Je ergernissen van vandaag - Deel 2

We zouden morgen n dagje babysitten om mijn vrouw haar petekind en zijn zusje

Nu krijgen we een berichtje "Hij heeft wel de waterpokken, beetje ziek en koorts, maar het valt al bij al nog mee - is dit nog oké voor jullie?"

Euhm wat denkt ge nu zelf 🙄
Eerlijk? Het kan echt zijn dat ge niets merkt aan die kleine en hij ook uitkijkt naar een dagje plezier met Silence.

Tenzij jullie zelf nog vatbaar zijn voor de waterpokken of mensen rondom u.

Eerlijk? Het kan echt zijn dat ge niets merkt aan die kleine en hij ook uitkijkt naar een dagje plezier met Silence.

Tenzij jullie zelf nog vatbaar zijn voor de waterpokken of mensen rondom u.

Ze stuurt dat hij futloos is en koortsig.

Die kijken daar wss idd naar uit, wij ook, maar ik ben juist beter van een stevige griep en vertrek int weekend op vakantie 😅

Allè we willen gerust eens n keer die kinderen opvangen want al bijna al hun verlof gaat naar opvang voor de kinderen, maar als uw kinderen ziek zijn zorgt ge daar toch beter zelf voor denk ik

Glas van de feestdagen uitgedragen... glasbak zo goed als leeg. Toch staan er plastiek zakken met flessen NAAST de glasbak. Hoe lui kan iemand zijn?

Glas van de feestdagen uitgedragen... glasbak zo goed als leeg. Toch staan er plastiek zakken met flessen NAAST de glasbak. Hoe lui kan iemand zijn?
Niet dat het iets goedpraat, maar ze stonden er mss al van voor de bol geledigd werd. Die chauffeurs gaan zich daar ook niet mee bezighouden om dat zelf nog weg te gooien tijdens een drukke periode.

Kostelijk voor de maatschappij die idioten die dan heel hun leven een uitkering zullen krijgen wellicht. Misschien moet men daar ook eens de kuis in houden.
Het schema om recht te hebben op een uitkering.

Stap 1: 'dom geweest met vuurwerk?'
Ja: een hele lange pijl naar beneden, naar 'voldoet niet voor aanvraag.'

Jasper en zijn vrouw krijgen boete van 120 euro voor sluikstorten

Voor een rechtbank winnen ze dit toch altijd? Indien iemand hier zegt 'neen toch niet' dan ga ik asap sluikstorten, en leg ik er chronisch @TRUMP zijn addres in (ik grabbel er ééntje van een stukje karton uit zijne gele bak). En voila! Hij kan alle boetes betalen. :p

Neen serieus: Ik ben nooit voorstander geweest van GAS boetes. Naar de rechtbank gaan is meh en doet 99% niet. Eigenlijk is dit systeem een gemakkelijke cash / melkkoe voor de gemeentes en je kan dit systeem ook gemakkelijk misbruiken voor bepaalde feiten.

Voor een rechtbank winnen ze dit toch altijd? Indien iemand hier zegt 'neen toch niet' dan ga ik asap sluikstorten, en leg ik er chronisch @TRUMP zijn addres in (ik grabbel er ééntje van een stukje karton uit zijne gele bak). En voila! Hij kan alle boetes betalen. :p

Neen serieus: Ik ben nooit voorstander geweest van GAS boetes. Naar de rechtbank gaan is meh en doet 99% niet. Eigenlijk is dit systeem een gemakkelijke cash / melkkoe voor de gemeentes en je kan dit systeem ook gemakkelijk misbruiken voor bepaalde feiten.
Ik ben jaren terug al eens iets gelijkaardige tegen gekomen, een ouder waarvan ze het adres terug gevonden hadden tussen een hoop gestort afval ergens waar die vrouw nog nooit geweest was.

Sindsdien zorg ik er altijd voor dat adresgegevens en andere zaken waaraan ik geïdentificeerd kan worden niet meer leesbaar zijn voor ik papieren weggooi.

Ik ben jaren terug al eens iets gelijkaardige tegen gekomen, een ouder waarvan ze het adres terug gevonden hadden tussen een hoop gestort afval ergens waar die vrouw nog nooit geweest was.

Sindsdien zorg ik er altijd voor dat adresgegevens en andere zaken waaraan ik geïdentificeerd kan worden niet meer leesbaar zijn voor ik papieren weggooi.
Ik ben zelf ook wel voorzichtig met facturen of papieren waar mijn gegevens/adres op staan in de gele bak te gooien. Alles met informatie op verscheur ik in hele kleine stukjes. Maar dan nog kunnen ze toch gewoon een random adres opschrijven en tussen hun afval gooien als ze de politie op´t verkeerde been willen zetten?

Doet me denken aan een vriendin van mij, rijdt in een standaard zwarte VW golf. Die heeft op twee jaar tijd al twee maal een boete gehad waarbij het bleek dat ze haar nummerplaat hebben nagemaakt. Ook één keer op verhoor moeten komen omdat haar nummerplaat voorkwam in een drugsdossier (waar ze niks mee te maken had) en onlangs kreeg die random een telefoon van politiezone x dat ze vermoeden dat haar nummerplaat weer was nagemaakt en opdook in een onderzoek omtrent inbraken.

Dus ik vermoed dat ´de criminelen´ ergens een lijst hebben van regulier ingeschreven wagens met beschrijving van model, type, kleur, bouwjaar, ... Dit zodat, als ze een valse nummerplaat willen maken, dit minder snel opvalt voor ANPR camera´s.

De Omnipas kent de grootste stijging: het jaarabonnement gaat van 416 naar 499 euro.

en die is vorig jaar ook al van 350 naar 416 gegaan....

dus van 350 naar 499 in 2 jaar tijd. en dan zeggen ze: gebruik meer het openbaar vervoer :rolleyes:

De Omnipas kent de grootste stijging: het jaarabonnement gaat van 416 naar 499 euro.

dus van 350 naar 499 in 2 jaar tijd. en dan zeggen ze: gebruik meer het openbaar vervoer :rolleyes:
500€ is 42€ per maand. Dat is toch geen geld in vergelijking met de kostprijs van een wagen?

Ik zie het probleem niet. Voor niets gaat de zon op.

Waar is dat dan?
Hier in Limburg gaag het van 12,5 euro naar 16 euro voor de grote zaken (44 liter) en van 6,25 euro naar 8 euro voor de kleine huisvuilzakken (22 liter)
Kortemark.
Voor de oude zakken kan je een sticker gaan halen op het gemeentehuis. Kostprijs: 1,10 euro. Echte aasgieren hier in West-VL.
Soms toch spijt dat ik hier ben gaan wonen maar dan zie ik de huizenprijzen weer in de kempen en is de spijt snel voorbij.

Ik zie het probleem niet. Voor niets gaat de zon op.
En hoeveel dagen per jaar kan je er niet op rekenen wegens stakingen? En stiptheid?

Pfff alleen maar duurder maken maar verbeteren? Ho maar. Minder diensten en ritten ja...

Ben net terug van weekje Italië. Een rit van palermo naar cefalu. 1 uur denk kleine 100 km. 5.5 euro met trein betaald.
Hier in belgie betaal je 26 euro voor brugge naar airport in de spits.Ongeveer dus 5 dubbel voor zelfde afstand.!!

Waarom moet dat openbaar vervoer hier zo duur zijn?
Ik spreek dan nog niet over landen waar het zo goed als gratis is...

En dan maar elke dag op radio het fileprobleem.. ze zoeken het zelf imo.

En van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden. Toch ook belachelijk dat je voor 1 halte evenveel betaalt als 59 minuten rijden.

Hier blijven de oude zakken gewoon geldig tot eind 2026.

Iets anders dat hier veranderd is de gft bak, vanaf nu is dat opgesplitst in 2 zakken, een groene zak voor tuinafval en een gele zak voor keukenafval.
Voor wie de gft bak toch wilt behouden, dat kan, maar dan betaal je een abonnement van 85 euro per jaar ipv de huidige stikker van 40 euro.

Hier vanaf volgend jaar in Antwerpen (Deurne) Diftar. Volgens mij zal dit na 3 maanden afgevoerd worden. Zelfs vandaag is het hier een stort als ze de niet-officiële zakken laten liggen. Het sluikstortprobleem in moslimwijken is echt wel schandalig

En hoeveel dagen per jaar kan je er niet op rekenen wegens stakingen? En stiptheid?

Pfff alleen maar duurder maken maar verbeteren? Ho maar. Minder diensten en ritten ja...

Ben net terug van weekje Italië. Een rit van palermo naar cefalu. 1 uur denk kleine 100 km. 5.5 euro met trein betaald.
Hier in belgie betaal je 26 euro voor brugge naar airport in de spits.Ongeveer dus 5 dubbel voor zelfde afstand.!!

Waarom moet dat openbaar vervoer hier zo duur zijn?
Ik spreek dan nog niet over landen waar het zo goed als gratis is...

En dan maar elke dag op radio het fileprobleem.. ze zoeken het zelf imo.

En van station naar zand in brugge. 3 euro. Voor amper 5 minuten rijden. Toch ook belachelijk dat je voor 1 halte evenveel betaalt als 59 minuten rijden.
Gemiddeld salaris Italië = 2700€ bruto. Gemiddeld loon in België 4420€.
Prijzen passen zich nu eenmaal aan aan de omgeving. Desondanks is een maandkaart openbaar vervoer tussen de 35 - 55€ afhankelijk van de stad: https://connecthouses.com/nl/blog/2...ur-een-diepgaande-analyse-van-de-levenskosten.
En zelfs dan is die prijs die je daar betaalt een prijs voor het LOKALE vervoer. Uw jaarabonnement van de lijn laat u toe om binnen vlaanderen volledig de trein te nemen. Dat maandabonnement in Italië is enkel en alleen voor de stad of de specifieke regio. Want zij hebben daar geen nationaal OV.
Voor de rest zijn er actieprijzen. net zoals je in Napels voor 3.5€ een metrokaartje onbeperkt kan gebruiken voor 140 minuten.

Het is dan ook een beetje irritant om uw opmerkingen te horen over de ENORME prijs dat OV kost. Terwijl de realiteit is dat je voor 42€ op maandbasis onbeperkt kunt rondkarren...
Ja dat kost dan wat meer tijd. En ja het kan dan wel eens een staking of zo zijn. Maar ik kan ze persoonlijk nog altijd op 1 hand tellen van de 365 dagen dat je dat OV abonnement kan gebruiken dat ik er last van heb gehad.

En ja als het een rit is van 1 halte... ga dan te voet of neem de fiets. Ik zie echt niet in waarom dat we mensen zouden moeten subsidiëren om voor 1 halte de bus te nemen...

Kortom het kost dus eigenlijk helemaal niet zoveel als je het afzet naar het minimumloon dat tegenwoordig 1900 - 2000€ netto is bij een voltijdse betrekking.
Ik herhaal je zit te zagen over fracking 50€... Er zijn mensen die dat op hun eentje op restaurant uitgeven... of toch zeker verdeeld over 2 restaurant bezoeken.

Terug
Bovenaan