Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn vergeetachtig warhoofd slaat weer toe.
Ik ga me omkleden na het zemmen. Handdoek vergeten...
Ge moet ffs maar 2 basiszaken bijhebben: Zwembroek + handdoek.
Mij ook eens overkomen 😂. Gelukkig had ik een t-shirt en trui bij. Die t-shirt heeft dan maar dienstgedaan als handdoek.

Vriendin veel te weinig ijzer nu naar t uza voor een ijzerkuur zouden echt wel lage waarden zijn zodat het liever vandaag dan morgen was de ijzerkuur. Zou gevaarlijk kunnen worden voor de zuurstoftoevoer voor de baby etc.

Nu goed lijken wel allebei gezond zowel mama als baby.

Frank VDB is toch dé reden waarom mensen een hekel hebben aan politiek, niet? Wat een absoluut nutteloze verspilling van lucht is die wandelende bacil toch.

Nakende scheiding in de familie, twee prachtmensen maar ééntje wil relationeel anders leven, het zal giga-gevolgen hebben maar we gaan het niet kunnen stoppen. Was die niet zo charismatisch en bijgevolg dopaminegevoelig dan zou het niet gebeuren.

Komt ge terug van een weekendje buiten de stad. Heel de binnenkoer van de appartementsgebouwen vol met rondslingerend afval... Een achterlijke pee heeft de vuilnisbakken open laten staan en de vogels hebben erin gezeten. Smerig boeltje.

Frank VDB is toch dé reden waarom mensen een hekel hebben aan politiek, niet? Wat een absoluut nutteloze verspilling van lucht is die wandelende bacil toch.
Goh, ik ken nog wel een paar honderd bijkomende redenen.

Persoonlijke ergernis: Forumleden die in werkelijk elke post moeten laten vallen dat ze op een bepaalde plek in het buitenland zitten.

Laatst bewerkt:
Goh, ik ken nog wel een paar honderd bijkomende redenen.

Persoonlijke ergernis: Forumleden die in werkelijk elke post moeten laten vallen dat ze op een bepaalde plek in het buitenland zitten.
Hier vanuit mijn werk in Maastricht kan ik het alleen maar eens met je zijn!

Als de ruiter die paardenkak moet opkuisen kan dat gevaarlijke situaties opleveren in het verkeer. Een paard onder controle houden tewijl je die kak (en dat is meestal nogal veel) moet opkuisen is onbegonnen werk, zeker in het verkeer waar dat paard kan verschieten van een auto die te snel, te dicht,... voorbij komt.
En een op hol geslagen paard is levensgevaarlijk, ik heb er ooit op 10cm na zo een net niet op mijn motorkap gehad dankzij mijn reflexen. Beest kwam van een oprit gestormd net voor mij, ik kon net op tijd een noodstop uitvoeren en ontwijken. Mensen hadden de paardentrailer niet goed gesloten en dat beest was uitgebroken.

En daarbij is hondenkak schadelijker voor de natuur dan paardenkak.
Honden zijn carnivoren, waardoor hun kak bacteriën bevat die gevaarlijk kunnen zijn voor de omgeving.
Paarden zijn herbivoren, waardoor hun kak minder schadelijk is. Paardenkak is ook een voedselbron voor veel vogels en insecten en kan door een regenbui wegspoelen, waardoor de hoop op een paar dagen kan verdwijnen. Dat is niet het geval voor hondenkak.

Nochtans ligt hier in de zomer bijna heel de zomer lang paardenstront op de dijk, regent niet weg en bijgevolg een hele zomer lang tijdens het wandelen/fietsen dat je kan zigzaggen.
En onze kleinsten hond wilt dat constant opfretten 😑

Ik zal het kort houden maar ik moet het even "venten"...

Mazouttank ontdekt bij werken aan het terras, ik als brave burger contacteer een firma voor reiniging. Bleek dat die tank voor meer dan de helft gevuld was met een mix van oude mazout en zand. Eindafrekening €6000 alstublieft, zes keer meer dan de offerte. :eek: :cry:

Ik zal het kort houden maar ik moet het even "venten"...

Mazouttank ontdekt bij werken aan het terras, ik als brave burger contacteer een firma voor reiniging. Bleek dat die tank voor meer dan de helft gevuld was met een mix van oude mazout en zand. Eindafrekening €6000 alstublieft. :eek: :cry:
Kan je ook niet meer verhalen op de vorige eigenaar zeker? We hebben een huis gekocht waar vroeger ook een mazouttank zat, maar de vorige eigenares kan ook geen bewijs afleveren dat het wél of niet is weggehaald. Ze beweert van wel, maar ze is moeilijk te vertrouwen. Die vrouw was al een aantal keer failliet verklaard geweest en we krijgen nog altijd brieven van gedupeerden binnen.

Hopelijk is die oude mazouttank effectief weg, maar tot hiertoe nog geen spoor tegengekomen.

Kan je ook niet meer verhalen op de vorige eigenaar zeker? We hebben een huis gekocht waar vroeger ook een mazouttank zat, maar de vorige eigenares kan ook geen bewijs afleveren dat het wél of niet is weggehaald. Ze beweert van wel, maar ze is moeilijk te vertrouwen. Die vrouw was al een aantal keer failliet verklaard geweest en we krijgen nog altijd brieven van gedupeerden binnen.

Hopelijk is die oude mazouttank effectief weg, maar tot hiertoe nog geen spoor tegengekomen.

De notaris is ondertussen al gecontacteerd. In de akte staat dat er geen was, nu ik ben er vrij zeker van dat de vorige er ook niets van wist maar goed, het staat er wel in. Volgens de notaris verloopt het wel via Vredegerecht en zal het negen van de tien op elk de helft uitkomen. Maar goed dan zijn we allicht weer maanden en grijze haren verder.

De notaris is ondertussen al gecontacteerd. In de akte staat dat er geen was, nu ik ben er vrij zeker van dat de vorige er ook niets van wist maar goed, het staat er wel in. Volgens de notaris verloopt het wel via Vredegerecht en zal het negen van de tien op elk de helft uitkomen. Maar goed dan zijn we allicht weer maanden en grijze haren verder.
Ik zou het toch doen, goed uitleggen op papier, met bewijzen en foto's voor het vredegerecht, een dagje congé, en hopen dat je minstens de helft terug kunt krijgen...

7u15, weer rij tot buiten bij de bakker, slechts 1 andere persoon in de rij is geen 65+. Dit is toch niet meer normaal. Dit moet opgelost worden!
Bij ne echt goeie kwaliteits 'warme' bakker staat er toch overal een rij tot buiten? Die hebben echt nog veel klanten.

Ik heb dat nooit gesnapt dat mensen in een weekend voor 9u zouden opstaan. Tenzij ze ergens naartoe moeten of zo.
Zondag sport ik rond 7:45.

Naar de bakker gaan - sporten - kleine kindjes hebben - gewoon ne ochtendmens zijn .. er kunnen veel redenen zijn.

Laatst bewerkt:
Nochtans ligt hier in de zomer bijna heel de zomer lang paardenstront op de dijk, regent niet weg en bijgevolg een hele zomer lang tijdens het wandelen/fietsen dat je kan zigzaggen.
En onze kleinsten hond wilt dat constant opfretten 😑
Hehe, dat is gelijk mijn hond vorige week.
Hij passeerde ook een hoopje paardenkak, snuffelt er eens van ver aan.
Ik wil hem roepen, maakt hij aanstalten om er zich in te draaien.
Nog net op tijd een snokje aan de lijn kunnen geven of ik kon hem gaan wassen:help:

Ook met (verse) vogelkak of platgereden padden moet ik alert zijn want meneer zou erin beginnen rollebollen als ik niet oplet :unsure:

Het toestel kost 499 dollar, heeft een gouden kleurtje en zal runnen op het Android 15-besturingssysteem.
Ondanks dat ik ook af en toe Engels tussen mijn Vlaams draai, heb ik dat nog nooit iemand in een Nederlandse zin zijn gebruiken. En al zou het zo zijn, VRT heeft toch nog altijd wel de taak om het Nederlands een beetje deftig te gebruiken. Martin Tanghe zou zich omturnen in haar graf als ze dit las.

Terug
Bovenaan