Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wow show-off met je schtijl plaatje naast je nickname. Hoe heb je dat gedaan?Account-upgrade: BeyondGaming Exclusive Member (1 Jaar) (Pieterman)
Inderdaad. Hij is bescheten. De helft gaat effectief naar haar.Maar zo werkt het niet volgens mij, zal 50/50 zijn. Toch van wat na het ja-woord is aangekocht.
Wow show-off met je schtijl plaatje naast je nickname. Hoe heb je dat gedaan?
Hij kan net zomin spullen gaan verbergen als zij.Kameraad die pas echt gescheten is, alleen snapt hij het nog niet.
Een echtscheiding in zicht, wonen al apart een paar weken.
Hij zit nog in het huis. (Rekeningen komen wel af uiteraard.)
Maar getrouwd met gemeenschap van goederen.
Hij is maar bezig van van dan moet zij dit en dat maar afkopen, want het staat op zijn naam.
Maar zo werkt het niet volgens mij, zal 50/50 zijn. Toch van wat na het ja-woord is aangekocht.
Hij heeft ooit ook de grootste kosten gedragen. Aan het huis, inboedel, ...
Zij deed maar een deeltijdse onderbetaalde job.
En nu lijkt het zo te worden dat ze op alimentatie uit is etc.
Naïeve kloot ook.
Goed alweer dat ik nooit in zo'n valstrik ben getrapt.
Ik heb hem al meegegeven dat wat hem dierbaar is, best elders onderbrengt, voor wanneer hij werken is en zij met haar familie de boel leeg komen halen.

Mja ook al gezegd, maak van alles een foto.Hij kan net zomin spullen gaan verbergen als zij.
Facturen zoeken en foto's nemen als bewijslast dat de spullen van hen waren en in huis aanwezig waren is een pak nuttiger en wettiger
Alimentatie kan voor een partner enkel zo lang het huwelijk heeft geduurd. Hopelijk niet te lang getrouwd?
En idd, alles wat na het het huwelijk werd gekocht is 50/50 en niet van hem persoonlijk.
Scheiden = dure lessen leren helaas.![]()
Leuven is als universiteitsstad nu wel een van de duurste steden in Vlaanderen. Ik zou toch ook een verhuis overwegen.Ik begin op een bepaald vlak toch soms wat verzuring op te merken bij mezelf, en eigenlijk kan ik er best weinig aan doen. Mijn situatie is als volgt: 25 jaar, en ik woonde tot over een jaar terug samen met mijn ex. Ik ben erbij weg gegaan (goed wetende dat het voor mij een pak moeilijker ging worden). Nu is na de relatie qua financiën het voor haar een pak makkelijker. Rijke ouders, goed gesponsord, een goedbetaalde job en cohousing met vriendinnen. En nu zit ik dus alleen te zoeken naar een studio/appartement ik het Leuvense. En ik ben het fucking spuugzat.
Ik werk al maanden mijn kl*ten er af (zorgfunctie) en verdien zo'n goeie €1700 per maand. Ze zeggen altijd dat je ongeveer 1/3e mag uitgeven dus is mijn huurbudget dan pakweg 550/600 euro. en ik vind hier ik die klotestad bijna niks deftigs om te huren, en ik wordt misselijk bij de gedachte dat ik voor de komende jaren 600 euro moet betalen voor een studio waar ik niet eens al m'n gerief in kwijt kan.
Zie ik net een artikel verschijnen dat ze in't stad hier de laatste goedkope parking gaan afbreken en er terug een blok op gaan zetten. Alle nieuwe blokken ginder zijn appartementen die beginnen vanaf een half miljoen. Dus minder shoppers naar de stad, nog meer lege winkels en nog meer onbetaalbare woningen voor de happy few die in een bijna dode stad willen komen wonen.
Echt, fucking Leuven. Ik heb het er zo fucking hard mee gehad. Ik heb het gevoel dat de laatste 10 jaar die stad alleen maar doodgebloed is en ze het er alleen maar slechter vanaf brengen. Enige reden waarom ik hier blijf is omdat m'n werk en sociale leven er is, maar hoe langer hoe meer zit het wel in m'n hoofd van gewoon naar een compleet andere kant te verhuizen. Deze week was er ook een collega van mij (niet veel ouder dan ik) naar een huis aan't kijken dat ze samen ging kopen met haar vriend voor slechts 600.000 euro. En ik ben letterlijk weg moeten gaan omdat ik er lastig van aan't worden was met al hun fucking luxeproblemen. Want ohja, er zit geen kookeiland bij. Sommige mensen leven toch echt wel in een heel beperkte bubbel en zijn stekeblind voor alles wat rond hun gebeurd.
Zo, dat moest er even uit.
Absoluut. Het is hier vooral duur omdat het aanbod beperkt is en dan vooral uitgaat naar ofwel studenten die voor een appel en een ei iets kunnen huren (waarom zijn zelfs die luxekoten in vergelijking zoveel goedkoper?) ofwel hoger opgeleiden die ofwel met 2 zijn, ofwel een loon hebben van +2,5.Leuven is als universiteitsstad nu wel een van de duurste steden in Vlaanderen. Ik zou toch ook een verhuis overwegen.
Het is ook beter voor je gemoed om niet mee te gaan in dat "opbod" (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) dat je soms hoort van mensen in verband met zaken zoals huizen. Ik heb destijds een klein appartement gekocht omdat ik niet meer nodig had(en ik realiseer me dat dit al een luxe is), en een vriendin lachte mij praktisch uit met mijn kleine badkamer. Want als vent alleen moet je daarin kunnen dansen ofzo. Ondertussen woont zij in haar nieuwbouw droomhuis, waardoor we jaren moesten horen hoe duur alles wel is, en dat nu eigenlijk al mankementen vertoont omdat alles zo goedkoop mogelijk moest gebeuren. Maar het is wel groot.
Gewoon je eigen ding doen volgens je eigen middelen.
Al meerdere keren gehoord dat zo'n achterbakse zaken gebeuren achter de rug om. Een hele hoop mensen zijn bekrompen en wraaknemend ingesteld. Zoals anderen reeds vermeldden, foto's nemen en de USB niet thuis laten rondslingeren, want dat gaat ook mee in de zak van Sinterklaas.Ik heb hem al meegegeven dat wat hem dierbaar is, best elders onderbrengt, voor wanneer hij werken is en zij met haar familie de boel leeg komen halen.
Maar ongelijkheid is er altijd op een bepaald niveau hé. En geloof mij dat valt in België nog goed mee. Idem voor de meerprijs van de steden, misschien net omdat we zo'n klein land zijn met honkvaste mensen (waarom naar een stad verhuizen als je ook een uur kan pendelen).Absoluut. Het is hier vooral duur omdat het aanbod beperkt is en dan vooral uitgaat naar ofwel studenten die voor een appel en een ei iets kunnen huren (waarom zijn zelfs die luxekoten in vergelijking zoveel goedkoper?) ofwel hoger opgeleiden die ofwel met 2 zijn, ofwel een loon hebben van +2,5.
Nu ja, ik zou hier het liefst toch dichtbij blijven aangezien ik hier ben opgegroeid en ik elders helemaal opnieuw zou moeten beginnen.
Ik lig er, zoals je aangeeft, ook niet echt wakker van hoor. Op bepaalde vlakken ging het hier altijd minder vlot dan op een ander en ik heb dat altijd wel kunnen plaatsen. Maar het is met momenten toch soms ook wel verdomd oneerlijk en het maakt het voor mij heel erg moeilijk om met bepaalde mensen om te gaan die een compleet ander verhaal hebben.
Al bij al steekt het gewoon tegen dat ik mensen rond mij zie die veel minder moeten doen dan mij maar veel meer hebben. En da's eigenlijk geen jaloezie, wel wat teleurstelling in onze 'maatschappij'. Je kunt jezelf nooit vergelijken met een ander, maar dat doen anderen wel in jouw plaats.
Ik denk dat hij er eerder moeite mee heeft met het feit dat ze dit constant onder je neus komen wrijven hoor. Ik heb ook zo vrienden. Toffe gasten, maar als het over geld gaat willen ze altijd uitpakken.Maar ongelijkheid is er altijd op een bepaald niveau hé. En geloof mij dat valt in België nog goed mee. Idem voor de meerprijs van de steden, misschien net omdat we zo'n klein land zijn met honkvaste mensen (waarom naar een stad verhuizen als je ook een uur kan pendelen).
Ik ken ook mensen die een gigantisch huis hebben gezet, vader aannemer en had een grond liggen. Uiteindelijk ook maar normaal dat die mensen wat geholpen worden en zo voordeel ondervinden vind ik, hoe zou je zelf zijn.
Ja ok, zo'n vrienden heb ik gelukkig niet echt, op misschien de persoon die ik al had vermeld na.Ik denk dat hij er eerder moeite mee heeft met het feit dat ze dit constant onder je neus komen wrijven hoor. Ik heb ook zo vrienden. Toffe gasten, maar als het over geld gaat willen ze altijd uitpakken.

een app zoek je in de app storeZoek een app op de buiten.
Steden worden sowieso onbetaalbaar.
Men wilt mensen naar de stad doen trekken, ecologisch en zo, maar de mensen hebben het geld niet.
+ steden worden een gevangenis. Mobiliteit gaat eraan.

Exact, je krijgt constant commentaar van mensen die er geen besef van hebben hoe moeilijk het soms voor anderen is. En je kunt het hun moeilijk kwalijk nemen omdat ze simpelweg niet beter weten.Ik denk dat hij er eerder moeite mee heeft met het feit dat ze dit constant onder je neus komen wrijven hoor. Ik heb ook zo vrienden. Toffe gasten, maar als het over geld gaat willen ze altijd uitpakken.
Sint Jacob?Zie ik net een artikel verschijnen dat ze in't stad hier de laatste goedkope parking gaan afbreken en er terug een blok op gaan zetten.
Nope, Minckelers pal in't centrum. Daar gaan ze dan een nieuwe fancy blok plaatsen die hoort bij al die afgrijselijke nieuwbouw aan de vaart waar enkel de trendy-few woont. Een ex van mij woont daar nu ook, mss is er toch een beetje jaloezie bijSint Jacob?
Maar inderdaad, Leuven is erg duur voor wat het te bieden heeft (afgezien van de schitterende centrale locatie in het land). Woon zelf in Heverlee, maar zoeken toch ook om er weg te gaan naar een goedkopere regio (en ja, er wordt naar de andere kant van de taalgrens gekeken).
. En ik ben zelf opgegroeid vlak naast de taalgrens maar eenmaal middelbaar zat ik altijd in Leuven, en alles speelt zich daar nu nog steeds af. Heverlee en andere gemeentes rondom blijven ook maar stijgen qua prijs. Het ideaal beeld zou zijn van nu enkele jaartjes in't stad te wonen, iemand tegen te komen en dan richting Beauvechain of Jodoigne te gaan zien. Daar zijn straten waar je meer Vlaams dan Waals hoort.