Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat het hoe dan ook toch je eigen schuld is als men je ineens via een advocatenkantoor aanmaant om een achterstallige ziekenhuis/labofactuur te betalen + een administratieve kost als je die factuur dus nooit aangekregen hebt; noch een aanmaning. Bewijs dat maar eens. (Ik wist in eerste instantie zelf niet eens over welke factuur het ging, dat daarbij vermelden was blijkbaar niet nodig.)
Tof begin van het weekend dus.

Direct naar dat kantoor gebeld. Na blijven volhouden dat ik nooit iets had ontvangen, heb ik "geluk" gehad dat er als minnelijke schikking werd voorgesteld dat ik dan "maar" de helft van hun administratieve kost moest betalen (mits onmiddellijke betaling).

Hoe dan ook blijft dit toch compleet oneerlijk. Je wordt gestraft voor iets waar je gewoon weg niks aan kan doen. Een fout adres kan het ook niet zijn, want ik heb al eerder dit jaar een ziekenhuisfactuur gekregen.

Wat ik heel vreemd vind, is dat ik dan ook nooit een eerste betalingsherinnering heb ontvangen. Ik heb daarstraks mijn papieren doorzocht en ook digitaal, maar totaal niks te vinden hierover. Ik ben dan ook iemand die allesbehalve nonchalant is in die dingen.

Heb nu maar ingesteld dat alles van het ziekenhuis digitaal moet komen, maar hopelijk komen rekeningen van het labo dan ook digitaal... want daarvan was het dus een factuur. Ik hoop echt dat dit niet meer opnieuw gaat gebeuren. :frown:

Dat het hoe dan ook toch je eigen schuld is als men je ineens via een advocatenkantoor aanmaant om een achterstallige ziekenhuis/labofactuur te betalen + een administratieve kost als je die factuur dus nooit aangekregen hebt; noch een aanmaning. Bewijs dat maar eens. (Ik wist in eerste instantie zelf niet eens over welke factuur het ging, dat daarbij vermelden was blijkbaar niet nodig.)

Direct naar dat kantoor gebeld. Na blijven volhouden dat ik nooit iets had ontvangen, heb ik "geluk" gehad dat er als minnelijke schikking werd voorgesteld dat ik dan "maar" de helft van hun administratieve kost moest betalen (mits onmiddellijke betaling).

Hoe dan ook blijft dit toch compleet oneerlijk. Je wordt gestraft voor iets waar je gewoon weg niks aan kan doen. Een fout adres kan het ook niet zijn, want ik heb al eerder dit jaar een ziekenhuisfactuur gekregen.

Wat ik heel vreemd vind, is dat ik dan ook nooit een eerste betalingsherinnering heb ontvangen. Ik heb daarstraks mijn papieren doorzocht en ook digitaal, maar totaal niks te vinden hierover. Ik ben dan ook iemand die allesbehalve nonchalant is in die dingen.

Heb nu maar ingesteld dat alles van het ziekenhuis digitaal moet komen, maar hopelijk komen rekeningen van het labo dan ook digitaal... want daarvan was het dus een factuur. Ik hoop echt dat dit niet meer opnieuw gaat gebeuren. :frown:
Je rechtsbijstand eens aanspreken?

Enkele jaren terug overleed mijn vader en zat ik in het buitenland. Mijn broer, een ramp op vlak van administratie, had hier toen alles geregeld.

Mijn vader had een appartementje aan de kust. Een jaar later brief in de bus van een Gents advocatenkantoor dat de rekening van het water niet betaald was en Farys hen had aangesteld om de erfgenamen te zoeken. Beetje onnozel aangezien het niet is of we ons verstopten, mijn broer in het ouderlijk huis woonde, en de nalatenschap geregistreerd was. Maar de afrekening viel daar, aan de kust, in de bus. Was ook een mooie som voor al dat opzoekwerk.

Mijn broer ging dat dan in het oog houden, ja mijn fout, vertrouwen enzo.

Jaar erop exact hetzelfde, al dat opzoekwerk hé.

hebben ze uw juiste adres? ik heb hier nog een tijdlang facturen gekregen van de vorige bewoonster, die duidelijk niet veel moeite gedaan had om adreswijzigingen door te voeren.
altijd mooi terug naar de post gedaan, maar of die uiteindelijk terecht komen?

Bij wie ligt de bewijslast hier? Bij de verzender of bij de ontvanger. Want moeten die dingen dan niet aangetekend verstuurd zijn, moest dat gebruikt kunnen worden om geld te recupereren.

Een advocatenkantoor heeft trouwens wettelijk geen poot om op te staan om geld in te vorderen.

Kans dat er erna nog meer aan is of je medische ongemakken hebt en je nog meer in kosten valt. Sta je daar mooi.

Goh ja als het echt gaat over gewoon krassen dan heb ik ook liever gewoon 500 euro dan dat allemaal te gaan regelen. Mijn auto staat zoiezo vol met krassen door mezelf en verwacht nu niet dat ik er veel voor ga krijgen als ik hem verpats.

En dat bespaard de andere een bonus malus verhoging van paar honderd euro per jaar.

2 jaar geleden zat ik tegen ene langs achter op de snelweg (plots remt iedereen en mijn remmen zijn blijkbaar de zwakste). Dan bij een bevriende garagist voor 100 euro int zwart mijn number gefixed (hij lag er af, kon hem wel nog oppikken). Auto dag na het ongeluk binnenbrengen en 2 uur later had ik hem terug. 5x minder werk voor mij en 20x goedkoper dan het op de 'correcte' manier te doen.

Ze hebben het vandaag dan toch nog afgeleverd. Snap hun actie echt niet.
Ha, ik kan wel een gokske wagen als ge wilt, waarschijnlijk was die mens zijn toestel, aka, de ‘mobi’ kapot en omdat er niemand thuis was, kon die dat volgens de verplichte werkwijze niet op uw veilige plaats zetten omdat ge daarvoor een foto nodig hebt.
Pas na zijn ronde heeft die op den bureau een nieuw toestel gepakt en zo de reden willen doorgeven aan u met die veilige plaats foto.

Daarna in de container voor dag erna gegooid.

Tijdstip van effectief aan de deur gestaan te hebben gaat dus ook niet kloppen met de tijd in uw email.

Niet de correcte werkwijze, maar ge had dus te maken met iemand die goed wilde doen. :p

Die ZooPlus pakken zijn niet echt geliefd, normaal gezien gaat gene ene facteur da vrijwillig pikken ze. 😁

Ha, ik kan wel een gokske wagen als ge wilt, waarschijnlijk was die mens zijn toestel, aka, de ‘mobi’ kapot en omdat er niemand thuis was, kon die dat volgens de verplichte werkwijze niet op uw veilige plaats zetten omdat ge daarvoor een foto nodig hebt.
Pas na zijn ronde heeft die op den bureau een nieuw toestel gepakt en zo de reden willen doorgeven aan u met die veilige plaats foto.

Daarna in de container voor dag erna gegooid.

Tijdstip van effectief aan de deur gestaan te hebben gaat dus ook niet kloppen met de tijd in uw email.

Niet de correcte werkwijze, maar ge had dus te maken met iemand die goed wilde doen. :p

Die ZooPlus pakken zijn niet echt geliefd, normaal gezien gaat gene ene facteur da vrijwillig pikken ze. 😁
Ik dacht eerder aan een soort bonus als ze binnen de 24u afleveren, maar uw verhaal is ook mogelijk!
Alhoewel ik de ganse dag thuis was. (thuiswerk) en bureau is aan de kant waar de wagen moet passeren. Woon in een doodlopende straat met drie huizen waarvan wij de oprit zijn waar ze moeten keren, hier is geen 1 auto gepasseerd.

Nu, eind goed al goed zeker, mijn katten kunnen weer eten :laugh:

Bij wie ligt de bewijslast hier? Bij de verzender of bij de ontvanger. Want moeten die dingen dan niet aangetekend verstuurd zijn, moest dat gebruikt kunnen worden om geld te recupereren.

Een advocatenkantoor heeft trouwens wettelijk geen poot om op te staan om geld in te vorderen.
Tja, blijkbaar lukt het ze toch. Gemakkelijk ook als je er zelfs niks van kent en ze een "minnelijke schikking" voorstellen, maar enkel mits je meteen betaalt.

