben er ook geen fan van. de eerste update sinds ik een iphone 6 gebruik waarvan ik denk dat het achteruitgang is.

@gamer5 @Plutus je kan de grote van de tegels aanpassen. Misschien staat het bij jullie op groot?

1. Go to the Home Screen.
  2. Touch and hold the Home Screen background until the icons begin to jiggle.
  3. Tap Edit at the top of the screen, then choose Customize.
  4. Do any of the following:
    • Make the icons bigger: Tap
      the the Large App Icon button
      . (In large size, the names of the apps disappear.)

@gamer5 @Plutus je kan de grote van de tegels aanpassen. Misschien staat het bij jullie op groot?

Klopt maar alles staat al op klein. Ik voel gewoon dat een aantal dingen groter zijn zoals bv als de wekker afgaat, knoerten van knoppen zijn dat nu. En zo zijn er nog wel wat dingen waarvan het anders aanvoelt.

Mijn vrouw heeft de update nog niet gedaan, vanavond eens langs elkaar leggen :tongue:

Staat op klein. Ik heb de indruk dat er vooral meer padding is, bijvoorbeeld in het menu onderaan en op het keyboard. Misschien dat dat op recentere iPhones met hun grotere schermen beter is maar op mijn 13 pro verlies ik heel veel ruimte.

Na een paar dagen gebruik is het er niet op gebeterd. Het lijkt echt alsof dit gewoon amper getest is. Zoveel kleine irritante zaken die de user experience zo een ongelooflijke achteruitgang maken.

Klopt maar alles staat al op klein. Ik voel gewoon dat een aantal dingen groter zijn zoals bv als de wekker afgaat, knoerten van knoppen zijn dat nu. En zo zijn er nog wel wat dingen waarvan het anders aanvoelt.

Mijn vrouw heeft de update nog niet gedaan, vanavond eens langs elkaar leggen :tongue:
Wanneer de wekker afgaat kijk ik niet op mijn scherm zenne. Die ligt op het nachhkastje en ik probeer zo snel mogelijk de snoozeknop te raken. Dat die nu groter is dus een dikke win 😆

Meest positieve vind ik dat nu alle onbekende nummers worden stilgehouden op mijn iphone. Daarvoor waren er voortdurend bellers uit UK, Frankrijk, Kroatië etc. aan het bellen.

Ik vind het echt wel een goeie update.

Iemand zei hier van dat safari gedoe dat je nu 2x moet klikken, is niet waar, je kan bij settings dat terug aanpassen dat het is zoals vroeger.

De liquid glass look vind ik echt wel nice. Zeer verfijnd en gedetailleerd afgewerkt.

Ik vind het echt wel een goeie update.

Iemand zei hier van dat safari gedoe dat je nu 2x moet klikken, is niet waar, je kan bij settings dat terug aanpassen dat het is zoals vroeger.

De liquid glass look vind ik echt wel nice. Zeer verfijnd en gedetailleerd afgewerkt.
Waar dan? Zie daar niets van

Ik kom hier zot op de site van het nieuwsblad. Nu heb ik ios 26 op mijn ipad en als ik een artikel opendoe en ik scroll verder naar beneden begint de video die meestal bovenaan staat als een kleine player links onder te spelen. Uiteraard met de verplichte 30 seconden reclame die in mijn gezicht geduwd wordt, zonder de mogelijkheid om dit af te zetten. Adguard staat geinstalleerd.

Hoe zet je dit af? Ik wil niet dat die videos afspelen als die uit beeld verschijnen in een klein venstertje onderaan.
Heb al bij toegankelijkheid en beweging alles afgezet maar dat brengt geen oplossing.
Beeld in beeld ook al uitgezet.

Laatst bewerkt:
Afbeelding van WhatsApp op 2025-11-06 om 10.26.02_e302311c.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-11-06 om 10.26.02_3022dc7e.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-11-06 om 10.26.02_125dd4a3.jpg

Mijn zoon zijn iPhone heeft 'ineens' iets heel raar aan de hand. Alles wordt ineens voorgelezen en rond het icoon waarop je klikt verschijnt een witte kader. Ik vermoed dat er 1 of andere hulp is opgezet. Probleem is dat we zelfs de code niet kunnen indrukken. Als je 2 keer op 1 cijfer drukt, typt hij wel iets maar je kan dus niet zien wat en we geraken niet meer voorbij het toegangsscherm. Iemand een idee wat dit is en hoe we dit kunnen afzetten of ten minste op de juiste manier de code kunnen indrukken?

Bekijk bijlage 45516 Bekijk bijlage 45517Bekijk bijlage 45518

Mijn zoon zijn iPhone heeft 'ineens' iets heel raar aan de hand. Alles wordt ineens voorgelezen en rond het icoon waarop je klikt verschijnt een witte kader. Ik vermoed dat er 1 of andere hulp is opgezet. Probleem is dat we zelfs de code niet kunnen indrukken. Als je 2 keer op 1 cijfer drukt, typt hij wel iets maar je kan dus niet zien wat en we geraken niet meer voorbij het toegangsscherm. Iemand een idee wat dit is en hoe we dit kunnen afzetten of ten minste op de juiste manier de code kunnen indrukken?

🔹 VoiceOver uitschakelen vanaf het vergrendelscherm

✅ Optie 1: via de zijknop (meestal de snelste)

1. Druk drie keer snel op de zijknop (of thuisknop bij oudere iPhones).
    → Als VoiceOver actief is via de toegankelijkheidssnelkoppeling, wordt het dan meteen uitgeschakeld.

👉 Tip: Je hoort dan geen stem meer bij aanraken van het scherm — dat is het teken dat het gelukt is.

✅ Optie 2: via Siri

Als dat niet werkt:

1. Houd de zijknop ingedrukt (of zeg “Hé Siri”).
  2. Zeg: “Zet VoiceOver uit.”

✅ Optie 3: Handmatig de code invoeren (als VoiceOver nog aanstaat)

Als het nog steeds niet lukt en hij wil de iPhone ontgrendelen om het via instellingen te doen:

1. Tik één keer op het eerste cijfer van de code → het cijfer wordt alleen geselecteerd (je hoort het ook uitgesproken).
  2. Dubbelklik ergens op het scherm om dat cijfer te bevestigen.
  3. Herhaal dat voor elk cijfer van de pincode.

Dat is wat verwarrend, maar het werkt — één tik om te selecteren, dubbel tik om te bevestigen.

🔹 VoiceOver uitschakelen vanaf het vergrendelscherm

✅ Optie 1: via de zijknop (meestal de snelste)

1. Druk drie keer snel op de zijknop (of thuisknop bij oudere iPhones).
    → Als VoiceOver actief is via de toegankelijkheidssnelkoppeling, wordt het dan meteen uitgeschakeld.

👉 Tip: Je hoort dan geen stem meer bij aanraken van het scherm — dat is het teken dat het gelukt is.

✅ Optie 2: via Siri

Als dat niet werkt:

1. Houd de zijknop ingedrukt (of zeg “Hé Siri”).
  2. Zeg: “Zet VoiceOver uit.”

✅ Optie 3: Handmatig de code invoeren (als VoiceOver nog aanstaat)

Als het nog steeds niet lukt en hij wil de iPhone ontgrendelen om het via instellingen te doen:

1. Tik één keer op het eerste cijfer van de code → het cijfer wordt alleen geselecteerd (je hoort het ook uitgesproken).
  2. Dubbelklik ergens op het scherm om dat cijfer te bevestigen.
  3. Herhaal dat voor elk cijfer van de pincode.

Dat is wat verwarrend, maar het werkt — één tik om te selecteren, dubbel tik om te bevestigen.

Amai, zalig! Merci! Optie 1 hielp direct. Had al veel in het Engels opgezocht met google maar dus niet gevonden.

Gisteren geupdate, eerst indruk is alvast slecht. Dit ziet er echt niet uit. Die extreem afgeronde hoeken, dat glas effect en rand op de iconen (beweging staat al af). Die balk met een vinkje in boven het toetsenbord terwijl ik dit type… precies alsof ik op een web 2.0 website uit 2007 bezig ben.

Normaal was de achtergrond van je telefoon een geblurde versie van je homescreen wallpaper. Maar dit is nu ook niet meer mogelijk? Ik kan enkel oftewel de volledig scherpe foto kiezen of een achtergrondkleur?

Normaal was de achtergrond van je telefoon een geblurde versie van je homescreen wallpaper. Maar dit is nu ook niet meer mogelijk? Ik kan enkel oftewel de volledig scherpe foto kiezen of een achtergrondkleur?
Kan wel hoor.
Als je bij het instellen van een wallpaper kiest voor pas beginscherm aan, en dan volledig rechts vervaging

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan