Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, het gaat niet echt over dat vaccin zelf, het is eerder kritiek op waarom de US weer sneller is met hun goedkeuring, en waarom we eigenlijk die vaccins al niet beginnen stockeren in afwachting van europese goedkeuring.

Voila, nu heb ik het toch gezegd :p (maar we kunnen misschien wachten met de discussie tot het coronatopic opnieuw open gaat)
Ja, op die manier is het idd meer iets voor het coronatopic. Veder ga ik er hier niet op in gaan want anders heeft het niet echt nut dat het originele topic gesloten geweest is.

Dat begint zowat de enige leefbare optie te worden, maar da's eigenlijk iets waar ik zelf geen zin in heb. Ik heb enorme nood aan iets van mezelf zonder naar anderen te moeten kijken. Maar op een appartementje zonder buiten te kunnen word ik wel knettergek.
Ga richting Tienen, daar krijg je nog wat waarde voor je huurgeld.
Ik woon nu al +- 15 jaar rond Leuven en kom steeds minder in de stad zelf. Als ik nog eens ooit verhuis is het richting een regio met redelijke prijzen waar je nog iets voor je geld krijgt.

Maltitol. De suikervervanger van de Duivel.

Ik heb al last als 1 snoepje eet met Maltitol, maar nu heb toch wel per ongeluk de suikervrije Boerinneke gekocht, en dus vanochtend 4 sandwichen gegeten met choco. Dat zit dus VOL met Maltitol.

Gevolg: de hele dag maagpijn, geborrel en toiletbezoeken. Dat product zit tegenwoordig in meer en meer suikervrije dingen, dus ik ga echt moeten beginnen met ingrediënten lezen. Veel mensen hebben pas last vanaf 30 gram of meer, maar ik krijg al krampen van een snoepje, laat staan een ontbijt op basis van.

Ergens kaderend in het coronatopic, maar dan in het algemeen. Het vingertje dat omhoog gaat als iemand ervoor uitkomt dat hij het efkens moeilijk heeft. Als het zo simpel was als "zoek u een andere bezigheid" of "trek u dat allemaal eens niet aan, er zijn mensen die het moeilijker hebben" zouden die mensen er zelf allemaal wel uitkomen.

Iedereen heeft recht om eens te zeggen dat het slechter gaat, zéker in tijden als deze waarin contact heel vaak beperkt blijft tot online contact. Je kan het zelf niet lastig vinden, maar een beetje begrip in de tijden waarin we zitten zou het voor iedereen al veel makkelijker maken. Vandaag ook op de regionale TV één of andere domme gans van een influencer: "mijn tip tegen een dip is de dip niet toelaten" --> die mensen zouden dus veel beter zwijgen.

Vandaar voor @puni (en de vele anderen die er ongetwijfeld mee sukkelen), als het niet gaat, babbel erover. We zijn een community, als je hier steun kan vinden, aarzel niet :hug:

Van die advertenties die vage, absurde foto’s gebruiken, vermoedelijk om u uit nieuwsgierigheid te laten klikken.

Voorbeeld:

9-DD53324-9382-40-E7-A583-13-F7-F3-E50009.jpg

Sokken bestellen bij Stance voor 41€, briefje in de bus van bpost "u dient 36,31€ bij te betalen voor ontvangst (douanekosten)" ondanks advertising dat er geen import duties moeten besteld worden op hun site, dan bespaar ik mij wel de moeite om het te gaan ophalen en kan het binnen 14 dagen terug naar daar voor een refund.

Van die advertenties die vage, absurde foto’s gebruiken, vermoedelijk om u uit nieuwsgierigheid te laten klikken.

Voorbeeld:

9-DD53324-9382-40-E7-A583-13-F7-F3-E50009.jpg
Een aardappel met een paddenstoel die eruit groeit?

De manier waarop 'KO' kilo's verliest door toedoen van maltitol lijkt me een betere manier voor de minder getrainde maag.

Da's ne fuckin kiwi met vers gesmolten kaarsvet. Eet ene en ge hebt de ganse dag in niks goesting meer.

Sokken bestellen bij Stance voor 41€, briefje in de bus van bpost "u dient 36,31€ bij te betalen voor ontvangst (douanekosten)" ondanks advertising dat er geen import duties moeten besteld worden op hun site, dan bespaar ik mij wel de moeite om het te gaan ophalen en kan het binnen 14 dagen terug naar daar voor een refund.
Waarom heb ik de indruk dat al die extra douanekosten en nieuwe regels rond kosten voor verzendingen (zéér binnenkort) averechts gaan werken? Wie gaat straks nog iets bestellen vanuit de UK of oa vanuit China of zelfs de USA (nadat die 22€ wegvalt voor geschenken/gifts)?

En als je al iets bestelt, en je moet bijbetalen, dan voorzie ik massale weigeringen en terugzendingen.

Waarom heb ik de indruk dat al die extra douanekosten en nieuwe regels rond kosten voor verzendingen (zéér binnenkort) averechts gaan werken? Wie gaat straks nog iets bestellen vanuit de UK of oa vanuit China of zelfs de USA (nadat die 22€ wegvalt voor geschenken/gifts)?

En als je al iets bestelt, en je moet bijbetalen, dan voorzie ik massale weigeringen en terugzendingen.
Das toch de bedoeling van die extra invoerrechten? Ervoor zorgen dat ge op onze interne markt zou kopen eh. :)

Das toch de bedoeling van die extra invoerrechten? Ervoor zorgen dat ge op onze interne markt zou kopen eh. :)
Dat is handig als het item, ook op onze interne markt voorradig is. Zeker voor voeding kan dat wel eens lelijk tegenvallen. :p

Ik heb graag van die Italiaanse salade dressing. Vroeger vond je die terug in de Carrefour maar die dressing vind je nu echt nergens meer in België (Deze had blijkbaar te weinig succes). In de UK vind je die nog wel. Idem voor A1 steak saus. Lekkere saus voor een biefstukje.

Allemaal zaken die ik graag lust maar waar ik straks veel extra kosten moet op betalen voor iets dat NIET beschikbaar is in ons landje.

Dat is handig als het item, ook op onze interne markt voorradig is. Zeker voor voeding kan dat wel eens lelijk tegenvallen. :p

Ik heb graag van die Italiaanse salade dressing. Vroeger vond je die terug in de Carrefour maar die dressing vind je nu echt nergens meer in België (Deze had blijkbaar te weinig succes). In de UK vind je die nog wel.

Idem voor A1 steak saus en van die pickles van de McDonalds. Allemaal zaken die ik graag lust maar waar ik straks veel extra kosten moet op betalen voor iets dat NIET beschikbaar is in ons landje.
Italiaanse salade dressing. Zou die misschien verkrijgbaar zijn in... Italië? :p
Interne markt = EU eh :)

Volgens mij is het alleen Italiaans in de naam en komt het oorspronkelijk vanuit de USA? ;)
Ik heb deze saus alvast nog nooit gevonden in een Italiaanse winkel (online). Ik ben ook al eens naar Italië op verlof geweest, en daar vond ik het ook nergens terug.

Maar goed, we werken ons er wel rond. Je hebt nog altijd de StoneManor in Everberg (Engelse winkel in België) , je hebt ook online winkels, voornamelijk uit Frankrijk en Nederland die wel eens die zaken op voorraad hebben en inderdaad voor China (niet voeding) kunnen we altijd het iets duurder aankopen op onze eigen markten hé :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan