iPhone 17

Hier zal het een 17 Pro Max worden, al twijfel ik nog lichtjes tussen 256 en 512Gb.
Nu heb ik een 14PM 256Gb waarvan +- de helft in gebruik is.

De batterij begint wat te minderen, opladen lukt ook minder vlot (ook na kuisen) en het is mijn laatste Lightning toestel. Ook qua snelheid begint Safari écht performance impact te hebben.

Ik vind de nieuwe look van de Pro echt lelijk. En dan dat mottige oranje... Telefoon is mooier met een hoesje aan dan zonder.
De look & afwerking van de Air vind ik wel knap en echt "Apple", maar ik heb geen behoefte aan zo'n dunne telefoon en heb dan ook liever drie camera's dan 1.
De 17 is inderdaad de beste deal maar vind die persoonlijk ook niet mooi.

Om 14u de iPhone Pro Max 256GB (blue) besteld, tussen 24/09 & 29/09 geleverd.

Wel raar, via de Apple Store app op de iPhone kon ik precies geen ander afhaalpunt selecteren dan de Apple Store zelf. Moet dit nu nog manueel zien te wijzigen vóór de levering. Volgens telefonische support moet dat mogelijk zijn..

Vraagje, ik heb voor mijn vader de base 17 gekocht bij telenet voor 869 euro. Nu ben ik aan het zien voor een screenprotector erop te leggen en sinds enige tijd zweer ik bij zo'n systeem met een bakje, van merk spigen. Zo weet je dat je de positie van de protector niet kan verknoeien.

Maar ik vind weinig hierover qua nieuw product voor de base iphone 17. Ik kijk dus op spigen zelf, en wanneer ik die SKU ingeef in een Google search kom ik op een product uit dat geschikt is voor de 16 pro.

Nu vraag ik me dus af of die echt compatibel gaan zijn, want die staan aan de helft van de prijs als op de spigen website. Zou ik het risico wagen?
Ik kom dus op dit product uit voor deze SKU :
SKU

AGL07928

Barcode

8809971228695

Dit komt van de officiële website van spigen

Heeft iemand dit al eens voorgehad met andere gsm modellen, en is dat toen ook goedgekomen?

Edit,

Als ik deze vergelijking mag geloven zijn die, buiten de dikte, toch wreed vergelijkbaar

Laatst bewerkt:
Vraagje, ik heb voor mijn vader de base 17 gekocht bij telenet voor 869 euro. Nu ben ik aan het zien voor een screenprotector erop te leggen en sinds enige tijd zweer ik bij zo'n systeem met een bakje, van merk spigen. Zo weet je dat je de positie van de protector niet kan verknoeien.

Maar ik vind weinig hierover qua nieuw product voor de base iphone 17. Ik kijk dus op spigen zelf, en wanneer ik die SKU ingeef in een Google search kom ik op een product uit dat geschikt is voor de 16 pro.

Nu vraag ik me dus af of die echt compatibel gaan zijn, want die staan aan de helft van de prijs als op de spigen website. Zou ik het risico wagen?
Ik kom dus op dit product uit voor deze SKU :
SKU

AGL07928

Barcode

8809971228695

Dit komt van de officiële website van spigen

Heeft iemand dit al eens voorgehad met andere gsm modellen, en is dat toen ook goedgekomen?

Edit,

Als ik deze vergelijking mag geloven zijn die, buiten de dikte, toch wreed vergelijkbaar
Als het op de site van Spigen staat, zou ik het wel vertrouwen, want daar spreken ze ook over: Only compatible with iphone 17, 17pro en 16pro

SKU is hetzelfde, dus ze hebben niks aangepast.

Ik zou ook wel oranje nemen eerlijk gezegd :p
Maar voorlopig niet besteld. Als ik zie hoelang het bij Chickenlal duurde om een bod te krijgen op zijn 16PM… alsook “maar” 800 euro, das nog 679 euro bijkletsen.. waar is de tijd van vroeger dat ik voor 2-300 opleg telkens de nieuwste had :/

Alsook geen titanium da vindek echt zo kak….

Hier een 13 pro en ging ook upgraden maar twijfel nu toch. Is waarschijnlijk de eerste keer dat ik na 4 jaar het gewoon niet de moeite vind.

Ik vind het design van de pro echt lelijk, en de kleuren trekken ook op niets. Die Air is voor niemand, duurder als de gewone 13 maar je krijgt er een veel kleinere batterij en slechtere camera voor terug. Dat is gewoon de helft van het R&D model van hun iPhone Fold.

Eventueel neem ik de 17, maar wil hem dan toch eerst in de winkel zien en voelen.

AirPods 3 komen er wel, daar zit ik nog met de eerste generatie en daar is 1 van de 2 oortjes stuk.

Gohja het is toch nooit echt “de moeite” tenzij je 4-5 generaties achter zit…

Smartphone updates gaan ook nooit méér zijn dan kleine hardware tweaks.
Wel ja, daarmee dat ik zeg dat het nu al zelfs na 4 jaar niet de moeite is.
Het enigste dat mij stoort aan mijn 13 pro is de batterij die ondertussen op 72% van de maximumcapaciteit zit.

Wel ja, daarmee dat ik zeg dat het nu al zelfs na 4 jaar niet de moeite is.
Het enigste dat mij stoort aan mijn 13 pro is de batterij die ondertussen op 72% van de maximumcapaciteit zit.
Wissel die gwn ik heb vorig jaar in lab9 de batterij van mijn oude 12 pro laten wisselen voor 99 euro...die iphone heeft nu een nieuwe leven.

Ik zou ook wel oranje nemen eerlijk gezegd :p
Maar voorlopig niet besteld. Als ik zie hoelang het bij Chickenlal duurde om een bod te krijgen op zijn 16PM… alsook “maar” 800 euro, das nog 679 euro bijkletsen.. waar is de tijd van vroeger dat ik voor 2-300 opleg telkens de nieuwste had :/

Alsook geen titanium da vindek echt zo kak….

800€ is toch maar weinig vind ik.

Ik zag net dat ik via mijn werkgever de iPhone 17 al kan bestellen, dus ga ik dat subiet al eens doen. Zal dan ter vervanging zijn van de 12 mini.

Bestellijstje zal dan volgende zijn:
-iPhone 17 zwart 256GB
-nomad modern leather case brown
-draadloze oplader voor nachtkastje
-extra kabels. (Kan de Lightning kabels weg)

Laatst bewerkt:
Ze zouden beter stoppen met die jaarlijkse release.
Koop je toch een 15 of 16 voor minder tenzij je echt een 120hz scherm wilt.

De rest van de upgrades zijn zo miniem, best triest.
Die jaarlijkse releases zijn net nodig voor hun doelgroep. Namelijk degenen die om de 2 tot 4 jaar wisselen.
De mensen die elk jaar een nieuwe iPhone kopen zijn maar een zeer kleine groep en vermoedelijk totaal niet interessant voor Apple om op te focussen.
Het is vooral belangrijk voor Apple dat je na enkele jaren het de moeite vindt om van je huidig model te upgraden naar het nieuwste model.

Vind de 16 Pro mooier dan de 17 Pro, dus weinig reden om over te stappen.
Kleuren: triestig
Titanium > aluminium

Skip.
Same. Als ze in maart ergens nog een zwarte aankondigen (al eens eerder gebeurd blijkbaar met de groene 13 Pro) dan zal ik het overwegen maar anders wacht ik wel tot de volgende.

Mijn opa is mij aant pushen om mijn 14 Pro te verkopen aan hem 😅 Hij heeft wat Airtags gekost en die werken niet met zijn XS.
Ik hoef eigenlijk geen nieuw toestel. Ik wil vooral USB-C want mijn iPhone is het enige toestel nog in huis met Lightning en wat meer batterijduur zou welkom zijn.

Ik heb de 17 Pro gezien voor 1080euro met provider korting, dus dan misschien toch maar een Pro i.p.v. een gewone 17.

De iPhone 17 pro is spuug maar dan ook spuuglelijk, wat een gedrocht. Ze hebben eigenlijk tijd gehad vanaf de iPhone 12 om met iets totaal nieuw te komen en dan komen ze hiermee af, wauw. Vorig jaar wilde ik al switchen naar de base model 16 omdat ik em mooier vond maar madam heeft mij toch overtuigd om de pro te nemen. Als ik de gelegenheid heb, dan geef ik de 16 pro aan haar en schaf ik de base 17 aan.

De air is mooi, maar te veel trade offs.

Mijn 12 mini is eindelijk eens aan vervanging toe (batterij houdt het geen dag meer vol). De 17 besteld bij Telenet, een mooie 100€ klantenkorting maar dat is het ook. Voor de rest datum op 24/10 gezet en geen verdere communicatie. En hoe kan het ook dat anno 2025 die hun site nog altijd op geen kl*ten trekt...

Ik krijg dit jaar via m'n werk een iPhone (17).
Dit na 15 jaar Androids te gebruiken. Gaat raar zijn, die overstap. Wel benieuwd naar.

Terug
Bovenaan