Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor revalidatie door accident en zit nu met een verlamde arm.
Onlangs vroeg ik de boodschappenhulp om mijn vuilniszak te zetten in de bergruimte naast de trap.
Toen ik de vuilniszak wou buiten zetten merkte ik dat mijn fiets verdwenen was die in de bergruimte stond.
Door iemand in het gebouw zal het niet geweest zijn, op 1ste verdiep woont een vriendelijk moslimkoppel, daarboven een vrouw van 77 jaar en net onder mij een alleenstaande vrouw die zwanger is.
Het moet dus iemand van buiten geweest zijn maar hoe is die voorbij de voordeur van het appartement geraakt en hoe kon die weten dat er een opbergplaats was met een fiets ??
Het enige dat ik kan bedenken is dat het een vorige huurder was die een sleutel heeft en opeens om een of andere reden mijn fiets heeft gestolen.
Door mijn arm zou ik die fiets niet kunnen gebruiken maar het is een bizar geval.

Ben lange tijd in het ziekenhuis gelegen voor revalidatie door accident en zit nu met een verlamde arm.
Een goeie revalidatie gewenst!

Is je verlamde arm die waar je je horloge draagt? Anders zou ik aanraden om te wisselen, want blijkbaar moet je die goed tonen om aantrekkelijk te zijn.

Het kan ook zijn dat er kinderen zijn die geen deftige fiets hebben. Ik had op die leeftijd enkel een aftandse BMX, dus zonder vitessen. Daar 3 km op rijden en een brug over rijden zou toch wel een inspanning zijn denk ik. Al lijkt 3 km wandelen mij meer dan doenbaar voor kinderen van 10-11 jaar.
nog voor dak 10 jaar was had ik al droppings gedaan 10km van huis, 10km veldloopwedstrijden... gaan mountainbiken en rotsklimmen in de ardennen...

en hier gaan ze bleiten over een brug... ze kweken gewoon mietjes op die manier

nog voor dak 10 jaar was had ik al droppings gedaan 10km van huis, 10km veldloopwedstrijden... gaan mountainbiken en rotsklimmen in de ardennen...

en hier gaan ze bleiten over een brug... ze kweken gewoon mietjes op die manier
Okee, het jouwe is nu wel drastisch, maar ik zie ook niet in hoe die brug het probleem kan zijn, doe ze voor mijn part te voet en de rest met de fiets?
In het 5de leerjaar ging ik ook gewoon met de fiets naar school 5km verderop (ook met een brug!) en bij HEEL slecht weer namen we de bus. Bijna nooit dus want de bus was een pak minder leuk dan fietsen. 😁

Okee, het jouwe is nu wel drastisch, maar ik zie ook niet in hoe die brug het probleem kan zijn, doe ze voor mijn part te voet en de rest met de fiets?
In het 5de leerjaar ging ik ook gewoon met de fiets naar school 5km verderop (ook met een brug!) en bij HEEL slecht weer namen we de bus. Bijna nooit dus want de bus was een pak minder leuk dan fietsen. 😁
Ligt het soms ook niet aan de (over?) bezorgdheid van de ouders?
Mijn nichtje bijvoorbeeld, zit in het zesde studiejaar en mag nog steeds niet alleen naar school gaan. De school ligt letterlijk op 500 meter van hun deur, ze moet enkel een straat oversteken.

Eneco.

Begin dit jaar hebben ze ons voorschot al verdubbeld. Vervelend, maar de normale gang van zaken tegenwoordig vrees ik (240€ => 499€).

4 maanden geleden stond ineens het aanbevolen voorschot op 1350€ (!!!) op hun site. Na een telefoontje bleek het om een fout op de website te gaan. Geen zorgen maken zeiden ze. Sindsdien zakt dit bedrag maandelijks met grofweg 100€.

Gisteren krijg ik een mailtje dat ze eenzijdig mijn voorschotbedrag gaan aanpassen naar 930€ ... Intussen liggen er zonnepanelen en zijn we sterk op ons verbruik gaan letten. Dus volgens mij is dat bedrag nog steeds veel te hoog.

Wanneer ik via mijnenergie.be hetzelfde contract bij hen zou afsluiten kom ik uit op een voorschot van 540€, wat mijn vermoeden bevestigd. Ik krijg dus sterk het gevoel dat ze er mij voor 400€ per maand willen opleggen. Klantendienst was onbereikbaar.

Dus ja ... Dit weekend toch maar eens zien voor een andere leverancier. Ik ben hun gezever en fouten kotsbeu.

Ivm uitstap, ze verliezen te voet wel makkelijk 2 uur met naar en terug gaan.
En een fiets heeft inderdaad niet elk kind.

Ivm uitstap, ze verliezen te voet wel makkelijk 2 uur met naar en terug gaan.
En een fiets heeft inderdaad niet elk kind.
Als je 2u nodig hebt om 6km te stappen, scheelt er ferm iets met dat tempo. Je moet ze laten stappen, niet kruipen!

En idd, niet ieder kind heeft een fiets. Maar doorgaans heeft elk gezin wel ergens 1 fiets. En vaak zijn er leerkrachten ook die die dag dan met de fiets komen in die van hen uitlenen indien nodig.

Als je 2u nodig hebt om 6km te stappen, scheelt er ferm iets met dat tempo. Je moet ze laten stappen, niet kruipen!

En idd, niet ieder kind heeft een fiets. Maar doorgaans heeft elk gezin wel ergens 1 fiets. En vaak zijn er leerkrachten ook die die dag dan met de fiets komen in die van hen uitlenen indien nodig.
Ooit al met pak met 2 klassen, 40 kinderen gaan wandelen? Die stappen geen 4 a5 km/uur hoor.

Ander voorbeeld, een kind valt veel harder met de fiets dan te voet en in een tijd waar ouders direct met klachten smijten en advocaten dreigen snap ik het punt van de wagen zeker.
Daarvoor keur ik het niet goed natuurlijk.

Zoals oldskooler al zei,als je veel naar camel toe googled komen ze zo bij u terecht🤣
img.png

I don't remember any of this. :wtf:

Jehova's getuigen die de hele straat afgaan en bij mensen aanbellen.
Ik vraag me af wat hun succesratio is op dat vlak, er gaan toch echt bitter weinig mensen zijn die daar oprecht tijd voor vrij maken en dan ook nog eens toehappen?

Ik vraag me af wat hun succesratio is op dat vlak, er gaan toch echt bitter weinig mensen zijn die daar oprecht tijd voor vrij maken en dan ook nog eens toehappen?
1 gered zieltje, de 39 anderen zullen eeuwig branden in de hel.

Ik heb dat nooit begrepen, enerzijds steken ze veel tijd in het bekeren van mensen. Maar langs de andere kant zeggen ze dat alleen de beste X aantal jehova’s naar de hemel kunnen. Dat is bijna een pyramideschema eigenlijk.

Gisterenochtend vroeg rond 6.30u à 7u staan ze hier wat verder in het straat om in opdracht van Fluvius de street open te breken om aan de leidingen en kabels te werken. Dezelfde plaats als waar ze eerder dit jaar al eens alles hebben opengebroken en een week bezig waren. Ik keek eens op de Geopunt website en zie ik daar staan: 'Andere aannemer heeft dit niet volledig uitgevoerd, nu krijgen wij de opdracht om de leidingen en kabels op te zoeken en verder af te werken.' :wtf:
Beginnen dan zo vroeg en zijn om 14u weer weg. Ik denk dat alles zo goed als gedaan was want ze waren het weer terug aan het toeleggen. Vanochtend zelfde uur zijn ze hier terug om dan nog anderhalf uurtje of zo bezig te zijn om dat kleine stukje nog toe te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan