Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als je die usernames ziet vraag je je toch af wat er van al die mensen is geworden.
Ik heb nog steeds dezelfde username en profiel als in 2002.

Wat er van mij is gekomen? Ondertussen een 4de film gemaakt die op geen kloten trekt.

Weet je wat pas echt fijn is wanneer je niet al te graag vliegt en je over een kleine 2 weken het vliegtuig instapt? Ahwel, dat is een nieuwsbericht over een crash van een vliegtuig met 242 inzittende personen!! En wisten jullie ook al dat er nog nooit een crash is geweest met dit type vliegtuig!!! :woohoo:
Zo hebben ze ook geprobeerd om mij schrik aan te jagen, maar die vlieger zal niet opgaan.

Natuurlijk is het niet zo eenvoudig, maar bv in China is dit wel een enorme meerwaarde op bepaalde vlakken om zo snel te kunnen reageren en kan je je wel afvragen of al die procedures en mogelijkheden tot hinderen a.d.h.v. buurtcommitées en dergelijke niet wat te ver gaan en misschien wat ingedijkt moeten worden.
Dat wordt hier nogal rap geroepen ja, tot het in uw eigen omgeving gebeurt. Dan is men maar al te blij dat er zoiets bestaat als democratie, rechtspraak enzoverder. Los daarvan is het hier idd problematisch dat één ambetanterik projecten volledig stil kan leggen.
De kans dat de jouwe crasht is door die crash al beduidend minder. Wees blij. :unsure:
Zo werkt statistiek helaas niet. Als dit de eerste crash van dit type was zou je zelfs kunnen zeggen dat de kans op een crash nu groter is geworden (want niet meer 0). Happy flight!
Stonden alle Dreamliners niet ook een hele tijd aan de grond wegens algemene problemen, een paar jaar terug (dus niet enkel TUI)?
Je zal het over de 737 max hebben, die hebben 20 maanden aan de grond gestaan na twee crashes. Al hebben de Dreamliners in hun beginjaren dat ook een paar maanden moeten doen i.v.m. de batterijen.

Kans is toch klein dat het telkens een leerling piloot is die vliegt? En als de begeleider een beetje verantwoordelijk is dan laat hij hem niet starten op een helling. Zo naar omhoog is niet gemakkelijk ze. :unsure:

ik krijg hier om de zoveel tijd een immo conversatie doorgestuurd via mail

in de mail kan je dus heel de historiek lezen dat het altijd gestuurd is naar [email protected] terwijl ik [email protected] ben. Het is dus blijkbaar een naamgenoot van mij. Een Tim kan het niet zijn, want de laatste in de rij verandert dus continue de v in voornaam en doet dan reply all :laugh:

Wel fijn om weten wat ik allemaal in spanje heb van vastgoed.

Wit-Rusland tot voor een paar jaar de laatste dictatuur van Europa genoemd dat zelf migranten binnenhaalt om naar de Poolse grens te drijven en in de EU migratiecrisissien te veroorzaken. Van dat Wit-Rusland kan België iets leren?
Los daarvan éh, ik keur het zeker niet goed, ik heb hier in '21 naast een hotel waar ik m'n elektrische wagen ging laden aan een openbare laadpaal effectief die migrantengroepen zien vertrekken met taxi's (equivalent van Uber), naar wellicht de grens... Volgestouwd met elk hun baggage om ruimte te optimaliseren, en een andere taxi dan weer vol met mensen met op hun schoot nog eens bagage. En maar staren dat ze deden naar m'n BE nummerplaat.

Het enige wat België en de EU daarvan kunnen leren is dat het zich beter moet wapenen en nog betere maatregelen nemen tegen zo'n landen en vooral ook meehelpen EU grenzen te verdedigen en de Polen, Litouwers e.a. landen die aangrenzen, helpen.

Echt hé, is it ignorance or is it stupidity?
:rolleyes: 'k Zal wel beter kennis hebben over het land zeker? Komt gij eens naar hier van achter uw keyboard & monitor om zelf te oordelen éh.
De Westerse pers is natuurlijk biased en zal niet de mooie kanten tonen. Het blijft in ieder geval een dictatuur, en telkens ik hier van die specialekes zie die ernaar verwijzen, wordt ik eraan herinnerd dat het walgelijk gruwelijk is wat er hier gebeurd achter de schermen en de censuur 'kan' gebeuren. Maar als men de politiek naast zich legt, kan men hier algemeen best wel goed leven.

Ja, dat de EU niet moet toestaan dat landen als Wit-Rusland migratiecrisissen creëren als wapen om de EU te ondermijnen.

Los daarvan, het is niet omdat een bepaald land een dictatuur is/was waar het slechter vertoeven is dan in België, dat men er geen lessen uit kan trekken.
Hoe kan je zoiets gaan tegenhouden? We kunnen de illegalen in Calais met hun boten richting UK al niet tegenhouden net als een groot deel Afrikaanse vluchtelingen die de middelandse zee oversteken vanuit Libië en Marokko, laat staan de drugskoerriers die vanuit Marokko tonnen vervoeren naar Spanje. Het is niet meer dan een extra route die vluchtelingen gevonden hebben, al dan niet met de hulp van de overheid van BY. Ik vermoed dat het nu wel ferm verminderd is omdat Polen hun grenzen goed bewaakt.

Goh, het wordt misschien te filosofisch, maar veel van die "lessen" gaan gewoon hier niet op lijkt me. Een land waar mensen opgepakt en gemarteld worden door de politie omdat ze te kritisch zijn voor de regering, dat is gewoon een heel andere context hé. Het is een beetje zoals mensen die zuchten hoe China in alles sneller kan gaan.
Akkoord, maar naast die jammerlijke punten zijn er ook wel troeven. Bv. extreem lage criminaliteit, (behalve dan corruptie op het hoogste niveau). Ge kunt uw smartphone op straat laten liggen of op tafel in een restaurant, niemand die 't zal stelen, wel naar de politie brengen bv...
Kwalitatieve gezondheidszorg (volledig gratis zonder verzekering in publieke instellingen, en als je net wat extra service wenst betaalbaar in de privé).
Infrastructuur, brede wegen, goed doordacht, zeer goed en betrouwbaar openbaar vervoer. De Lijn, NMBS, MIVB en consoorten kunnen er zeker wat van leren. In amper een jaar werd hier een nieuwe metrolijn bijgebouwd. In de 4 jaar dat ik hier niet meer was geweest een volledig nieuwe wijk met wolkenkrabbers enz... Alle infra en wegen worden ook regelmatig goed onderhouden. Enz.

dat ik zo moeilijk "nee" kan zeggen tegen m'n kameraad/drinkebroer.

Onze vrouwen vanavond op stap , ik had me er eigenlijk op verlekkerd om eens in mijn eentje die documentaire van "Steve bannon - master manipulator" DVD te bekijken die ik onlangs had gekocht.

Maar nee, net telefoon gekregen van m'n kameraad om weer eens de bloemetjes buiten te zetten, naar haast wekelijkse gewoonte.
En ik weet dat hij dat zo leuk vind, ik meestal ook wel, dus heb maar toegezegd.

Maar feitelijk zou ik gewoon liever thuis blijven bij mijn kat, nu die weer zo onwel is :(

Hoe kan je zoiets gaan tegenhouden? We kunnen de illegalen in Calais met hun boten richting UK al niet tegenhouden net als een groot deel Afrikaanse vluchtelingen die de middelandse zee oversteken vanuit Libië en Marokko, laat staan de drugskoerriers die vanuit Marokko tonnen vervoeren naar Spanje. Het is niet meer dan een extra route die vluchtelingen gevonden hebben, al dan niet met de hulp van de overheid van BY. Ik vermoed dat het nu wel ferm verminderd is omdat Polen hun grenzen goed bewaakt.
Gho, als je afkomt met 'Wir schaffen das' moet je na datum niet klagen dat allerhande migranten Europa binnenkomen.
Hoe hou je zoiets tegen? Je haalt het zelf aan: grenzen beter bewaken, snellere afhandeling dossiers, beter terugkeerbeleid, ...
Dat dit allemaal zo simpel niet is en geld kost besef ik wel maar het is niet zo dat er niets te doen valt.
Maar bon laten we hier geen migratietopic van maken.

dat ik zo moeilijk "nee" kan zeggen tegen m'n kameraad/drinkebroer.

Onze vrouwen vanavond op stap , ik had me er eigenlijk op verlekkerd om eens in mijn eentje die documentaire van "Steve bannon - master manipulator" DVD te bekijken die ik onlangs had gekocht.

Maar nee, net telefoon gekregen van m'n kameraad om weer eens de bloemetjes buiten te zetten, naar haast wekelijkse gewoonte.
En ik weet dat hij dat zo leuk vind, ik meestal ook wel, dus heb maar toegezegd.

Maar feitelijk zou ik gewoon liever thuis blijven bij mijn kat, nu die weer zo onwel is :(
alles is weer peis en vree tussen Elon & Trump.

Mijn werklaptop waar het geluid meestal op vrijdagnamiddag een rare echo heeft. Op andere dagen gek genoeg niet en herstarten helpt niet. Misschien een teken van het universum dat ik de laptop maar moet toegooien en meer moet genieten van mijn leven.

Mijn werklaptop waar het geluid meestal op vrijdagnamiddag een rare echo heeft. Op andere dagen gek genoeg niet en herstarten helpt niet. Misschien een teken van het universum dat ik de laptop maar moet toegooien en meer moet genieten van mijn leven.
Of teken dat de werk stress doorheen de week opstapelt tot je 's vrijdags begint te hallucineren?
Maar ook dan: laptop dicht en genieten :wink:

Communicatie met iemand die thuis werken zou uitvoeren:

"Beste, kan ik vrijdag [datum] om 11u dit terplekke komen bespreken."
- Neen, ik heb die voormiddag verplichtingen op mijn werk, maar ik kan wel vanaf 13u thuis zijn, is de namiddag mogelijk?
"Beste, zou 8u die dag mogelijk zijn?"

Ja, wat denk je, beste?

Communicatie met iemand die thuis werken zou uitvoeren:

"Beste, kan ik vrijdag [datum] om 11u dit terplekke komen bespreken."
- Neen, ik heb die voormiddag verplichtingen op mijn werk, maar ik kan wel vanaf 13u thuis zijn, is de namiddag mogelijk?
"Beste, zou 8u die dag mogelijk zijn?"

Ja, wat denk je, beste?
Ergernis die daarbij aansluit: het gebruik van "Beste" (zonder meer) als aanspreking.

Terug
Bovenaan