Iphone 15

Voor de geïnteresseerden, ik heb via deze link een maand gratis Apple Arcade kunnen krijgen, daags ervoor uw gratis proefperiode opzeggen of het wordt betalend.

Ik ben aan het overwegen om een switch te doen van Samsung S20+ 5G 128Gb naar iPhone 15 Pro Max 512Gb. Een van de redenen voor een nieuwe smartphone is dat de batterij van de Samsung niet meer goed werkt en dat de achterkant om zeep is waardoor reparatie redelijk duur zal uitvallen.

De switch naar iOS is omdat ik graag de Apple air tags wens te gebruik (ik verlies echt continue spullen). Daarnaast ben ik de Samsung bloatware wat beu. Ik wil gewoon smartphone wat proper houden. Ik doe niets speciaals met mijn smartphone.

Een ander ding dat op mijn zenuwen werkt is het beheer van foto's. Ik neem foto's, deze worden normaal automatisch gesynced met Google drive EN Onedrive. Maar ik merk al enige tijd dat die upload niet vlot werkt. Syncing staat aan voor Onedrive maar Samsung geeft steeds de melding dat syncing niet werkt. Is het mogelijk om dit gemakkelijk in te stellen op iOS?

Een negatief punt dat ik lees op Tweakers.net is wel dat het laden van iPhone 15 trager is dan dat van de S24, maar is dit in de praktijk echt merkbaar?

Ik ben aan het overwegen om een switch te doen van Samsung S20+ 5G 128Gb naar iPhone 15 Pro Max 512Gb. Een van de redenen voor een nieuwe smartphone is dat de batterij van de Samsung niet meer goed werkt en dat de achterkant om zeep is waardoor reparatie redelijk duur zal uitvallen.

De switch naar iOS is omdat ik graag de Apple air tags wens te gebruik (ik verlies echt continue spullen). Daarnaast ben ik de Samsung bloatware wat beu. Ik wil gewoon smartphone wat proper houden.
Een ander ding dat op mijn zenuwen werkt is het beheer van foto's. Ik neem foto's, deze worden normaal automatisch gesynced met Google drive EN Onedrive. Maar ik merk al enige tijd dat die upload niet vlot werkt. Is het mogelijk om dit gemakkelijk in te stellen op iOS?

Een negatief punt dat ik lees op Tweakers.net is wel dat het laden van iPhone 15 trager is dan dat van de S24, maar is dit in de praktijk echt merkbaar?
Ik weet hoe dringend het is, maar elk jaar wordt begin september het nieuwe iPhone model aangekondigd. 2 of 3e week is hij dan te koop, wel op tijd preorderen is de boodschap.
De iPhone 15 Pro zal dan in prijs zakken bij winkels die van hun stock af moeten.

Indien het dringend is, dan is een 15 Pro Max geen slechte telefoon om nu te kopen.

Ik heb zelf nog de iPhone 14 Pro en die laad snel op met een USB-C lader imo. Aan m'n bed heb ik gewoon laderke dat wat trager is. Das beter voor de batterij dan altijd snelladen. Maar als ik eens ergens naartoe moet, dan steek ik hem via USB-C terwijl ik me klaar maak of in de auto en ik hij op een half uurke 50% bijgeladen. De Iphone 15 Pro Max laad nog wat sneller en doet 60% op een half uur. En die zijn batterij gaat echt lang mee, dus met 60% er bij kom je al een eind.

En Rumors geven aan de iPhone 16 Pro 40W zal kunnen fastcharger ipv de 27W zoals nu, dus das ongeveer 50% sneller laden dan.
Nog een reden om evt. te wachten als dat belangrijk is voor u.

Net nog de 15 aangeschaft ter vervanging van mijn 10 uit 2017. Wat een teleurstelling. Grootste reden was omdat ik dacht dat de batterij snel leegliep, maar ik zie nu werkelijk geen enkel verschil met de 15. De 10 hield het in het begin een dag of twee uit, maar dat zal met de 15 zeker niet lukken. Camera lijk me qua kwaliteit zeker ook niet beter, in tegendeel zelfs. Zeer teleurstellend.

De 15 is toch wel op alle vlakken beter.
Ik heb zelf van de XS Max naar de iPhone 14 Pro gedaan en de camera is een grote upgrade imo. Batterij heeft met Max wel 2 dagen meegegaan in het begin. Met de 14 Pro lukt dat niet omdat dit toestel fysiek kleiner is een kleinere batterij heeft. Anderhalve dag lukt wel prima.

Maar als je het toestel nog maar net hebt en je hebt een backup overgezet, dan moet alles nog geindexeerd worden. De telefoon werkt dan trager en verbruikt meer batterij. Het kan dus wel nog beteren.

En andere terug brengen en de iPhone 16 kopen. Die wordt maandag aangekondigd en over 2 weken te koop...

Wa zijde mee nen betere camera als ge een betere batterij wilt
Dan moet je de Max versie kopen als batterij zo belangrijk is.
De batterij van een 15 is sowieso beter dan die van een X. Maar de eerste tijd is uw iPhone nog met vanalles bezig op de achtergrond om uw backups, apps, etc terug te zetten + indexing van het systeem. Daarnaast zijt ge meestal veel meer bezig op uw nieuw toestel de eerste dagen dan met uw oud toestel.

Er zijn genoeg batterij life testen te vinden op internet en de 15 scoort altijd beter dan de X.

Net nog de 15 aangeschaft ter vervanging van mijn 10 uit 2017. Wat een teleurstelling. Grootste reden was omdat ik dacht dat de batterij snel leegliep, maar ik zie nu werkelijk geen enkel verschil met de 15. De 10 hield het in het begin een dag of twee uit, maar dat zal met de 15 zeker niet lukken. Camera lijk me qua kwaliteit zeker ook niet beter, in tegendeel zelfs. Zeer teleurstellend.
Ik zou uw iPhone 15 terug brengen en een. 16 bestellen.
Betere camera's (48mp i.p.v. 12mp voor de ultrawide camera), grotere batterij en efficientere processor.

Iphone 12 pro upgraden naar 16 pro natural titanium vermoedelijk. Mijn airpods waarschijnlijk ook, twijfel alleen om voor die met noise canceling te gaan of niet. Op zich bel ik er voornamelijk mee, ook lopen/wandelen met podcasts maar voor vlieger etc heb ik sony headphones.

En nu dus de keuze. Iphone 16 pro max 512 GB vs Samsung S24 Ultra 512GB. Ik leun sterk naar de Iphone eigenlijk niet omwille van de telefoon zelf, maar omwille van de airtags. Ik verlies continue spullen en Apple heeft die trackers veel beter voor elkaar dan Samsung/Google.

Maar de telefoon zelf lijkt het wel lichtjes onder te doen op vlak van opladen t.o.v. de S24. Voor de rest lijkt er niet super veel verschil te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een 14 pro (niet max) en als ik die 30min oplaad via USB-C, dan heb ik er 50% batterij bij. Als ik uitga in het weekend zie ik meestal dat ik met 10-40% ga vertrekken en dan steek ik die rap nog ff in terwijl ik me klaar maak. Ik kom dan met gemak de rest van de nacht door. Met een Max uitvoering zou ik wellicht 's avonds gewoon vertekken met nog 50% en de nacht doorkomen :p Mijn XS Max ging destijds net 2 dagen mee.

En nu dus de keuze. Iphone 16 pro max 512 GB vs Samsung S24 Ultra 512GB. Ik leun sterk naar de Iphone eigenlijk niet omwille van de telefoon zelf, maar omwille van de airtags. Ik verlies continue spullen en Apple heeft die trackers veel beter voor elkaar dan Samsung/Google.

Maar de telefoon zelf lijkt het wel lichtjes onder te doen op vlak van opladen t.o.v. de S24. Voor de rest lijkt er niet super veel verschil te zijn.

In China is allesinds confirmed dat de nieuwe toestellen aan 45W kunnen opladen. Nu nog zien als dat ook het geval is voor Europa.

Willen we dat wel?
Ik heb mijn 12 pro nu zo goed als altijd met een 30w opgeladen en batterijconditie van 84%, ronduit slecht eigenlijk.
Ga nu de 16 pro kopen en denk toch te proberen bij 20w of eventueel zelfs nog trager te houden, meestal heb ik toch tijd als ik hele dagen aan de pc zit.

Willen we dat wel?
Ik heb mijn 12 pro nu zo goed als altijd met een 30w opgeladen en batterijconditie van 84%, ronduit slecht eigenlijk.
Ga nu de 16 pro kopen en denk toch te proberen bij 20w of eventueel zelfs nog trager te houden, meestal heb ik toch tijd als ik hele dagen aan de pc zit.
Ik heb 2 laders. De snellader van 30W die in de TV kast ligt om in nood snel bij te laden. En dan aan m’n nachtkastje een van 10W om ‘s nachts te laden.

Altijd snelladen is slecht imo, maar als ge weg moet en ge bent vergeten op te laden, is dat wel handig.

Terug
Bovenaan