Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De school die iets anders moet verzinnen als wat al tientallen jaren gebeurt omdat mensen een probleem maken van enkele euro's uit te geven op de school van hun kinderen lijkt me exact hoe dit soort zaken naar de kloten gaat ja. Ik vind dat ook maar een triestige manier van denken eigenlijk, alles altijd zien als "in de pas lopen" en "normen" volgen, alsof het hier gaat over een of andere moedige daad van burgerlijke ongehoorzaamheid en sticking it to the man, en niet gewoon om zoals een gierigaard je eigen zaken mee te nemen.Dan moet de school maar iets anders verzinnen om aan geld te komen. Dus de keuze is ofwel honger/dorst lijden, ofwel verplicht eten kopen?
Het gaat hier om mensen die zelf hun eten voorzien op een evenement dat in eerste plaats bedoelt is om nieuwe ouders te laten kennismaken met de school, en de kinderen een leuke dag te laten beleven en hun optredens te doen voor hun ouders. Dat sommigen dit bekijken als een puur financiële zaak en waarbij iedereen netjes in de pas moet lopen van wat zij bepalen wat sociaal aanvaardbaar is vind ik triestig.
Als je zelf eten voorziet ben je al buiten de lijnen aan het kleuren? Bon. Wees dan niet verbaasd dat mensen gaan vragen om alles in reglementen te gieten, want het is door reacties als de jouwe dat die vraag er komt. Je kan ook gewoon aanvaarden dat mensen anders omgaan met zulke situaties en genieten van het schoolfeest, maarja. Of wees niet verbaasd als de mensen het schoolfeest verlaten om thuis te gaan eten, of beter eten te gaan kopen in de snackbar om de hoek. Daar zit je dan, op je quasi leeg schoolplein. Leuk voor de kinderen die aan het optreden zijn. Maar iedereen die er toch is volgt tenminste jou nauw afgelijnde sociale regels, dat wel.
Ik bekijk het niet puur financieel, ik bekijk het als een evidentie dat je ook wat consumeert op de school van je eigen kinderen op dat leuke event, met het oog op dat doenbaar te houden voor iedereen. Net zoals ik het als een evidentie zie dat mensen die geen speciale aandoeningen hebben ook wel even zonder voedsel kunnen, en dan misschien niet de drang voelen om op dat leuke event waar alles wordt voorzien tegen schappelijke prijzen een hele picknick mee te nemen als ze echt niet wegens een exotische reden of pure armoede enkele euro's kunnen missen.Ik zou denken dat het 'nice thing' het schoolfeest is waar mensen en vooral de kinderen zoveel mogelijk plezier maken. Als je het puur financieel gaat bekijken en alle mensen die onvoldoende geld geven voor jouw doel zuur gaat bekijken, dan mag je je 'nice thing' houden.
Naar een evenement neemt ge niet zelf eten en drinken mee. Dat is echt schandalig. Ge zijt daar om dat evenement te steunen. Nee, tegen dat soort mensen kan ik echt niet.
De school die iets anders moet verzinnen als wat al tientallen jaren gebeurt omdat mensen een probleem maken van enkele euro's uit te geven op de school van hun kinderen lijkt me exact hoe dit soort zaken naar de kloten gaat ja. Ik vind dat ook maar een triestige manier van denken eigenlijk, alles altijd zien als "in de pas lopen" en "normen" volgen, alsof het hier gaat over een of andere moedige daad van burgerlijke ongehoorzaamheid en sticking it to the man, en niet gewoon om zoals een gierigaard je eigen zaken mee te nemen.
Ik zal het nog eens zeggen: een namiddag. Dat is dus 4u tussen middag- en avondeten in ons geval. En daarvan wordt dan "honger en dorst lijden" gemaakt. Neen, ik denk niet dat men er versteld van stond dat mensen elders gingen eten, dat was waarschijnlijk de opzet met dat einduur van 18u.
= financieel. De zaak veranderd niet door er woorden rond te spinnen.Ik bekijk het niet puur financieel, ik bekijk het als een evidentie dat je ook wat consumeert op de school van je eigen kinderen op dat leuke event, met het oog op dat doenbaar te houden voor iedereen.
Weet jij dan of er sprake is van speciale aandoeningen? Of armoede? Moeten die mensen misschien een 'speciale aandoening sticker' op zich plakken om kwade blikken te vermijden?Net zoals ik het als een evidentie zie dat mensen die geen speciale aandoeningen hebben ook wel even zonder voedsel kunnen, en dan misschien niet de drang voelen om op dat leuke event waar alles wordt voorzien tegen schappelijke prijzen een hele picknick mee te nemen als ze echt niet wegens een exotische reden of pure armoede enkele euro's kunnen missen.
En daar is ook niets verkeerd mee als ze gewoon niet willen betalen.Ja, er gaat altijd een andere verklaring kunnen gezocht worden. Maar of het nu zo productief is om nooit of te nimmer iets of iemand te veroordelen betwijfel ik toch wel.
Allez, we zijn van "te arm" nu opgeschoven naar "ze weten misschien gewoon niet beter of hebben een streng dieet". Ja, of ze willen gewoon 10 EUR uitsparen natuurlijk hé.
Niet akkoord met die sociale druk, dat zorgt er al genoeg voor dat mensen in de problemen geraken of uitgesloten worden.De negatieve effecten lijken me dat er meer en meer mensen zelf hun eten en drinken meenemen, wat negatief is voor de school. Opnieuw: het gaat hier over een schoolfeest, geen vierdaagse waar kinderen omkomen van de honger zonder dat er betaald wordt. Net zoals je hier met die allergie meteen voor de uitzondering gaat waar niemand een probleem van zou maken.
Er mag best nog iets van sociale druk bestaan zonder dat alles in een reglement moet gegoten worden.
Ben zware corona flashbacks aan t krijgen met al die nieuws updates constant over Hanza.
Ik begrijp niet dat ze die mensen niet gewoon op die boot in quarantaine laten. Nu geraakt dat hantavirus verspreid over heel de wereld. Hoe stom is dat.Ben zware corona flashbacks aan t krijgen met al die nieuws updates constant over Hanza.

Ik denk niet dat er überhaupt iemand staat te springen om omver gereden te worden, maar FSD rijdt statistisch gezien gewoon veiliger dan de gemiddelde menselijke chauffeur, hoorhttps://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/0...s-mogelijk-vanaf-morgen-op-vlaamse-snelwegen/
Neen dank u, geen interesse om omver gereden te worden.
Oei. Ge hebt precies een aantal jaren overgeslagenBen net "op tijd" thuis om het overzicht van de nummers van de eerste halve finale van het songfestival te zien.
Mannekes wat is dat zeg. Schreeuwen, roepen, tieren en theatraal staan doen alsof hun leven er van afhangt, en elk lied lijkt eigenlijk gewoon hetzelfde.
In mijn herinnering van het songfestival won Johnny Logan met Hold me now en was het geweldige Gente di mare de runner-up.
WTF is hiermee gebeurd zeg?![]()

AI en TikTok?WTF is hiermee gebeurd zeg?![]()

Volgens data komende van Tesla zelf. Er zijn voldoende artikels zoals hieronder waar FSD in de fout gaat en Tesla beweert altijd dat het aan de chauffeurs ligt en niet hun onfeilbare FSDIk denk niet dat er überhaupt iemand staat te springen om omver gereden te worden, maar FSD rijdt statistisch gezien gewoon veiliger dan de gemiddelde menselijke chauffeur, hoor
ja, ik begrijp mensen ook niet altijd "dat FSD veiliger zou zijn dan menselijke chauffeurs". Recente ervaringen met LLMs en andere AI-tools hebben geleerd dat mensen en ML/AI moeilijk te vergelijken zijn .. FSD is misschien veiliger dan mensen op punten waar mensen vaak ongevallen veroorzaken, maar aan de andere kant veroorzaakt AI ook problemen waar een mens dit nooit zou voorhebben. En dit is moeilijk te vergelijkenVolgens data komende van Tesla zelf. Er zijn voldoende artikels zoals hieronder waar FSD in de fout gaat en Tesla beweert altijd dat het aan de chauffeurs ligt en niet hun onfeilbare FSD
https://www.forbes.com/sites/peterl...las-full-self-driving-exposed-in-crash-video/
Over de specifieke crash in die video: volgens de datalogger uit het voertuig zou de bestuurder zelf hard naar links hebben gestuurd waardoor FSD zichzelf uitschakelde: https://www.reddit.com/r/TeslaFSD/s/SqUu833S2DVolgens data komende van Tesla zelf. Er zijn voldoende artikels zoals hieronder waar FSD in de fout gaat en Tesla beweert altijd dat het aan de chauffeurs ligt en niet hun onfeilbare FSD
https://www.forbes.com/sites/peterl...las-full-self-driving-exposed-in-crash-video/