Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 dagen richting 30C en dan wat minder (zaterdag al terug richting 23C), vind ik nog vrij doenbaar hoor. Zeker na wat we vorige zomers meemaakten.
Gisteravond rond 18H ging ik even de lokale velden in en verwachhte een oven. Maar viel mee met licht briesje daar in de open velden, zeker in de schaduw van bomen ...
Boven was het wel 29C gisteren, verluchten met ramen en schuifraam woonkamer open, en boven ramen voor een achter open voor een uurke hielp niet echt veel rond 23H gisteravond. S ochtends vrij vroeg (ver)luchten is de boodschap voor woonst zonder airco. Als dat natuurlijk dagen en dagen 30C is stapelt het zich op idd.

Airco kan ik niet goed tegen, problemen met kaak en aangezicht en heb dan zeer snel pijn.

Laatst bewerkt:
Beetje dubbel, ik snap dat het een sponsor is maar die staan haaks op de prestaties van spelers. Bij de olympische spelen hetzelfde met McDonald's.
Dat is dan ook maar dubbel van de ploegleiding om zo`n sponsordeals te willen aangaan. Van een bedrijf als Coca-Cola en MacDonalds kan ik dat nog begrijpen, want een groot deel van hun doelpubliek zit daar in de tribune. Zij willen niet de spelers vertegenwoordigen, maar de toeschouwers bereiken. (en laten we een kat een kat noemen: het overgrote deel van die in de tribune hebben geen gezonde levenstijl).
Het zijn de managers van de ploegen/spelers die zwichten voor het geld.

Nu ja, dit is sowieso slechte reclame geweest voor Cola, dus ik verwacht toch ook nog dat dit een staartje gaat krijgen.

Net boodschappen gedaan én ze zijn de rekken aan het vullen. Gevolg : helft van de gangen geblokkeerd met karren.

Ik moest juist superveel hebben dus ik zet mijn kar op kant vlakbij waarbij mijn vrouw staat en ik ga over en weer om alles direct in het groot te nemen en in de kar te gooien.

Ik had natuurlijk niet gezien dat een vrouw met best wel wat trekken als die van mij (zelfde leeftijd, lengte, postuur, haarkleur én ook met een bril op) die van ons wat zit op te jagen om op kant te gaan en mijn vrouw verzet zich 5 meter en die andere vrouw neemt de plek in waar mijn madam stond.

ik kom dus af, armen vol boodschappen en terwijl ik mij buk om alles in mijn kar te leggen, gniffelt ze me toe: "verkeerde vrouw!".
Compleet in shock kijk ik op, om vast te stellen dat ze gelijk heeft: verkeerde vrouw 🤷🏼‍♀️.
Die natuurlijk plat van het lachen, en mijn madam 5m verderop zich excuseren naar die vrouw toe.
Ai, en dan zeg ik nog dat ge mijn type niet zijt.... 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Beetje dubbel, ik snap dat het een sponsor is maar die staan haaks op de prestaties van spelers. Bij de olympische spelen hetzelfde met McDonald's.
mja, ik zie eigenlijk niet in waarom cola haaks staat op de prestatie van zo`n topatleten? Cola of andere frisdranken zijn heus geen vergif, water, suiker, voedingszuur en smaakstoffen. Wat extra suikers kunnen heus geen kwaad hoor. Voor de obese supporter in de zetel thuis die geen maat kan houden is het een ander verhaal uiteraard.

Nu ja, dit is sowieso slechte reclame geweest voor Cola, dus ik verwacht toch ook nog dat dit een staartje gaat krijgen.
Langs de andere kant: slechte publiciteit is ook publiciteit. Ze komen door die stunts weer lekker veel in het nieuws, en het is nog maar de vraag of die oproepen van Ronaldo en co een significante impact zullen hebben op consumentengedrag.

Misschien wel, op jongere kijkers die ook zoals hun idool willen zijn. Maar de kijkers die dat stadium voorbij zijn, zie ik niet meteen hun levensstijl aanpassen omdat Ronaldo dat zegt.

Langs de andere kant: slechte publiciteit is ook publiciteit. Ze komen door die stunts weer lekker veel in het nieuws, en het is nog maar de vraag of die oproepen van Ronaldo en co een significante impact zullen hebben op consumentengedrag.

Misschien wel, op jongere kijkers die ook zoals hun idool willen zijn. Maar de kijkers die dat stadium voorbij zijn, zie ik niet meteen hun levensstijl aanpassen omdat Ronaldo dat zegt.
Dat is ook wel zo. Mensen gaan geen cola minder drinken omdat Ronaldo een statement maakt. Er wordt gepraat over Coca Cola, dus Coca Cola blijft relevant dus Coca Cola is content met gratis publiciteit. Die kleine beursval is geen voorbode op een implosie van Coca Cola's marktaandeel.

Dat is ook wel zo. Mensen gaan geen cola minder drinken omdat Ronaldo een statement maakt. Er wordt gepraat over Coca Cola, dus Coca Cola blijft relevant dus Coca Cola is content met gratis publiciteit. Die kleine beursval is geen voorbode op een implosie van Coca Cola's marktaandeel.
Damn hoeveel reclame voor Coca Cola kan jij in 1 post maken? Hoeveel kreeg je mss?

True, ik denk niet dat het sportieve imago van Ronaldo en zijn strak regime al veel van zijn fans heeft aangezet om wat minder bier te zuipen tijdens een wedstrijd.
Maar ik vermoed dat Coca-cola zijn verkoopscijfers nu wel even in het oog houdt en als het wat negatief afwijkt van de normale cijfers/ups and down toch wel compensatie kan eisen. Maar of ze hiervoor hun contract stop zouden zetten lijkt me ook niet echt te verwachten. Een goed gesprek over wat kan en niet, misschien de regels in het contract nog wat verscherpen , maar in the long run blijft het voordeliger dat ze hun fleske daar op tafel mogen zetten.

2 dagen richting 30C en dan wat minder (zaterdag al terug richting 23C), vind ik nog vrij doenbaar hoor. Zeker na wat we vorige zomers meemaakten.
De zomer van 2021 is nog niet begonnen :eek:
Misschien even wachten tot eind augustus / begin september, vooraleer je zoiets post (Het weer leest mee en past zich aan...)

Van Ronaldo geloof ik nog dat het hem echt voor de boodschap te doen is. Die gast ademt gezond leven uit. De twee andere zijn uiteraard gewoon aanddachtzoekers. En ik denk ook niet dat Coca-Cola dit gaat blijven aanvaarden. Vrij onrespectvol wel naar de sponsor toe.
Ik vind het nogal onnozel.

Een cola of een pintje kan perfect passen in een gezonde levensstijl. Om dan meteen een hoofdsponsor of dat bepaald product uit beeld te nemen, vind ik belachelijk. Ik snap de gedachte en boodschap die hij wil brengen wel, maar de manier waarop niet.

Ik vind het nogal onnozel.

Een cola of een pintje kan perfect passen in een gezonde levensstijl. Om dan meteen een hoofdsponsor of dat bepaald product uit beeld te nemen, vind ik belachelijk. Ik snap de gedachte en boodschap die hij wil brengen wel, maar de manier waarop niet.
Kweet niet maar -bij mij persoonlijk- is cola echt súper verslavend. Zelfs meer dan enige andere vorm van drugs of roken. Sinds thuiswerken heb ik echt mijn blikje(s) per dag nodig. Zero of light is al niet meer goed genoeg want dat "ahhhhh"-gevoel is daarbij compleet weg. Klinkt onnozel maar het is niet voor niets dat het in quasi alle scholen verboden is. Ook niet voor niets dat ze in 'murica verslaafd zijn aan de (sugar) fast food met als gevolg dat 70% overgewicht of obesitas heeft.

Ik vind het gevaarlijk dat die merken gebruik maken van sportevenementen om voor zichzelf een beter imago te creëren. Een flesje cola voor hun neus zetten geeft het beeld dat ze het drinken voor/tijdens/na de match. Leg er anders ook een pakje sigaretten? We moeten niet hypocriet doen hé want Nainggolan is daarom ook moeten thuisblijven. Het blijft allemaal enorm slecht en staat haaks op gezondheid en sportieve prestaties, punt. In en rond het stadion valt nog wat voor te zeggen maar een persoonlijke associatie wegwuiven zoals Ronaldo doet heb ik nog wel respect voor.

Laatst bewerkt:
Dat ontiegelijk irritant rotweer dat we hier de laatste jaren in de zomer hebben gehad. Nu is dat al een hele tijd (met een paar uitzonderingen hier en daar) veel warmer dan gemiddeld, met gisteren en vandaag van die verzengende uitschieters die van het hele land een soortement oven maken. Door die eerdere warme/hete dagen zit de warmte al in veel huizen en gebouwen in dus is het quasi overal zo'n plakkerig, muf, verstikkend gedoen. En dan zijn er nog van die psychopaten die dit "heer-luk" vinden ook, meestal op de radio vanuit hun studio met airco.

Dan ga je op KMI kijken en zie je dat de temperaturen eindelijk wat gaan dalen, maar dat er dan heelder dagen regen en onweer is voorspeld. Wat komt daarna, you ask? Dagen die steeds warmer en warmer voorspeld worden, en het KMI kennende gaan die voorspellingen nog elk uur omhoog gaan. Dan zijn we dus opnieuw vertrokken. Rond de 23 graden overdag met koele nachten, waarom lukt dat niet?

Wake me up when September ends.

Laatst bewerkt:
Idem, om 4u35 de klok gezien. Het was snikheet en we kunnen geen raam open zetten omdat er nabij 4 hanen zitten te krijsen naar elkaar.
(dat is de natuur, ge komt dat gewend. Nope!) Slapen zat er niet meer in.
Tegen 7u komt de schrijnwerker toe die bezig is aan mijn keuken. Die zet zijn gerief op het terras en begint te zagen, direct onweersvlaag en gieten. 't Ligt al een mooi spoor in mijn huis. Ik had daar zelfs over gedroomd en 't komt wel niet uit zeker :cry2:
Zwijg van dieren in de buurt, hier zijn het honden, ik denk dat iedere buur wel 2 honden heeft waarvan de achterbuur er 4 (die nooit buiten komen of aandacht krijgen) en de ganse nacht hoor je geblaf, gegrom, van die eetkommen die rond vliegen en kabaal maken. Ik zou bijna beginnen hopen dat men een tax op honden legt om het begrotingstekort op te lossen, dan zijn die beesten nog voor iets goed.

Voor zulke dingen mag je gerust de dierenbescherming bellen. Da's verwaarlozing.
Tjah, ze krijgen eten en drinken en ze zitten per 2 in een hok van een 10 vierkante meter. Allen zien ze er gezond uit. Ik heb al info genomen en men zegt ook dat dit erg moeilijk te bewijzen is want het is het woord van de eigenaar tegen het woord van diegene die klacht neerlegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan