Daarnet naar huis aan het rijden van de kust, met onze baby op de achterbank, in de gietende regen. Tussen Woesten en Ieper komt er plots een vrachtwagen van Visotrans achter ons rijden. Ik rijd al 55 waar je 50 mag, en toch vindt hij het nodig om letterlijk op 2 meter van onze wagen te rijden. Levensgevaarlijk in dat weer.
Dan bega ik de kapitale fout om mijn gevaarslichten aan te steken om hem te signaleren dat hij meer afstand moet houden. Was ik slim geweest, had ik mij gewoon even langs de kant gezet. Hij trekt onmiddellijk 30 keer zijn lichten, komt naast mij rijden en probeert mij van de baan te rijden (dan werd het te smal en moest hij terug achter mij kruipen), begint dan onophoudelijk te claxonneren in die zone 30 waar het te smal werd, weer zijn lichten te trekken,... dan moest ik links afslaan en raast hij me voorbij aan meer dan 100 per uur. De provocatie? Ik die eens mijn gevaarslichten aanzet omdat hij al zwaar in de fout aan het gaan was.
Helaas heb ik geen dashcam en geen nummerplaat kunnen noteren, dus die psychopaat zal er gewoon mee wegkomen. Heb op zijn minst zin om toch eens naar dat bedrijf te bellen, niet dat het veel zal uithalen. Zulk uitschot in een vrachtwagen zetten is als een aap een machinegeweer geven. Dat zijn gewoon potentiële moordenaars.