Headhunters, rot toch op. "Beste Beffer, ik ben <I don't give a fuck> van de consultancybureau <never heard of it, still don't give a fuck>. We hebben voor u een opportuniteit als <tuurlijk datte, ne degradatie van functie en waarschijnlijk 30 procent van mijn loon inleveren>. Die idioten doen zelfs de moeite ni om 2 min deftig mijn profiel te bekijken op linkedin, anders zouden ze wel weten dat hun aangeboden flutjobke ni past bij mijn profiel.
Het is af en toe echt grappig.
Wanneer ik de indruk heb dat de job een functionele degradatie voor me is (wat dus wel gebeurd) vraag ik eigenlijk onmiddellijk wat de salarisvork is. Ik geef dan aan dat ik de indruk heb dat de job onder mijn niveau is en dat ik mijn tijd niet wil verprutsen.
Dan hoor ik soms bedragen die nog geen 50% van mijn huidig salarispakket vertegenwoordigen.

Het is af en toe echt grappig.
Wanneer ik de indruk heb dat de job een functionele degradatie voor me is (wat dus wel gebeurd) vraag ik eigenlijk onmiddellijk wat de salarisvork is. Ik geef dan aan dat ik de indruk heb dat de job onder mijn niveau is en dat ik mijn tijd niet wil verprutsen.
Dan hoor ik soms bedragen die nog geen 50% van mijn huidig salarispakket vertegenwoordigen.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met de kans dat je ontslagen gaat worden.
Veel van mijn wat oudere kennissen zijn ontslagen geweest rond hun 49-50 om vervangen te worden door een jongere. Die ze in veel gevallen zelf nog hebben opgeleid in de laatste 2 - 4 jaar.

Al moet ik wel zeggen dat ik er in de laatste 3 - 5 jaar (sinds war on talent) ik die verhalen minder lijk te horen. Ik hoor tegenwoordig meer de verhalen dat men geen volk vindt en liever iemand heeft dan niemand.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met de kans dat je ontslagen gaat worden.
Veel van mijn wat oudere kennissen zijn ontslagen geweest rond hun 49-50 om vervangen te worden door een jongere. Die ze in veel gevallen zelf nog hebben opgeleid in de laatste 2 - 4 jaar.

Ik werk nu 28 jaar bij deze werkgever, dat zou mij meer dan twee jaarweddes ontslagvergoeding opleveren. Mijn loonpakket is confidentieel, laten we zeggen dat ik burg ir ben en dat je me niet gaat horen klagen over mijn loon.

En indien ik vandaag zou ontslagen worden, teken ik volgende week nog een contract bij een onderneming waar ik al jaren mee samenwerk en dat me niet zo lang geleden nog een aanbieding deed.

Maar dat ontslag gaat er niet komen volgens mij, 28 jaar ervaring in een heel technische en complexe omgeving op controlling, strategie, IT en Supply Chain zorgt ervoor dat ik ook nu nog rendeer. En mijn werkgever heeft ook niet direct een politiek van oude werknemers buiten te gooien. Er werken hier trouwens heel wat ervaren rotten/oude knarren.

De Wolvendreef hier is een heel mooi stukje dure huizen en veel groen, er rijden best wel wat auto’s door, zowel de bewoners als mensen die het eens willen zien (is tenslotte bij rijkste stuk van Kortrijk). Mensen vlammen daar *normaal gezien* niet, maar vandaag rijden wij dus - traag - door een bocht en staat er mídden de bocht een vrouwmens stokstil, haar gsm te checken met een peuter op stapfietsje naast haar. Wij reden traag en we verschoten ons een breuk. Natuurlijk dat mensen daar ook wandelen en de overgrote meerderheid rijdt normaal. Maar stilstaan in een bocht om uwe gsm te checken en dan nog een dikke vijftien seconden nodig hebben om nog maar op te kijken, sorry, da’s debiel.

Terrasje aan het doen na het shoppen. We zijn half onzichtbaar want de garçon passeert ons dus al 10x, ziet de lege tafel en wandelt gewoon door. Ik doe teken, hij komt af.

Hadden jullie graag iets besteld?

Nee gast, we zitten hier goe, laat ons gerust.

Das dus geen werk willen zien he...

Terrasje aan het doen na het shoppen. We zijn half onzichtbaar want de garçon passeert ons dus al 10x, ziet de lege tafel en wandelt gewoon door. Ik doe teken, hij komt af.

Hadden jullie graag iets besteld?

Nee gast, we zitten hier goe, laat ons gerust.

Das dus geen werk willen zien he...
Wel raar dat ge dan teken doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan