Dat begint zowat de enige leefbare optie te worden, maar da's eigenlijk iets waar ik zelf geen zin in heb. Ik heb enorme nood aan iets van mezelf zonder naar anderen te moeten kijken. Maar op een appartementje zonder buiten te kunnen word ik wel knettergek.Zoek u gewoon iets co-housing buiten Leuven
Nog een ergernis van de dag (nu dat ik toch al bezig ben). De overheid dat soms zo'n bende prutsers is.
Ik ben niet zo'n voorstander van onze 'technologische vooruitgang' zo lang het niet deftig marcheert. Neem nu de eId readers. Ik krijg een mail dat ik mijn e-gov mailbox moet activeren om mijn fiscale fiches te raadplegen. Enige manier om er op te geraken is via eId, tokens of Itsme. Ofwel een account aanmaken. Als je op de laatste 3 opties klikt heb je al snel door dat je voor alle alternatieven van een eId toch eerst een eId nodig hebt om jezelf te registreren of je moet naar een registratiekantoor. Ik zoek op hun website naar een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt' maar wordt telkens via hun zoekfunctie teruggeleid naar de infopagina om een registratiekantoor te zoeken. Werkt dus niet.
Dan maar via omwegen gezocht en uiteindelijk gevonden dat het enigste registratiepunt in Brussel ligt, en je dit niet kunt doen in je lokale gemeentehuis.
Dus het komt erop neer dat je ofwel een eId reader moet hebben, ofwel er eentje moet lenen, ofwel naar Brussel moet met paard en kar. Maar hun 'wat als je geen eId reader hebt' is dus compleet nutteloos.
Ik ga dus voor optie 2 en leen er eentje van iemand. Ik installeer het programma en het testprogramma en beiden werken. Ik installeer de addons, plugins, plugouts en buttplugs die nodig zijn om deze te gebruiken via Chrome. Ik ga terug naar de mailbox voor mijn fiscale fiches en ik krijg telkens een foutmelding om in te loggen, maar ze weten zelf niet waarom.
Lastig lastig, dus doe ik het hele proces opnieuw op een andere pc met Firefox en daar werkte het uiteindelijk wel (in realiteit zijn we al een uur verder). En dan krijg je de melding 'hou uw pincode bij de hand'. Alsof ik die f*cking pincode nog weet liggen van een kaart die ik nooit gebruik.
Dan ga je uit goede gewoonte terug naar de site van de overheid en geef je aan dat je geen pincode meer hebt, en dan sturen ze je terug naar de pagina over een registratiekantoor 'Bij jou in de buurt'. Die pagina stuurt u terug naar de zoekpagina die u telkens weer terugstuurt naar de pagina die u terugstuurt naar de zoekpagina die u stuurt naar de vorige pagina die... En zo is de cirkel rond

Uiteindelijk weet ik wel dat ik voor die pincode langs het gemeentehuis kan gaan, maar da's pas open op maandag, en dan moet ik werken, en ik moest de e-box ten laatste vandaag activeren.
Dat zijn toch Afrikaanse toestanden, niet?
.